به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۲۳:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب : ۲۱۱۹۱

پلي‌اف؛ مکزيک هم نيوزيلند را 5 تايي كرد

تيم ملي فوتبال مکزيک با پيروزي مقابل نيوزيلند گام مهمي در راه صعود به جام جهاني 2013 برزيل برداشت. تيم ملي اروگوئه نيز قبل از اين ديدار، اردن را با نتيجه پنج بر صفر در هم کوبيد.
پلي‌اف؛ مکزيک هم نيوزيلند را 5 تايي كرد
مکزيک در مکزيکوسيتي در ديدار رفت مرحله پلي آف انتخابي جام جهاني با نتيجه پنج بر يک نيوزيلند را در هم کوبيد. اين تيم در پنج دوره اخير جام جهاني در مرحله يک هشتم نهايي حضور داشته است. بسياري بر اين باور بودند که مکزيک استحقاق حضور در جام جهاني را ندارد؛ آنها در مرحله مقدماتي بسيار بد نتيجه گرفته بودند و تنها به لطف برد آمريکا در روز آخر مسابقات بود که به اين مرحله رسيدند و اگر آمريکا در آخرين دقايق از شکست مقابل پاناما پيروزي نساخته بود مکزيک به پلي‌آف نمي‌رسيد.

مکزيک با هدايت ميگل اررا، مربي جديدش به اين مسابقه آمده بود. او در مسابقه‌اي دوستانه توانسته بود فنلاند را ببرد اما سپس اعلام کرد که قصد دارد تيمي تنها از بازيکنان شاغل در ليگ را براي دو بازي مقابل نيوزيلند به ميدان بفرستد و به اين ترتيب خاوير ارنادس (چيچاريتو)، جيوواني دوس‌سنتنوس و اکتور مورنو دعوت نشدند. او که با هدايت تيم باشگاهي آمه‌ريکا توانسته بود مربي مکزيک شود هفت بازيکن از تيمش را دعوت کرد و همين هم جواب داد. دو گل‌زن اين تيم، يعني آگيلار و خيمنس از باشگاه آمه‌ريکا بودند. مکزيک در اين مسابقه 21 ضربه به سمت دروازه حريف زد.

آنها 10 ضربه به سمت دروازه زدند تا سرانجام به گل اول رسيدند. پل نيکولاس آگيلار روي يک ريباند توانست اين گل را بزند. حملات پياپي مکزيک با واکنش‌هاي عالي گلن ماس همراه بود تا اين که دردقيقه 40 گل دوم زده شد و روي يک کرنر بود که خيمنس گل دوم را زد. اوريبه پرالتا در دقيقه 48 سانتر ميگل لايون را به گل تبديل کرد. لايون پاسي 40 متري را از رافا مارکس دريافت کرده بود. اين هفتمين گل ملي پرالتا در هفت بازي اخير بود. پرالتا در دقيقه 80 گل چهارم را با سر به ثمر رساند. سپس مارکس در دقيقه 84 با ضربه سر گل پنجم را هم زد.

نيوزيلند در دقيقه 85 روي يک ريباند با ضربه کريس جيمز به گل رسيد اما آنها به حريفي باختند که 73 درصد مالکيت توپ را در اختيار داشت. نيوزيلند کورسوي اميدي براي راهيابي به جام جهاني يافت اما آنها کاري بسيار دشوار دارند تا مانع آن شوند که مکزيک به هفتمين جام جهاني پياپي خود نرسد. ديدار برگشت20 نوامبر در ورزشگاه وست پاک ولينگتون برگزار مي شود.


۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۱۳:۲۱
وبسایت محمد خاتمی(www.khatami.ir) رو رفع فیلتر کنید. (168988)