به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۰۵
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۳/۰۳ ساعت ۱۹:۳۹
کد مطلب : ۲۱۶۲۵۴
مدت‌هاست که دیگر حزبی به نام کارگزاران سازندگی در ایران وجود ندارد  

صادق زیباکلام: هیچکس به جهانگیری و هاشمی رأی نمی‌دهد

صادق زیباکلام: هیچکس به جهانگیری و هاشمی رأی نمی‌دهد
صادق زیباکلام گفت: تکلیف با حزب کارگزاران روشن است؛ به این معنا که این حزب و سایر جریان‌های کلاسیک ایران تمام شده‌اند و مدت‌هاست که دیگر حزبی به نام کارگزاران سازندگی در عالم سیاست ایران موضوعیت ندارد.
سایت نامه‌نیوز نوشت: اصلاح‌طلبان رد شرایط فعلی گویا دوباره به سیاست ائتلافی روی‌ آورده‌اند تا شاید در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ بتوانند نه به یک پیروزی اصلاح‌طلبانه بلکه به یک فتح نسبی نایل شوند؛ حالتی که در انتخابات سال۹۲ هم شاهد آن بودیم. در این میان یکی از احزابی که از مدت‌ها پیش همچنان بر این سیاست تأکید می‌کرد حزب کارگزاران سازندگی بود. کارگزاران به قطعیت در انتخابات ۱۴۰۰ اگر نیروی اصلاح‌طلبی وجود نداشته باشد به سمت سیاست ائتلاف با اصولگرایان میانه‌رو مانند علی لاریجانی خواهند رفت اما این احتمال هم هنوز منتفی نشده است که این حزب با دو نیروی شاخص خود یعنی اسحاق جهانگیری و محسن هاشمی وارد کارگزار انتخابات ریاست‌جمهوری شود. 
صادق زیباکلام، تحلیلگر مسائل سیاسی درباره نقش‌آفرینی و جایگاه حزب کارگزاران در عالم سیاسی ایران روزهای ایران گفت: «تکلیف با حزب کارگزاران روشن است؛ به این معنا که این حزب و سایر جریان‌های کلاسیک ایران تمام شده‌اند و مدت‌هاست که دیگر حزبی به نام کارگزاران سازندگی در عالم سیاست ایران موضوعیت ندارد. در واقع کارگزاران همان‌قدر زنده است که جبهه مشارکت یا سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی زنده‌اند. حزب کارگزاران زمانی بدنه‌ای اجتماعی داشت به عبارت دیگر عده‌ای می‌گفتند برویم به فلان نامزد نمایندگی رأی بدهیم چون کارگزاران از او حمایت کرده است اما در انتخابات مجلس دیدیم که هیچ کس هیچ اقبالی به لیست مورد حمایت کارگزاران نشان نداد».
او ادامه داد: «مردم نسبت به عالم سیاست ناامید شده‌اند و تنها افرادی رأی می‌دهند که احساس تکلیف شرعی می‌کنند یا رقابت‌های قومی و منطقه‌ای باعث شرکت آنها می‌شود. در دوم اسفند سال گذشته آراء متعلق به این دو دسته بود. مردم دیگر نه کارگزاران و نه دیگر گروه‌های سیاسی را را قبول دارند. در انتخابات۱۴۰۰ هم تغییری ایجاد نمی‌شود و تردید نکنید یک نیروی اصولگرا رئیس‌جمهور آینده می‌شود».
او همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا کارگزاران با معرفی افرادی چون جهانگیری یا محسن هاشمی می‌تواند در انتخابات۱۴۰۰ نقش‌آفرینی کند، گفت: «هیچ کس به جهانگیری و محسن هاشمی رأی نمی‌دهد. کارگزاران تمام شده است و واقعا من تصور می‌کنم این شعار اصولگرا، اصلاح‌طلب دیگه تمومه ماجرا در عالم سیاست ما کاملا جریان دارد و نوع نگاه مردم نسبت به جریان‌های سیاسی اینگونه است».
برچسب ها: صادق زیباکلام

۱۳۹۹/۰۳/۰۳ ۲۲:۳۳
من هم معتقدذم چون کارگزاران از اول هم اصولگرا بودند و اصول اخلاقی خاصی ندارند این بار خود را به جای اصلاح طلبها به اصولگراها خواهند چسباند تا در دایره قدرت باشند ولی رای ندارند و تاریخ مصرفشان کاملا تمام شده است اصلاح طلبها هم رایی دیگر ندارند و تمام شده هستند (367315)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۰۳ ۲۳:۱۸
من در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ به هیچ عنوان شرکت نمیکنم (367317)
۱۳۹۹/۰۳/۰۴ ۰۲:۱۱
نگذارید نقشه چپاول و سلطنت پنهانی که قشر اندک داخل جمهوری اسلامی راه انداختند کار کنه
شهر به شر اقناع کنید!
شب در کوچه بخوابم و مصادره بشه اموالم ؟
اصولگرایان ترویج رای ندادن میکنند!
ستادهای 96 دکتر روحانی به کار بیافتد (367325)
۱۳۹۹/۰۳/۰۴ ۱۷:۰۶
ساده اندیشی (367338)
۱۳۹۹/۰۳/۰۴ ۰۲:۵۴
تزریق یاس نکنید
چه نوع اصولگرایی رای می آورد ؟ (367327)
۱۳۹۹/۰۳/۰۴ ۰۳:۱۹
برای حفظ نهاد اصیل بازار و تولید و بازیگرانش فارغ از سنتی بودن فارغ از مذهبی بودن فارغ از مدرن و فارغ از نوین بودن . با شعار عدالت و آزادی در امتداد استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی وارد عرصه انتخابات شوید (367328)
۱۳۹۹/۰۳/۰۴ ۰۵:۲۳
مناطقی از دشت هست که ریگزار هست و آب درون آن نفوذ میکند و در دور دستها به زمین سفت برخورد کرده و در سطح زمین جریان پیدا میکند. باید مراقب اینگونه جریانها بود. (367329)
۱۳۹۹/۰۳/۰۴ ۰۹:۳۱
فقط یک اصلاح طلب واقعی شانس داره که اونم رد صلاحیت میشه (367330)
۱۳۹۹/۰۳/۰۴ ۱۰:۱۱
باسلام ....باید به کسی رای دادکه مورد تایید حاکمیت باشد ..ا (367331)
۱۳۹۹/۰۳/۰۴ ۱۰:۵۹
جهانگیری بعد از دستگیری برادرش مرگ سیاسی کرد. (367332)
.
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۰۴ ۱۱:۵۴
روشن تر و تحلیلی تر حرف بزن زیبا کلام. بگو که کارگزاران و اصلاحات در دست هم همه ساختارها و بنیادهای فرهنگی اجتماعی سیاسی و اقتصادی ایران را در داخل و خارج کشور به گند کشیدند.
به نظر من دولت بعدی کارش خیلی راحته. چون چیزی برای نابودی باقی نمونده. اگر جهانگیری شرکت بکند رای که نمیگیرد حتی مردم سنگبارانش هم میکنند (367333)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۰۴ ۱۲:۳۶
بردامن گل دست توسل نزدیم-ازحرف به میدان عمل پل نزدیم-افسوس که فرصت تماشا بگذشت-صدگیم تمام گشت وما گل نزدیم.-اقای زیبا کلام امان از دادن شعارهای بی عمل توسط جناحهای مختلف و امان از فرصت سوزی و ای دریغ از عمر به هدر رفته - (367334)
ر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۰۴ ۱۲:۵۳
ممکن است خواهش کنیم اصول و فروع عملکرد واقعی اصول گرایان را برای ما عوام الناس توضیح دهید که دنبال چه هستند (367337)
۱۳۹۹/۰۳/۰۵ ۰۰:۳۲
خوب فهمیدید تاریخ صرف اصلاح طلب ها دیگر تمام شده است و در این 8 سال کشور را 80 سال از نظر. هسته ای موشکی ماهواره صنعت کشاورزی و... عقب بردند و با معاهده ننگین و فضاحت بار و ذلت بار برجام بزرگترین ضربه و خیانت را به کشور تحمیل کردند و آب به آسیاب دشمن ریختند و خدمت بزرگی به آمریکا و اسرائیل کردند (367344)
۱۳۹۹/۰۳/۰۵ ۱۲:۳۷
ضمن احترام به اقای صادق زیبا کلام ، دیگر هیچ اشتیاقی به مطالب ونظرات سیاسی جدید ایشان ندارم،ومانند گذشته ان جاذبه واشتیاق را اصلا در ادم ایجادنمیکند نمیدانم مشکل ازما است یا اقای زیبا کلام ،وقتی میپرسم میبینم خیلی دیگر هم همین نظرات را دارند. (367347)
عزیزی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۰۵ ۱۷:۲۴
اصولگرایان از اول خواهان یکدست شدن حاکمیت بودند.انها جمهوری اسلامی را شرعا مال خوشان میدانند.بخاطر همین است هزاران هزاران میلیاردتومان از بیت المال خرج اقا زاده های انها میشود تا در کشورهای غربی راحت زندگی کنند.واگر دیگران به این چپاول اختلاس میگویند خیلی بیخود میکنند.از دیدگاه خود انها این پول خردهای ناچیز حق انها از سفره انقلاب است .نتیجه انتخابات از حالا مشخص است یک اصولگرا جوان رییس جمهور خواهد شدخواهد شد (367350)
۱۳۹۹/۰۳/۰۶ ۰۵:۳۹
یک سری حرفهاست به خاطر مسائل امنیتی نمی تونم نام ببرم از یک سری تشکیلات برانداز تازه تاسیس.

اینها پایگاه رای اصلاحات رو تهی کردند و جذب کردن.. (367352)