به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۸ ساعت ۱۱:۵۸
کد مطلب : ۲۱۸۳۱

در برنامه نود ديشب چه گذشت؟

گروه ورزشی: برنامه نود اين هفته از ساعت 22:35 دوشنبه شب از شبکه سوم سيما روي آنتن رفت و ساعت 2:30 بامداد سه شنبه به پايان رسيد.
در برنامه نود ديشب چه گذشت؟
برنامه نود اين هفته از ساعت 22:35 دوشنبه شب از شبکه سوم سيما روي آنتن رفت. سؤال پيام کوتاه برنامه به ديدار امروز تيم ملي فوتبال مقابل لبنان مربوط مي شد. کارلوس کي روش سرمربي تيم ملي فوتبال کشورمان از بيروت ارتباط زنده تصويري داشت و در مورد وضعيت فعلي تيم ملي پيش از ديدار با لبنان صحبت کرد. وي در اين باره گفت: تيم از وضعيت خوبي برخوردار است، احسان حاج صفي را به دليل مصدوميت در اختيار نداريم.

وي در مورد زمين بازي با لبنان خاطرنشان کرد: زمين چمن ميزبان نسبت به بازي گذشته با لبنان بهتر شده است. کي روش در مورد استفاده از بازيکنان جديد گفت: با توجه با سفر طولاني که در اين چند روز داشتيم از برخي بازيکنان جديد استفاده مي کنيم و 4 تغيير در ترکيب تيم خواهيم داشت. وي در مورد دروازه بان اين ديدار گفت: در اين پست تغييري نخواهيم داشت.

کي روش در مورد گزينه اش براي گرفتن توپ طلا عنوان داشت: ما نظر تمامي مربيان و بازيکنان را خواستيم و به يک جمع بندي رسيديم و اين نظر شخص من نيست بلکه نظر فوتبال ايران است، البته با توجه به درخواست فيفا بايد گزينه ما مخفي بماند و از سوي فيفا مطرح شود. فکر ميکنم رقابت نهايي بين مسي و رونالدو باشد.

سپس گزارشي از مراسم درگذشت مجيد محمدي رشيدي گزارشگر کرمان به تصوير کشيده شد. مهدي تاج رييس سازمان ليگ روي خط تلفني برنامه آمد و در مورد صحبت هاي کي روش در خصوص دادن برنامه از سوي سازمان ليگ گفت: احترام زيادي براي کي روش قائل هستم، ما برنامه هاي آنها را مد نظر قرار مي دهيم، البته معمولا تيم ملي به سازمان ليگ برنامه مي دهد ولي در هر حال سعي مي کنيم تعامل خوبي با تيم ملي داشته و کاري کنيم که به سود تيم ملي باشد.

محمد رضا کسرايي مسئول روابط بين الملل فدراسيون فوتبال روي خط تلفني آمد و در مورد فرم هاي ارسال شده از سوي فيفا به فدراسيون فوتبال ايران و گزارش پخش شده در اين باره صحبت هايي ارائه کرد. توضيحات کسرايي فردوسي پور مجري برنامه نود را قانع نکرد و بحث ميان کسرايي و فردوسي پور بالا گرفت. فردوسي پور اعتقاد داشت فرم فيفا بطور کامل به باشگاه ها ارسال نشده است و باشگاهها بدون اطلاعات فرم ها را امضا کرده اند ولي کسرايي عنوان داشت صفحاتي که مربوط به باشگاه ها بود را به آنها ارائه کرده ايم و مشکلي در اين خصوص وجود ندارد.

احمد رضا براتي کارشناس حقوقي فوتبال روي خط آمد و در اين باره گفت: هر باشگاهي که در پرورش بازيکني سهيم باشد بايد در منافعي که از اين بازيکن بدست مي آيد سهيم باشد. براتي در اين بحث با فردوسي پور موافق بود و نسبت به گفته کسرايي معترض بود. پورمختار رييس کميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي در ارتباطي تلفتي عنوان داشت به شدت با فساد در فوتبال مقابله خواهند کرد و مردم و فوتبال دوستان نگران اين قضيه نباشند و بدانند با افرادي که در فساد در فوتبال نقش دارند برخورد جدي خواهد شد. سرگي پاشنکو 31 ساله، دروازه بان تيم ملوان ميهمان برنامه نود بود.

وي عنوان کرد که خيلي خانواده دوست است و دوست دارد بيشتر وقتش را با خانواده اش بگذراند و از همين رو نام فرزندانش را روي دست خود خالکوبي کرده است و در آينده نيز نام والدين خود را روي بدنش خالکوبي خواهد کرد. بخش نخست گزارش نود تا نود پخش شد و در آن مسائل هفته اخير فوتبال به نمايش گذاشته شد که بحث استعفاي گل محمدي و درخواست تعويق بازي استقلال و ملوان از آن جمله بود. بخش دوم گزارش نود تا نود پخش شد که مسائل جالبي را به تصوير کشيده بود که فوتبال بانوان و بها ندادن به پيشکسوتان فوتبال از آن جمله بودند.

پس از اين بخش گزارشي 6 دقيقه اي از مشکلات تيم هاي پايه به نمايش گذاشته شد که عدم حمايت فدراسيون، عدم آگاهي برخي مربيان پايه از جمله مشکلاتي بود که به آنها اشاره مي شد. گزارش ويژه برنامه نود در خصوص فوتبال پايه و مشکلات اين رده سني بود. محمد حسين عليزاده رييس آکادمي فدراسيون فوتبال و معيني ميهمانان برنامه نود بودند که در ابتداي صحبت عليزاده دقايقي در خصوص فعاليت هاي آکادمي فوتبال اطلاعاتي را ارائه داد.

گزارشي از "لاماسيا" يا همان آکادمي بارسلونا پخش شد که فوتباليست هاي بزرگي را به فوتبال جهان معرفي کرده است. سپس از آکادمي "آژاکس" صحبت به ميان آمد. سپس "آکادمي جوانان منچستر يونايتد" مورد بحث اين گزارش قرار گرفت. گزارشي پخش شد که طي آن مربيان فوتبال پايه به صحبت پرداخته بودند. بيشتر مربيان پايه از پولهايي مي گفتند که در فوتبال پايه گرفته مي شود و در نهايت استعداديابي اشتباه سخن مي گفتند. عليزاده عنوان کرد ما تاکنون 800 مدرسه فوتبال را به ثبت رسانده ايم که مربي وشاگردان آنها مشخص هستند و ما بايد سازماندهي داشته باشيم که فوتباليست که از ابتدا به فوتبال مي آيد گم نشوند.

پس از گذشت 2 ساعت و 50 دقيقه آمار مسابقه پيامکي برنامه بدين شرح بود: سپس گزارشي از آکادمي پرسپوليس پخش شد که بازيکنان تيم همگي از اين باشگاه رضايت داشتند. معيني خاطرنشان کرد: بايد آکادمي فوتبال را از فدراسيون جدا کنيم. وي ادامه داد: ثبات مديريت باشگاه ها خيلي مهم است که در ايران چنين چيزي را نداريم.

عليزاده عنوان داشت در حال حاضر 10 باشگاه آکادمي دارند، وي در مورد آکادمي استقلال نيز گفت: از نظر ما استقلال اصلا آکادمي ندارد. گزارشي از آکادمي فوتبال استقلال و مصاحبه هاي مسئولان و شاگردان اين آکادمي پخش شد. ميرشاد ماجدي سرپرست تيم استقلال روي خط تلفني برنامه آمد و گفت: قلعه نويي در هيچ کجا به شخص شما توهين نکرده است، تنها مشکل وي بي احترامي به افراد در برنامه شما است که به شما نيز گفته است.

گزارشي از باشگاه فولاد خوزستان و تمرينات تيم هاي پايه به عنوان باشگاهي نمونه در بخش تيم هاي پايه در اين باشگاه پخش شد. معيني خاطرنشان کرد: چرا ما باشگاه بارسلونا را الگو قرار دهيم؟ بياييم همين فولاد را الگوي باشگاه ها قرار دهيم و با شايسته سالاري بازيکنان مستعد را به فوتبال بياوريم.
مرجع : ورزش 3