به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۲۰ ساعت ۱۰:۰۴
کد مطلب : ۲۲۲۱۳۶

افزایش چشمگیر فروش کتاب در انگلیس

گروه فرهنگی: با وجود آن که هنوز کتابفروشی‌ها در برخی مناطق انگلستان به دلیل شیوع کرونا تعطیل هستند، نرخ فروش کتاب‌های چاپی در این کشور از بازه زمانی مشابه در سال گذشته پیشی گرفت و کتاب‌های جنایی بیشترین فروش را کردند.
افزایش چشمگیر فروش کتاب در انگلیس
تنها در هفته گذشته ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار کتاب چاپی در انگلیس به فروش رفت و درآمدی برابر با ۳۲ میلیون و ششصد هزار پوند برای صنعت نشر این کشور به همراه داشت. این در حالی است که مردم این کشور اروپایی سال گذشته در یک بازه زمانی مشابه در مجموع تنها ۳ میلیون و یکصد هزار جلد کتاب خریداری کردند. علاقمندان به کتاب در انگلیس پس از ماه‌ها قرنطینه خانگی به پر کردن کتابخانه‌هاشان از کتاب‌های جدید به ویژه رمان‌های جنایی روی‌ آورده‌اند. فروش این دست از رمان‌ها در سه هفته‌ای که کتابفروشی‌ها اجازه بازگشایی پیدا کرده‌اند، حسابی رونق داشته است.به نقل از موسسه نیلسون که بازار کتاب انگلستان را رصد می‌کند، فروش کتاب های چاپی در این سه هفته در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال ۲۰۱۹، ۱۹ درصد افزایش داشته است.
 بیشتر کتاب‌های چاپی که از زمان بازگشایی کتابفروشی‌ها به فروش رفتند، در سبک قتل و انتقام بودند. در دو هفته آخر ماه ژوئن در مقایسه با همین بازه زمانی در سال گذشته، ۱۲۰ هزار نسخه بیشتر از کتاب‌های هیجانی و جنایی به فروش رفت.  

خانه‌نشینی و افزایش میانگین مطالعه
نتایج نظرسنجی‌های موسسه نیلسون از یک هزار شهروند بزرگسال انگلیسی از افزایش میزان مطالعه در دوره قرنطینه و خانه نشینی حکایت دارد. قبل از ۲۳ مارس (۴ فروردین ۹۹) شهروندان انگلیسی در هفته به طور میانگین ۳.۴ ساعت مطالعه داشتند اما با فرارسیدن ماه مه (اواسط اردیبهشت ۹۹) ۲.۷ ساعت به این میانگین اضافه شد. اگرچه این آمار در اواسط ماه مه کاهشی جزئی یافت اما باز هم نسبت به دوره پیش از قرنطینه بالاتر بود.

تاثیر شیوع کرونا بر بازار کتاب در انگلیس
با توجه به تعطیلی‌های اخیر کتابفروشی‌ها، موسسه نیلسون نمی‌تواند آمار دقیقی از میزان فروش کتاب در سه ماهه دوم سال جاری میلادی ارائه دهد اما براساس برآوردها، این میزان در پی شیوع کرونا در مقایسه با سال گذشته ۱۱ درصد کاهش یافت اما با بازگشایی کتابفروشی ها از ۱۵ ژوئن (۲۶ خرداد)، بازار فروش کتابهای چاپی در این کشور بار دیگر رونق گرفت.