به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۷/۰۶ ساعت ۱۵:۴۹
کد مطلب : ۲۳۳۷۰۱

ممنوعیتی تازه برای معترضان در بلاروس

ممنوعیتی تازه برای معترضان در بلاروس
گروه بین الملل: اعتراضات علیه لوکاشنکو معمولا با حضور خردسالان بی‌شماری شکل می‌گیرد. مقام‌های دولتی معترضان را تهدید کرده‌اند چنانچه با کودکان خود در تظاهرات شرکت کنند، حق سرپرستی فرزند از آنها سلب می‌شود. دولت لوکاشنکو در بلاروس حضور کودکان را در گردهمایی‌های اعتراضی قدغن کرده است. ایگور پتریشنکو، معاون نخست وزیر که مسئولیت امور کودکان را نیز به عهده دارد، به تازگی گفت: «شرکت کودکان در اعتراضات مورد پیگرد قضایی قرار می‌گیرد.»علاوه بر جریمه نقدی، به تازگی ۱۴۰ خانوار در مینسک پایتخت، نامه‌های اخطارآمیز دریافت کرده‌اند.
ورونیکا، روزنامه‌نگاری که مادر سه بچه است، می‌گوید که حکومت از هر روشی برای فشار آوردن بر معترضان استفاده می‌کند. به اعتقاد او بچه‌ها باید در اعتراضات شرکت کنند زیرا "آنها هستند که باید در آینده به دموکراسی و عدالت و برابری برسند."ورونیکا که با همسرش در اعتراضات شرکت می‌کند، همیشه بچه‌ها را نیز با خود می‌برد. او از حضور بچه‌ها در تظاهرات بیمی ندارد و می‌گوید که فقط مواظب است از انبوه جمعیت دور نیفتند؛ «آنها این قدر زیاد مأمور ندارند تا بتوانند به انبوه مردم آسیب برسانند.»الکسی، پدر دختری چهار ساله، اعتقاد دارد چنانچه دولت واقعا حق سرپرستی بچه‌ها را سلب کند، با ناخرسندی باز هم بیشتری روبرو خواهد شد. او می‌گوید که در مینسک برای نگهداری از بچه کسی را نمی‌شناسد و بنابراین ناگزیر است او را با خود به اعتراضات ببرد.الکسی تاکنون موردی خطرناک برای کودکان مشاهده نکرده است اما احتمال می‌دهد که وضعیت وخیم‌تر شود؛ زیرا پیوسته عده بیشتری در راهپیمایی‌ها دستگیر می‌شوند؛ اما او حضور کودکان را لازم می‌بیند: «اگر ما نتوانیم چیزی را عوض کنیم، شاید آنها بتوانند.»النا، خانم پزشکی که همیشه با دو پسر ۱۴ و ۱۶ ساله‌اش در اعتراضات شرکت می‌کند، می‌گوید که شرایط به دنبال انتخابات نهم اوت وخیم‌تر شده و او ترجیح می‌دهد که پسرانش را به تظاهرات نیاورد، زیرا مأموران به ویژه با جوانان با خشونت برخورد می‌کنند.  
ناتالیا، کارمند حسابداری، دو پسر ۸ و ۱۵ ساله دارد، که آنها را تنها یک بار با خود به تظاهرات برده است. او که هر یکشنبه در تظاهرات اعتراضی شرکت می‌کند، ترجیح می‌دهد بچه‌ها را با خودش نبرد. او باور ندارد که دولت به این سادگی بتواند حق سرپرستی کودکان را از والدین سلب کند.
برچسب ها: بلاروس معترضان