به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۱۳ ساعت ۱۶:۰۶
کد مطلب : ۲۳۵۵۶

مقابله با آلودگی هوا، دستور ویژه روحاني

گروه سياسي: آلودگی هوا پدیده ماندگار روزهای زیادی از سال در تهران و بسیاری از کلانشهرها است و رییس جمهوری با دستوری ویژه، این موضوع را دستور کار شورای عالی محیط زیست قرار داد.
مقابله با آلودگی هوا، دستور ویژه روحاني
 دکتر حسن روحانی با تاکید بر اهمیت فوق العاده سلامت مردم برای دولت و لزوم اهتمام جدی برای مقابله مؤثر با پدیده آلودگی هوا، دستور داد جلسه ویژه شورای عالی محیط زیست تشکیل شود. پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری گزارش داد که حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی»، در جلسه روز چهارشنبه هیات دولت با یادآوری اهمیت فوق العاده سلامت مردم برای دولت بر لزوم اهتمام جدی برای مقابله موثر با پدیده آلودگی هوا تاکید کرد.وی، سازمان حفاظت محیط زیست، معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را به حمایت از راهکارهای مبتنی بر فناوری های جدید و فراخوان نظرات از مبتکران و نهادهای غیردولتی برای کاهش میزان انواع آلودگی توصیه کرد.

رییس جمهوری همچنین به وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نفت توصیه کرد اقدامات عاجل و پیشگیرانه را در این مورد انجام دهند. روحانی دستور داد جلسه ویژه شورای عالی محیط زیست برای بررسی وضعیت و اتخاذ تدابیر مورد نیاز تشکیل شود و موضوع در جلسه ویژه ای در دولت مورد بررسی قرار گیرد. در جلسه امروز هیأت دولت همچنین با تصویب هیأت وزیران، «مرتضی روزبه» و «مصطفی سالاری» به ترتیب به عنوان استانداران قزوین و بوشهر انتخاب شدند. در ادامه این جلسه، تعداد دیگری از تبصره ها و مواد لایحه بودجه سال 1393 کل کشور پس از بحث و بررسی به تصویب هیأت وزیران رسید.