به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۲۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب : ۲۳۷۹۳

آيا خاتمی برای مراسم تشییع ماندلا می‌رود؟

گروه سياسي: يك روزنامه‌نگار از احتمال سفر خاتمی به آفریقای جنوبی خبر داده است.

به گزارش آينده، فیاض زاهد در صفحه فیس بوک خود چنین نوشته است: دو ساعت پیش، قبل از شروع مراسم قرعه کشی جام جهانی با آقای خاتمی صحبت کردم.می دانید حاج آقا فوتبالی است و علاقه مند به اخبار آن.توصیه کردم اگر شرایط را مناسب دیدند برای مراسم تشییع جنازه دوست خود نلسون ماندلا به آفریقا سفر کنند.پس از سالها عدم حضور در مجامع بین المللی و با توجه به فضای جدید بوجود آمده در ایران، این سفر می تواند بازتاب های بسیار خوبی داشته باشد.

آنها با همدیگر عضو گروه اصلی گفتگوی تمدنها به همراه و خواست کوفی عنان بودند. آن هم زمانی که هیچکدامشان دیگر رییس جمهور نبودند. ماندلا به بهانه کشاورزی کردن از ادامه ریاست عذر خواسته بود و خاتمی هم هیچ سمت حکومتی نپذیرفته و وقت خود را صرف گسترش صلح و مفاهمه کرده بودند.این همکاری تا سال 88 ادامه داشت. بعد همه چیز را که می دانید! حاج آقا فرمودند در حال بررسی هستم.اگر شرایط فراهم شود به این مراسم خواهم رفت. البته من فکر می کنم اگر دکتر روحانی به این سفر بروند قطعاٌ آقای خاتمی به مراسم نخواهند رفت تا سفر دکتر روحانی تحت الشعاع قرار نگیرد.

بهروز شجاعی روزنامه نگار و سخنگوی گروه یاری نیز به حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در این خصوص نامه نوشته که در ادامه آمده است:
بسمه تعالی
جناب آقای دکتر حسن روحانی
رئیس جمهوری اسلامی ایران
سلام علیکم
نلسون ماندلا، مردی که الهام بخش آزادی طلبان و صلح طلبان بود درگذشت و چند روزی بیش به مراسم خاکسپاری او باقی نمانده است. من به عنوان یکی از صدها هزار جوانی که به شما رای داده اند از شما توقع و انتظار دارم که در روزهای پیش رو، از سید محمد خاتمی، رئیس موسسه بین المللی گفت و گوی فرهنگ ها و تمدن ها که چهار سال است درون مرزهای ایران «محصور» شده است، رفع حصر کنید. خاتمی ماندلای دوم نیست، خاتمی، خاتمی است اما بی شک اشتراکات گفتمانی و تفکری این دو رهبر صلح طلب که مورد احترام دنیا بوده و هستند انکار ناپذیر است و این «وظیفه» شما به عنوان رئیس جمهوری منتخب ملت ایران است که هرچه سریعتر زمینه حضور خاتمی در این مراسم را فراهم سازید.

۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۱:۱۹
خداوند رحمتش کند (183375)
بنده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۱:۲۸
در صورت عدم حضور رئیس جمهور عزیز اقای خاتمی بهترین گزینه است. (183380)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۲:۳۴
کلا حضور خاتمی بهتر است (183416)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۱:۳۶
از رئیس جمهور محترم خواهشمندیم که از ظرفیت سید اصلاحات استفاده بکنند. (183383)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۱:۴۵
خاتمی حتما باید برود زیرا که جای بزرگان و آزادگانی چون خاتمی خالی است . (183385)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۱:۵۸
این آزمونی بزرگ برای روحانی است که به وعده انتخاباتی اش عمل کند، ما منتظر هستیم، در غیر این صورت امیدی به تحقق وعده های دیگر نخواهیم داشت. (183393)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۱:۵۹
لطفا آقای خاتمی برود (183396)
س.ا.ا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۲:۰۲
خدایا تاکی باید اینگونه مورد ظلم وستم قراربگیریم. فتنه گران واقعی که هشت سال به این سرزمین خیانت وغارت بیت المال کردند آزادواز همه تریبونهابهره مند اما عناصر اصلی ویاران نزدیک انقلاب وامام درحصر وزندانی اندخدایاسید خاتمی جزخدمت وسربلندی برای این جامعه چه کرده است که اینگونه مردم وانقلاب ازفیض وجودشان محروم شده اند.اااااا (183397)
دکترحاتمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۲:۰۳
آقای خاتمی بروندوباسران کشورهانیزرایزنی کنند. (183398)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۲:۱۴
سید همیشه ما رو سربلند کرده اینبار هم هر تصمیمی بگیرن ما حمایتشون میکنیم چه برن و چه بمونن ما همه میدونیم افکار و خواسته های ایشون به ماندلای بزرگ شباهت بسیاری داره (183403)
میرحسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۲:۱۹
کاش سیاست و حکومت دست چنین افرادی باشه (183405)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۲:۲۱
من به عنوان یکی از صدها هزار جوانی که به شما رای داده اند از شما توقع و انتظار دارم که در روزهای پیش رو، از سید محمد خاتمی، رئیس موسسه بین المللی گفت و گوی فرهنگ ها و تمدن ها که چهار سال است درون مرزهای ایران «محصور» شده است، رفع حصر کنید. (183407)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۲:۳۳
از آقای خاتمی خواهش میکنیم بعنوان نماینده ایران در مراسم حاضر شود، تا این فرصت برای ادای احترام از طرف ایرانیان به این مرد بزرگ از دست نرود. (183415)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۲:۵۱
ابن فرصتی مناسب است آقای خاتمی خود نیز باید اقدام به رفتن کنند، هیچ کس جز ایشان نمی تواند نماد صلح از طرف ملت ایران باشد، چه بسا اندیشه های خاتمی از طرف ماندلا بارها تایید و ستایش شده، امیدوارم دولت اقدام به به مهیا کردن شرایط کند (183426)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۳:۱۰
فرصت خوبیه تا دوباره خاتمی عزیز در جهان دیده بشه... (183441)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۳:۵۶
اگر ماندلا مامان داره که معلوم کی باید بره ولی اگه مامانش به رحمت خدا رفته بهترین گزینه خاتمی عزیزه (183468)
بوشهری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۴:۰۱
گاندی - ماندلا وخاتمی سه مثلث آزادیخواهی (183473)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۶:۰۶
مندلا همه جا باعث خیر بود مرگ او و مراسم تدفین وی نیز باعث خیر خواهد بود. روحانی هم باید شرکت کند.... (183550)
ساحل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۸:۲۴
این درخواست اکثریت ماست آقای روحانی (183750)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۲۱:۴۳
اتفاقا چقدرخوبه روحاني با خاتمي بره.ما كه كيف ميكنيم (184088)