به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۱۲:۲۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۲۷ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب : ۳۲۴۶۷
در پی شکست مذاکرات ژنو 2

العربی: پرونده سوریه به سازمان ملل می‌رود

گروه بين‌الملل: دبیر کل اتحادیه عرب اعلام کرد: در پی شکست مذاکرات ژنو 2 اقدام بعدی برای حل بحران سوریه رفتن پرونده این کشور به سازمان ملل یا شورای امنیت است.
العربی: پرونده سوریه به سازمان ملل می‌رود
نبیل العربی امروز قبل از ترک قاهره به مقصد کویت، گفت: امروز تلفنی با اخضر ابراهیمی، نماینده سازمان ملل در پرونده سوریه، در خصوص نتایج مذاکرات ژنو 2 بین نظام دمشق و مخالفان سوری گفتگو کردم. ابراهیمی از عدم هرگونه پیشرفتی برای حل این بحران، ابراز ناامیدی کرد. العربی افزود: اختلاف بزرگی بین نظام سوریه و مخالفان وجود دارد. یکی از طرفین مصمم به طرح "مبارزه با تروریسم" است، در حالی که طرف دیگر مذاکره بر تلاش برای تشکیل "هیئت دولت انتقالی"، که در آینده بر این کشور حکومت خواهد کرد، اصرار دارد. لذا این بحران بین طرفین همچنان به قوت خود باقی است.

در همین حال هادی بحیره، مذاکره کننده ارشد ائتلاف ملی مخالفان سوری گفت: گام بعدی اخضر ابراهیمی، بازگشت به سازمان ملل و شورای امنیت و ارائه گزارش در باره نتایج مذاکرات به کشورهایی است که از برگزاری کنفرانس ژنو برای یافتن راه حلی برای پایان دادن به بحران سوریه حمایت کردند.

از سوی دیگر عبد الباسط سیدا، عضو ائتلاف ملی سوریه گفت: اکنون که تمام تلاش‌های نماینده سازمان ملل در کنفرانس های ژنو1 و2 با کارشکنی‌های نظام اسد به شکست منتهی شد، مخالفان سوری به ارزیابی کلی مذاکرات خواهند پرداخت و سپس نتایج این ارزیابی و تصمیم نهایی خود را به نماینده سازمان ملل متحد، رئیس اتحادیه عرب و سازمان ملل متحد ارائه خواهند داد. این در حالی است که وزرای خارجه کشورهای فرانسه و انگلیس، حكومت اسد را مسئول شکست مذاکرات ژنو دانستند.