به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۱۲:۲۰
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۱۲ ساعت ۰۸:۲۹
کد مطلب : ۳۴۲۳۸

نيمه‌ تمام ماندن سفر 2 وزيرخارجه به تهران

گروه سياسي: بحران اوکراین بر سفر وزرای خارجه اسپانیا و لهستان به ایران تاثیر گذاشت و روز یکشنبه خوزه گارسیا مارگالو، وزیر خارجه اسپانیا، در نشست خبری مشترکی با محمد جواد ظریف، شرکت کرد.
نيمه‌ تمام ماندن سفر 2 وزيرخارجه به تهران
به گفته ظریف دیدار این دو مقام برای روز دوشنبه برنامه‌ریزی شده بود، اما به دلیل برگزاری نشست اضطراری وزرای خارجه اتحادیه اروپا، مارگالو سفر خود به تهران را کوتاه کرد. روز شنبه نیز گزارش شد که رادوسلاو شیکورسکی، وزیر خارجه لهستان، سفر خود به ایران را نيمه تمام گذاشت و از اینکه نتوانست با رئیس‌جمهور ایران دیدار کند، اظهار تاسف کرد. وزیر خارجه ایران، در همین باره گفت: از وضعیت در اوکراین نگرانیم. امیدواریم راهی مبتنی بر آرامش و پیشرفت مورد توافق قرار گیرد و از بحرانی شدن اوضاع در این منطقه که برای بسیاری از کشورهای منطقه حساس است جلوگیری شود."

وزیر خارجه اسپانیا نیز گفت: "ما این بحران و وضعیت اوکراین را زیر نظر داشته و به آن توجه داریم. ما بر تمامیت ارضی اوکراین و اجرای مفاد توافق نامه امضا شده تاکید داریم. دیروز هم وزیر خارجه لهستان در تهران گفته بود: "لهستان می‌خواهد موافقت نامه‌های امضا شده در بوداپست مبنی بر صرفنظر کردن روسیه از اوکراین به رسمیت شناخته شود." سفر وزرای خارجه اسپانیا و لهستان به تهران پس از سفر وزرای خارجه ایتالیا، سوئد و بلژیک انجام می‌گیرد.