به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۷:۴۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۳۰ ساعت ۱۸:۵۹
کد مطلب : ۳۶۵۰۴۲

جزء جدایی ناپذیر سلامت قلب را بشناسید

جزء جدایی ناپذیر سلامت قلب را بشناسید
گروه علمی: مطالعات اخیر انجمن قلب و عروق آمریکا شواهدی را ارائه می دهد که خواب کافی برای حفظ سلامت قلب ضروری است.محققان دانشکده بهداشت عمومی میلمن دانشگاه کلمبیا مقیاس گسترده ای از سلامت قلبی عروقی (CVH) را ارزیابی کردند که خواب را به عنوان معیار هشتم در رابطه با خطر بیماری های قلبی عروقی، معرفی می کند.
 
این تحقیق چندین شاخص از جمله معیارهای هفتگانه انجمن قلب آمریکا را برای افزایش سلامت قلبی عروقی را مورد ارزیابی قرار داد. در ادامه مشخص کرد که در ارزیابی پارامترهای خواب برای پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی، کدامیک باید در اولویت قرار گیرند.این پژوهش اولین مطالعه ای است که نشان می دهد معیارهای خواب ارزش پیش بینی مستقلی را برای بیماری های قلبی عروقی می طلبند و باید به ۷ معیار اصلی سلامت قلبی عروقی اضافه شود.

مهمتر از همه، شاخص های سلامت قلب و عروق که شامل مدت زمان خواب به عنوان معیاری از سلامت کلی خواب است و همچنین نمرات سلامت قلبی عروقی که شامل ابعاد چندگانه سلامت خواب هستند، هر دو مورد مطالعه قرار گرفتند و پیش بینی کننده بیماری قلبی بودند. بر این اساس، خواب ۷ ساعت یا بیشتر اما کمتر از ۹ ساعت در هر شب نشان دهنده سلامت خواب ایده آل در نظر گرفته شد.

دکتر نور مکارم (Nour Makarem) استادیار اپیدمیولوژی در دانشکده بهداشت عمومی میلمن کلمبیا و محقق ارشد این مطالعه گفت: نتایج تحقیقات ما نشان می دهد که خواب جزء جدایی ناپذیر سلامت قلبی عروقی است. در مطالعه ما، نمره سلامت قلبی عروقی که فقط شامل مدت خواب است، بروز بیماری های قلبی عروقی را پیش بینی کرد.ما همچنین دریافتیم: امتیاز سلامت قلبی عروقی که ابعاد متعددی از سلامت خواب را در خود جای داده است نیز به طور قابل توجهی با بروز بیماری های قلبی عروقی مرتبط است. نتایج پژوهش های ما اهمیت پذیرش یک چشم انداز جامع از سلامت خواب را نشان می دهد که شامل رفتارهای خواب و مشکلات خواب بسیار شایع و اختلالات خواب هنگام ارزیابی خطر بیماری قلبی عروقی افراد است.

به طور کلی، این مطالعه نشان داد که ۶۳ درصد از شرکت کنندگان کمتر از ۷ ساعت در شب و ۳۰ درصد کمتر از ۶ ساعت می خوابند، در حالی که ۳۹ و ۲۵ درصد به ترتیب دارای تنوع بالایی در طول مدت خواب و زمان خواب بودند. 
به گفته دکتر نور مکارم و همکارانش، این یافته نشان داد که میزان سلامت خواب صرفاً بر اساس مدت زمان خواب و همچنین بر اساس ابعاد چندگانه خواب، می تواند تعریف سلامت قلبی عروقی را تضمین کند. این مطالعه نشان داد که افرادی که مدت زمان خواب کوتاهی دارند، شانس بیشتری برای داشتن بازده خواب کم، الگوهای خواب نامنظم و خواب آلودگی بیش از حد در طول روز دارند.

 افرادی که کمتر می ‌خوابند نیز شیوع بیشتری از اضافه وزن، چاقی، دیابت نوع ۲ و فشار خون بالا داشتند، که نشان می ‌دهد چند بعد خواب ناسالم ممکن است همزمان رخ دهد و به طور بالقوه خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد.مکارم خاطرنشان کرد: ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی باید الگوهای خواب بیماران خود را ارزیابی کنند، مشکلات مربوط به خواب را مورد بحث قرار دهند و به بیماران در مورد اهمیت اولویت دادن به خواب برای ارتقای سلامت قلبی عروقی آموزش دهند. علاوه بر این، ادغام رسمی سلامت خواب در معیارهای ارتقای سلامت قلبی عروقی ملاک هایی را برای نظارت فراهم می کند که به خواب در سیاست های بهداشت عمومی و رفتارهای سبک زندگی اهمیت بیشتری داده شود.

مکارم در پایان گفت: ما توصیه می کنیم تحقیقات بیشتری برای بررسی تعریف گسترده سلامت قلبی عروقی که خواب را در رابطه با خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی در طول زندگی در بر می گیرد، انجام شود. همچنین آزمایش‌ های بالینی بیشتری برای ارزیابی تاثیر غربالگری مشکلات خواب و بهبود ابعاد چندگانه سلامت خواب از طریق مداخلات بهداشت خواب بر امراض قلبی عروقی، لازم است.این مطالعه در مجله American Heart Association منتشر شده است.
برچسب ها: قلب
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها