به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۱۴ ساعت ۰۸:۳۴
کد مطلب : ۳۶۸۹۶
یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا؛ زلاتان و رونالدو مصدوم شدند

گام بلند رئال‌مادريد، شاگردان مورینیو در آستانه حذف

گروه ورزشي: شب دوم از دور رفت مرحله یک چهارم نهایی رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا چهارشنبه شب با پیروزی‌هاي قاطع رئال مادرید مقابل دورتموند و پاري سن ژرمن بر چلسي همراه بود.
گام بلند رئال‌مادريد، شاگردان مورینیو در آستانه حذف
رئال مادرید در دور رفت مرحله یک چهارم نهایی رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا در حضور بیش از 75 هزار تماشاگر ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو با نتیجه قاطع 3 بر صفر میهمان خود دورتموند را از پیش رو برداشت. در این دیدار ابتدا گرث بیل گرانقیمت ترین بازیکن جهان خیلی زود و در دقیقه 3 بازی موفق شد گل نخست بازی را برای رئال مادرید به ثمر برساند و تیم میزبان را یک بر صفر پیش بیندازد. در ادامه بازی ایسکو با یک شوت از پشت محوطه جریمه در دقیقه 27 برای بار دوم دروازه دورتموند را باز کرد و اختلاف را به 2 گل رساند.

نیمه نخست با همین نتیجه به پایان رسید اما در نیمه دوم کریس رونالدو ستاره پرتغالی رئال روی یک حرکت انفرادی برای بار سوم دروازه رومن وایدنفلر را باز کرد تا خیال هواداران رئال را از نتیجه بازی راحت کند. دورتموند در این بازی چندین موقعیت گل ایجاد کرد اما عملکرد خوب خط دفاعی رئال مانع گلزنی نماینده آلمان در سانتیاگوبرنابئو شد. در طرف دیگر میدان هم رومن وایدنفلر با وجود اینکه 3 گل دریافت کرد اما عملکرد بسیار خوبی درون دروازه دورتموند داشت و چندین موقعیت صد در صد گل را از رئالی ها گرفت. در اواخر اين بازي كريس رونالدو به دليل بازي خشن بازيكنان حريف دچار مصدوميت و از زمين تعويض شد.

به این ترتیب رئال مادرید در دیدار رفت یک پیروزی 3 بر صفر مقابل حریف آلمانی خود کسب کرد تا هم انتقام شکست فصل گذشته مقابل دورتموند را گرفته باشد هم گام بلندی برای صعود به مرحله نیمه نهایی رقابتها برداشته باشد.

شاگردان مورینیو در آستانه حذف

شب دوم از دور رفت مرحله یک چهارم نهایی رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا چهارشنبه شب با پیروزی آسان پاری سن ژرمن مقابل چلسی به پایان رسید. پاری سن ژرم در حضور بیش از 48 هزار تماشاگر ورزشگاه پارک دو پرنس شهر پاریس با نتیجه قاطع 3 بر یک از سد میهمان نامدار خود چلسی گذشت.

در این دیدار اسکیل لاوتزی مهاجم آرژانتینی پاری سن ژرمن خیلی زود و در دقیقه 4 با ضربه زیبا توپ را به زیر طاق دروازه پتر چک رساند و نماینده فرانسه را یک بر صفر پیش انداخت. در ادامه بازی و در دقیقه 27 ادن آزار از روی نقطه پنالتی نتیجه را برای چلسی به تساوی کشاند. زلاتان ایبراهیموویچ ستاره سوئدی پاری سن ژرمن در این بازی مصدوم شد و جای خود را به لوکاس مورا داد.

بازی در نیمه نخست با تساوی یک بر یک دو تیم به پایان رسید اما در نیمه دوم و در دقیقه 61 داوید لوئیس مدافع برزیلی چلسی به اشتباه دروازه خودی را باز کرد تا پاری سن ژرمن 2 بر یک پیش بیفتد. بازی با همین نتیجه دنبال می شد تا اینکه خاویر پاستوره هافبک آرژانتینی پاری سن ژرمن در دقیقه 90 تیر خلاص را به چلسی زد و تیم میزبان را 3 بر یک پیش انداخت.

پاری سن ژرمن با این پیروزی دست به کار بزرگی زد و چلسی قهرمان سال 2012 رقابتها را با مربیگری ژوزه مورینیو در آستانه حذف از رقابتها قرار داد. چلسی در دیدار برگشت باید حداقل 2 گل به ثمر برساند و هیچ گلی دریافت نکند تا بتواند به جمع 4 تیم پایانی رقابتها صعود کند.