به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۲۴ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب : ۳۷۵۳۰۸

پادشاه فوتبال مدرن: رکورد اعجاب‌انگیز فرانسه

پادشاه فوتبال مدرن: رکورد اعجاب‌انگیز فرانسه
گروه ورزشی: همانطور که پیش بینی می شد، تیم ملی فرانسه کار خیلی دشواری برای غلبه بر مراکش نداشت و شاگردان دیدیه دشان با کسب پیروزی 0-2، توانستند دوباره حضور در فینال جام جهانی را تجربه کنند. اما در سال های اخیر تیم ملی فرانسه فراتر از انتظار ظاهر شده و اشتباه نیست اگر لقب پادشاه فوتبال مدرن را به این تیم اختصاص دهیم. تیمی که هم در جام جهانی و هم در یورو همیشه مدعی بوده و با ستاره های طلایی خود بسیار خوب نتیجه گرفته است. در حقیقت در 24 سال اخیر شش بار جام جهانی برگزار شده که تیم ملی فرانسه چهار بار به فینال راه یافته است.

آنها در جام جهانی 1998 در خانه موفق به کسب عنوان قهرمانی شده و دوره قبل نیز در روسیه این دستاورد بزرگ را تکرار کردند. تیم ملی فرانسه در شبی فراموش نشدنی و در سال 2006 در آلمان برابر ایتالیا در ضربات پنالتی مغلوب شد و حالا آنها در قطر نیز دوباره دست به کار بزرگی زده و فینالیست شده اند.
اما در رقابت های یورو نیز اوضاع چندان متفاوت نیست. این تیم قدرتمند اروپایی در سال 2000 موفق شد عنوان قهرمانی را از آن خود کند و در سال 2016 فرانسه در خانه یک قدم کم آورده و در دیدار پایانی مغلوب پرتغال شد. حتی در لیگ ملت های اروپا نیز تیم ملی فرانسه دوره قبل عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد و این یعنی در 24 سال اخیر، معمولا آنها یکی از مدعیان جدی قهرمانی در تمامی تورنمنت های بزرگ بوده اند.
برچسب ها: تیم ملی فرانسه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها