به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب : ۳۹۸۲۴

دیدار جهانگیری و زنگنه از پارس جنوبی

گروه اقتصادي: معاون اول رئیس جمهور و وزیر نفت از فاز 15 و 16 پارس جنوبی بازدید کردند.
دیدار جهانگیری و زنگنه از پارس جنوبی
اسحاق جهانگیری به منظور بررسی وضعیت اجرای فازهای 15 و 16 پارس جنوبی از این فاز بازدید کرد و از نزدیک در جریان وضعیت اجرای این طرح قرار گرفت. وزیر نفت در این بازدید اظهار داشت: فازهای 15 و 16 پارس جنوبی از فازهای مهم در دست اجرای این منطقه است که امیدواریم با تلاش و همت همه دست‌اندرکاران این طرح شاهد بهره‌برداری از ان در زمان تعیین شده باشیم. بیژن نامدار زنگنه اضافه کرد: با بهره‌برداری از این طرح، سالانه بیش از یک میلیون تن گازمایع و یک میلیون تن اتان برای تامین خوراک پتروشیمی‌ها تولید خواهد شد.

وی به دیگر اهداف راه‌اندازی فازهای 15 و 16 پارس جنوبی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: توليد روزانه‌ 400 تن گوگرد، 50 ميليون‌ متر مكعب‌ گاز طبيعي و 80 هزار بشكه‌ ميعانات‌ گازي از جمله اهداف اجرای این طرح است. بازدید از فازهای 12، 15، 16، 17 و 18پارس جنوبی از جمله مهمترین برنامه‌های معاون اول رئیس جمهور و هیئت همراه در شهرستان عسلویه است.

بررسی وضعیت فازهای در دست اجرای پارس جنوبی از جمله برنامه‌های جهانگیری و همراهان در سفر به پایتخت انرژی کشور است و بعد از ظهر نیز به بوشهر سفر خواهند کرد. بازدید از زیرساخت‌های بندری استان بوشهر و حضور در نشست شورای اداری استان بوشهر از دیگر برنامه‌های معاون اول رئیس جمهور در استان بوشهر خواهد بود.
مرجع : مهر