به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب : ۴۰۶۱۶

زنگه: مشکل ما در پارس جنوبي پول نيست

گروه اقتصادي: درحالی که وزیر نفت در آغازین روزهای کارش در دولت دهم تاکید کرد که مشکل اصلی پارس جنوبی سطوح مدیریتی و نه مشکلات مالی است،‌ این بار درآخرین صحبت‌های خود تاکید دارد که این مشکلات تا حدودی برطرف شده اما مشکلات مالی همچنان پابرجاست !
زنگه: مشکل ما در پارس جنوبي پول نيست
زنگنه که چندی پیش معتقد بود "مشکل ما در پارس جنوبی پول نیست، مشکل ما در سطوح و لایه های مختلف مدیریتی است" اکنون معتقد است مشکلات مالی پارس جنوبی به مشکلات مالی افزایش یافته است. به نظر می‌رسد زنگنه در آغازین روزهای فعالیتش مشکلات مالی موجود درپارس جنوبی را چندان جدی نگرفته بود و اکنون با گذشت زمان به این مهم رسیده است که مشکلات مالی بیش از پیش در حال خودنمایی است.

حال که متولی انرژی در کشور با گذشت زمان به مشکلات مالی پروژه‌های پارس جنوبی پی برده است و هر چه می‌گذرد مشکلات مالی افزون می‌شود این پرسش مطرح می‌ود که چگونه این فازها می‌توانند تا پایان 95تکمیل شوند و تولیداتی برای عرضه به بازرا جهانی داشته باشند؟ وزیر نفت بارها در صحبت‌های خود به فازهای اولویت دار پارس جنوبی اشاره کرده و گفته است که با بهره برداری از فازهای جدید پارس جنوبی از سال آینده گاز اضافه برای صادرات خواهیم داشت.

زنگنه پیش‌تر گفته بود که باید ۲۰۰ یا ۳۰۰ میلیون دلار دیگر داده شود اما با وجود تأمین منابع، کار انجام نشده و به اعتقاد من اصل مسئله، مدیریتی است. وی درباره تامین منابع پارس جنوبی گفته بود که هیچ محدودیتی برای تأمین و پرداخت منابع، با توجه خوبی که مجلس شورای اسلامی به این طرح ها داشته است، نداریم و باید منابع، درست، به جای خود و به وقت، هزینه شود و اگر این کار نشود نه فقط اثر مثبت نمی گذارد که ممکن است اثر منفی هم بگذارد.

زنگنه در ماه‌های اول فعالیت خود در دولت دهم اظهار کرد: هیچ محدودیتی برای تأمین منابع نداریم که خرج این طرح‌ها شود و کار این‌ها را با آن زمان بندی که در نظرمان است به اتمام برساند. وی همچنین دباره برنامه‌های آینده این وزارتخانه گفته بود ، امیدواریم بتوان روزانه ۵ تا ۷ میلیون لیتر بنزین وارد شود همچنین دستور نداده‌ایم که از کشور و شرکت خاصی خرید انجام شود اما گفته شده است ۵ تا ۷ میلیون و ترجیحاً تا ۷ میلیون لیتر برای بالا رفتن ذخایر، بنزین وارد شود.
مرجع : ايسنا