به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۴:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۲۰ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب : ۴۰۸۹۴۸

فینال سی‌ال: نبرد تمام عیار سیتی-اینتر برای جام قهرمانی

فینال سی‌ال: نبرد تمام عیار سیتی-اینتر برای جام قهرمانی
گروه ورزشی: اینتر و منچسترسیتی امشب از ساعت 22:30 به وقت تهران در ورزشگاه آتاتورک استانبول در فینال لیگ قهرمانان اروپا به مصاف یکدیگر خواهند رفت. 

این دو تیم برای اولین بار است که با هم روبرو می‌شوند و شاگردان پپ گواردیولا این شانس را دارند که با توجه به قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی، سه‌گانه جذاب و رویایی را با کسب این جام به دست آورند. 

سیتی مدتی است که در انتظار فتح لیگ قهرمانان بوده اما این دومین فینالی است که آنها موفق به حضور در آن شده و هنوز نتوانسته‌اند طلسم بالا بردن این جام را بشکنند. گواردیولا در صورت قهرمانی در بازی امشب به جمع مربیانی اضافه خواهد شد که سه بار این جام را به دست آورده‌اند. او پیش از این در سال‌های 2009 و 2011 با بارسلونا قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده بود. او همچنین به ششمین مربی‌ای تبدیل می‎‌شود که این افتخار را با دو باشگاه متفاوت تجربه کرده است.
1883044
ترکیب احتمالی

سیتی: ادرسون، کایل واکر، روبن دیاز، ناتان آکه، جان استونز، رودری، برناردو سیلوا، کوین دی‌بروینه، ایلکای گوندوغان، جک گریلیش، ارلینگ هالند

اینتر: آندره اونانا، متئو دارمیان، فرانچسکو آچربی، الساندرو باستونی، دنزل دومفرایز، نیکولو بارلا، هاکان چالهان اوغلو، هنریک میخیتاریان، فدریکو دی‌مارکو، لائوتارو مارتینز، ادین ژکو
نتایج اخیر

منچسترسیتی در شش بازی اخیرش در تمامی رقابت‌ها موفق به کسب چهار پیروزی شده است. آنها یک تساوی و یک شکست را هم در کارنامه دارند. آنها فاتح لیگ برتر انگلیس و جام حذفی این کشور هستند.
1885037
از سوی دیگر، اینتر در شش بازی اخیرش در تمامی رقابت‌ها پنج بار پیروز میدان بوده و تنها یک بار شکست را تجربه کرده است. اینتر موفق شد قهرمان جام حذفی ایتالیا شود اما در رقابت‌های لیگ این کشور به رتبه سوم رضایت داد.
حضور در فینال

آخرین حضور منچسترسیتی در فینال لیگ قهرمانان به سال 2021 برمی‌گردد که در نهایت با پیروزی چلسی به پایان رسید و آنها به مقام نایب قهرمانی رضایت دادند. 

اینتر آخرین بار در سال 2010 موفق شد به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا کند و موفق شد با پیروزی 0-2 برابر بایرن مونیخ قهرمانی در این مسابقات را جشن بگیرد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها