به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۲۹ ساعت ۰۹:۰۶
کد مطلب : ۴۱۰۷۹۱

یک راهکار نویدبخش جدید برای درمان سرطان

یک راهکار نویدبخش جدید برای درمان سرطان
گروه علمی:دانشمندان اعلام کردند ترکیب دو دارو احتمالا در درمان سرطان سینه مقاوم، موثرتر باشد. بر اساس تحقیقات جدید دانشگاه کلرادو بولدر، سلول‌های سرطانی باهوش تر از آن چیزی هستند که قبلاً دانشمندان تصور می کردند. هنگامی که این سلول‌ها با داروهای جدید و قوی به نام مهارکننده‌های CDK۲ (برای جلوگیری از تکثیر سرطان طراحی شده‌اند) مواجه می‌شوند راه‌حلی برای زنده ماندن از حمله در کمتر از ۱ تا ۲ ساعت ایجاد می‌کنند. اما این مطالعه که در ۸ ژوئن(۱۸خرداد) در مجله Cell منتشر شد، دارای راهکاری است.
 
این یافته نشان می‌دهد که چگونه سلول‌های سرطانی خود را سازگار می‌کنند و تجویز همزمان یک داروی دوم که در حال حاضر به طور گسترده در دسترس است، احتمالا سلول‌های سرطانی را از بین ببرد و تومورهای مقاوم را کوچک کند. یافته‌ها این ایده را که در حال حاضر در حداقل سه کارآزمایی بالینی در دست بررسی است، تقویت می‌کند که وقتی نوبت به درمان سرطان پستان مقاوم می‌شود، دو دارو ممکن است بهتر از یک دارو باشند.

یافته‌ها همچنین روشن می کند که چگونه می‌توان سایر داروها را برای نتایج بهتر ترکیب کرد.یکی از محققان این یافته گفت:« چرخه سلولی پستانداران معمولاً به‌عنوان مسیری کاملاً شناخته‌شده، سخت و ثابت در نظر گرفته می‌شود، اما یافته ما نشان می‌دهد که این چرخه بسیار تغییر پذیرتر از آن چیزی است که عموماً تصور می‌شود. این نتایج اطلاعات مفیدی را برای هر شرکتی که سعی دارد چرخه سلولی را برای درمان بیماری درک و برای آن دارو بسازد فراهم می کند.»

با پیشرفت هوش مصنوعی دانشمندان از آن برای تشخیص سرطان بهره می گیرند و طی تحقیقات اخیرشان مدلی از هوش مصنوعی ساختند که می‌تواند سرطان را با دقت شناسایی کند، به گفته آنها این یافته تشخیص بیماری را تسریع کرده و درمان بیماران را سرعت می‌بخشد.آن ها پیش از این نیز سازوکار سرطان‌زایی جدیدی را کشف کرده‌اند که قبلاً هرگز شناسایی نشده بود و می توان آن را به اختصار نوعی گرفتگی در سیستم دفع زباله سلولی نام نهاد.
برچسب ها: درمان سرطان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها