به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۴:۵۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۰۹ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب : ۴۱۹۱۲۹

با این روش ها در گرمای شدید بیمار نشوید

با این روش ها در گرمای شدید بیمار نشوید
گروه سلامت: امواج گرمای تابستان می‌تواند خطرات جدی برای سلامت انسان به شکل بیماری‌های مرتبط با گرما ایجاد کند. اینها شامل بثورات گرمایی، غش و ضعف و گرمازدگی است.به گزارش بهداشت نیوز، هنگامی که بیماری‌های مربوط به گرما درمان نمی‌شوند، می‌تواند به اندام‌های داخلی آسیب برساند و حتی منجر به مرگ شود. کودکان و افراد مسن بیشتر در معرض خطر هستند. 
 
به طور کلی، کودکان به دلیل بازی مداوم و کاهش هیدراتاسیون، مستعد ابتلا به بیماری‌های گرمازدگی هستند و افراد مسن نیز بیشتر مستعد ابتلا هستند، زیرا با افزایش سن، مکانیسم‌های فیزیولوژیکی که به ما اجازه خنک شدن می‌دهند (مانند هدایت خون بیشتر به سطح پوست) به خوبی عمل نمی‌کنند.

چگونه افراد به ویژه در مناطق گرم، می‌توانند از خود در برابر بیماری‌های مربوط به گرما محافظت کنند؟ 
از آنجایی که آنها مایعات بیشتری از دست می‌دهند، باید مایعات بیشتری دریافت کنند. بنابراین یک قانون خوب، نگاه کردن به ادرار است. اگر ادرار آنها نسبتاً شفاف باشد، یک فرد به طور معقولی هیدراته شده است. برای افرادی که ادرار تیره‌تری دارند، افزایش مصرف مایعات توصیه می‌شود.

 کم‌آبی زمانی اتفاق می‌افتد که بدن آب زیادی را از دست می‌دهد که برای ارسال خون به اندام‌ها لازم است. هرچه فرد کم‌آب‌تر شود، دفعات ادرار کمتر می‌شود. در افراد مسن مصرف برخی داروها می‌تواند توانایی عرق کردن را مختل کند. بنابراین آنها بیشتر در معرض خطر گرم شدن بیش از حد خواهند بود.نوشیدنی‌های ورزشی طعم‌دار باعث افزایش هیدراتاسیون می‌شوند، زیرا نمک‌های از دست رفته هنگام تعریق را جبران می‌کنند. 

علاوه بر این از ورزش و قرار گرفتن در معرض نور خورشید در ساعات اوج دما که معمولاً از ساعت 12 بعد‌از‌ظهر تا 3 بعد‌ازظهر رخ می‌دهد خودداری کنید و از پنکه‌ها و پوشیدن لباس‌های سبک و گشاد استفاده کنید. از ورزش در محیط‌های مرطوب نیز اجتناب کنید. توانایی بدن برای تعریق و تبخیر گرما کارآمدترین راه برای خنک کردن است. اما اگر در یک محیط بسیار مرطوب هستید، هر عرقی که از شما چکه می‌کند تبخیر نمی‌شود که می‌تواند بدن را بسیار داغ‌تر کند.

وقتی رطوبت نسبی به حد کافی بالا می‌رسد، سیستم خنک‌کننده طبیعی بدن کار نمی‌کند و در شرایط شدید، افراد می‌توانند گرمازدگی و سکته را تجربه کنند. پس در زمان‌های خنک‌تر روز، مانند قبل از طلوع یا غروب خورشید ورزش کنید.اگر شما یا کسی که می‌شناسید به بیماری مرتبط با گرما مبتلا شده‌است، به یک محیط خنک‌تر، جایی که سایه‌دار است، یک ساختمان دیگر با تهویه مطبوع یا یک ماشین بروید، آب بدن خود را تامین کنید و فوراً به پزشک مراجعه کنید.
برچسب ها: بیماری گرما
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها