به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۵:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۰۶ ساعت ۱۷:۳۶
کد مطلب : ۴۳۶۳۹۲

عجیب اما واقعی؛نمایشگر لمسی درکف دست شما

عجیب اما واقعی؛نمایشگر لمسی درکف دست شما
گروه فناوری:پروژکتور هوش مصنوعی Humane می‌تواند ۱۰۰۰ دلار قیمت داشته باشد و احتمالاً برای استفاده از آن نیاز به خرید اشتراک دارید.به گزارش خبرآنلاین،براساس اعلام The Information، استارتاپ Humane قصد دارد محصول جدیدی به‌نام Ai Pin عرضه کند که احتمالاً ابزاری پوشیدنی با کارکردی مثل پروژکتور خواهد بود. قیمت پروژکتور مذکور می‌تواند تا ۱۰۰۰ دلار تعیین شود و نکته‌ی جالب‌تر اینکه برای استفاده از دستگاه به خرید اشتراک ماهانه نیاز خواهید داشت.
 
دستگاه اسرارآمیز Humane از مدت‌ها قبل در حال توسعه بوده است اما اولین‌بار در رویداد TED امسال درمعرض دید کاربران قرار گرفت. عمران چودری از بنیان‌گذاران این استارتاپ، اشاره‌ای به نام دستگاه نکرد و توضیحات دقیقی درمورد کارکردهایش ارائه نداد و همین موضوع سؤالات زیادی را درمورد محصول شرکتش در ذهن افراد ایجاد کرد.
با نزدیک‌ شدن به تاریخ رونمایی از Ai Pin در ۹ نوامبر، جزئیات بیشتری از این محصول دردسترس قرار گرفته و به‌عنوان مثال می‌دانیم عملکردی شبیه پروژکتور دارد که می‌تواند تصویر را روی دست شما نشان دهد و امکان تعامل با رابط کاربری آن را ازطریق دستورات لمسی خواهید داشت.

AI Pin دستگاهی بسیار کوچک و بدون صفحه‌نمایش محسوب می‌شود که به دوربین، میکروفون و اسپیکر مجهز شده و تعدادی حسگر به‌همراه پروژکتور لیزری روی آن تعبیه شده است. کاربر این محصول را به‌صورت مغناطیسی به لباس خود متصل می‌کند. دستگاه مذکور از پردازنده کوالکام بهره می‌برد که باعث می‌شود ازنظر سرعت عملکرد، پایداری اتصال، قابلیت‌های دوربین و امنیت، در سطح گوشی‌ هوشمند قرار گیرد.

پروژکتور مبتنی‌بر هوش مصنوعی Ai Pin
Humane تصمیم دارد سرویس اشتراکی خود را به‌همراه Ai Pin ارائه دهد. البته بتانی بونگیوورنو، یکی از بنیان‌گذاران استارتاپ مورد اشاره اعلام کرده است که Ai Pin دستگاهی مستقل خواهد بود که عملکردهای محاسباتی مختلف مثل کامپیوتر و گوشی هوشمند را با روشی نوین دردسترس کاربران قرار می‌دهد.Ai Pin از قابلیت‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی بهره می‌برد و درواقع از ترکیب نرم‌افزار اختصاصی و مدل زبان بزرگ OpenAI یعنی GPT استفاده می‌کند.درحال‌حاضر جزئیات خیلی دقیقی درمورد Ai Pin یا آینده‌ی Humane دردسترس نیست؛ بااین‌حال طبق گزارش‌های اخیر، این شرکت چشم‌انداز روشنی نسبت‌ به Ai Pin دارد و امیدوار است تغییر بزرگی در دنیای دستگاه‌های مصرفی ایجاد کند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها