به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۱:۰۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۲۹ ساعت ۱۷:۲۸
کد مطلب : ۴۴۰۶۱۷

صادرات برنج تایلند افزایش یافت

صادرات برنج تایلند افزایش یافت
گروه اقتصادی: تایلند هدف صادرات برنج ۲۰۲۳ را به ۸.۵ میلیون تن رساند.به گزارش ایسنا، رئیس انجمن صادرکنندگان برنج تایلند به رویترز گفت که تایلند هدف صادرات برنج خود را برای امسال به ۸.۵ میلیون تن افزایش داده است زیرا قیمت برنج از رقبایی مانند ویتنام افزایش می‌یابد. او گفت برنج ویتنامی گران است، بنابراین کشورهایی مانند فیلیپین و اندونزی سفارشات برنج تایلندی را افزایش می دهند.
 
او افزود که برنج تایلندی حدود ۵۵۰ تا ۵۵۵ دلار آمریکا در هر تن فروخته می‌شود، در حالی که برنج ویتنامی حدود ۶۳۰ دلار آمریکا فروخته می‌شود. تایلند پس از هند دومین صادرکننده بزرگ برنج در جهان است. دولت پیش از این صادرات ۸ میلیون تنی را پیش‌بینی کرده بود.

رئیس انجمن صادرکنندگان برنج  تایلند گفت که تولید برنج این کشور در سال جاری تنها تأثیر محدودی از پدیده آب وهوایی ال نینو داشته است و افزود که انتظار می‌رود فصل ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴ بین ۳۳ تا ۳۴ میلیون تن تولید کند که ۲ میلیون تن نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.تایلند ۶.۰۸ میلیون تن برنج در دوره ژانویه تا سپتامبر فروخت که ۱۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشت. با این حال، انتظار می‌رود که در سال آینده صادرات برنج تایلندی به ۷.۵ میلیون تن کاهش یابد که این امر موجب کاهش ممنوعیت صادراتی هند به بزرگترین صادرکننده جهان می‌شود.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها