به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۸:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۲۸ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب : ۴۴۵۴۷۶

بارسلونا-ناپولی، به یاد دیگو آرماندو مارادونا

بارسلونا-ناپولی، به یاد دیگو آرماندو مارادونا
گروه ورزشی:بارسلونا و ناپولی قرار است در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برابر یکدیگر صف‌آرایی کنند.به گزارش "ورزش سه"، قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا امروز انجام شد و تیم‌های حاضر در مرحله حذفی رقبای خود را در این ایستگاه شناختند و اکنون باید خود را برای تقابل‌های رفت و برگشت آماده کنند و در یکی از دیدارهای این مرحله قرار است بارسلونا و ناپولی با یکدیگر رودررو شوند. ناپولی که در مرحله گروهی بعد از رئال مادرید در گروه دوم شد و اگر چه نسبت به ناپولی سرحال فصل قبل تغییر کرده، اما بارسلونا نیز به مانند تیم سال قبل نیست.

بارسلونا-ناپولی
برخلاف تاریخ بلندبالای دو تیم، اما نخستین بار در سال 2020 و پیش از شیوع ویروس کرونا در لیگ قهرمانان اروپا دیدار کردند؛ کیکه ستین به تازگی جانشین والورده شده بود و اگر چه در مجموع دو بازی بارسلونا صعود کرد، اما خاطره‌ای که از شکست 8 بر دو مقابل بایرن مونیخ به جا ماند، باعث می‌شود تا هواداران بارسلونا هیچ علاقه‌ای به مرور خاطراتشان با ناپولی نداشته باشند.

پس از آن در لیگ اروپا هم با بارسلونا با ژاوی در فصل 21/22 به تقابل ناپولی رفت که در آن  پیروز شد. آمار مهمی که در اینجا به ذهن می‌آید این است که هر زمان بارسلونا با ناپولی دیدار کرده، در مرحله بعد از آن به هر تیمی باخته، آن تیم قهرمان شده و باید دید برای سومین بار این اتفاق تکرار می‌شود یا خداوندگار فوتبال قصه‌ای دیگر را امسال روایتگری می‌کند.

لبخند دیگو
مارادونا قطعا از آسمان تماشاگر اصلی این دیدار است. بازیکنی که در سال 1984 با 12 میلیون یورو از بارسلونا به جنوبی‌ترین نقطه کشور ایتالیا رفت و تبدیل به نماد ناپولی شد!

مردان لهستانی
کشور لهستان در معرفی فوتبالیست جهانی و شاخص اگر چه در گذشته ستارگان زیادی داشته، اما اکنون جدای از رابرت لواندوفسکی، پرچمدار دیگر این کشور پیوتر زیلینسکی هافبک میانی ناپولی است که در قهرمانی سال قبل این تیم اثرگذاری بسیار زیادی داشت و حالا او و لوا به عنوان دو همبازی در تیم ملی لهستان در این بازی مقابل هم قرار می‌گیرند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها