به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۳:۳۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۰۲ ساعت ۲۰:۱۱
کد مطلب : ۴۵۱۸۴۱
اینستاگرام، واتساپ و تلگرام محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در بین ایرانیان

محبوب‌ترین پیام‌رسان‌ها فیلترند!

گروه فناوری: بر اساس نتایج آخرین نظرسنجی ایسپا، ۴۶.۵ درصد مردم از ‌‏«اینستاگرام»، ۳۵.۳ درصد از «واتس‌آپ» و ۳۴.۶ ‏درصد از «تلگرام» استفاده می‌کنند. پیام رسانهای ایرانی در رده‌های بعدی هستند.
محبوب‌ترین پیام‌رسان‌ها فیلترند!
یک نظرسنجی داخلی نشان می‌دهد اینستاگرام محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در بین ایرانیان است و پیام‌رسان‌های داخلی کم‌ترین اقبال را در میان شهروندان دارند.
بر اساس آخرین نظرسنجی ایسپا، مرکز افکارسنجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، که دوشنبه دوم بهمن منتشر شد، ۴۶.۵ درصد مردم ایران از رسانه اجتماعی ‌‏اینستاگرام و ۳۵.۳ درصد از پیام‌رسان واتس‌اپ و ۳۴.۶ درصد هم از پیام‌رسان تلگرام استفاده می‌کنند. نتایج این نظرسنجی هم‌چنین نشان می‌دهد که پیام‌رسان‌های داخلی با وجود تبلیغات گسترده از محبوبیت کمتری در بین ایرانیان برخوردار هستند.

این آمار در حالی به دست آمده است که پیام‌رسان‌های داخلی از بودجه‌های کلان دولتی بهره‌ می‌برند و تبلیغات زیادی برای افزایش ضریب نفوذ آن‌ها در میان کاربران ایرانی صورت می‌گیرد، حال آن‌که شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های خارجی کاملا فیلتر هستند و کاربران برای ورود به آن‌ها باید از فیلترشکن استفاده کنند.
رسانه‌های اجتماعی داخلی مثل روبیکا و ایتا بعد از دوران فیلترینگ، با افزایش قابل توجهی مواجه شده‌اند اما از اسفند ۱۴۰۱ تاکنون، میزان استفاده آن‌ها، تغییر قابل توجهی نداشته است. همچنین در ادامه این گزارش آمده: ۱۴.۹ درصد فقط از پیام‌رسان‌ها و رسانه‌های اجتماعی داخلی استفاده می‌کنند. ۲۵.۵ درصد از افراد بالای ۱۸ سال همزمان از پیام‌رسان‌ها و رسانه‌های اجتماعی خارجی و داخلی استفاده می‌کنند. ۲۲ درصد مردم نیز، گفته‌اند از هیچ رسانه اجتماعی مجازی استفاده نمی‌کنند.

......
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۱۱/۰۳ ۰۱:۱۱
از دست اندرکاران سایت بهار نیوز خواهشمندیم امکان ارسال نظرات رو در زیر حداقل برخی از پست های خبری سایت باز بگذارند. جدیدا خیلی محدودیت ایحاد کردین و تقریبا همه خبرها بدون امکان کامنت گذاشتن هستند. اغلب مخاطبان با گداشتن کامنت انگیره میگیرند برای مراجعه به یک سایت خبری و تحلیلی، بنابراین فعال بودن بخش نظرات و کامنت ها زیر پست های سایت خیلی مهم و با اهمیت هست. لطفا خواهشا این کار رو انجام دهید و توجه کنید. نظرات رو هم زود به زود بررسی و تایید کنید. با سپاس و تشکر فراوان (439074)
۱۴۰۲/۱۱/۰۳ ۰۱:۱۷
بنده از تلگرام و اینستاگرام و واتس‌اپ سالهاست که استفاده میکنم. اما هیج اعتمادی به پیام رسان های داخلی ندارم و تاکنون در هیچ کدام از آنها نیز عضویت و حضوری نداشته ام. (439075)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها