به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۰۹:۲۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۱۶ ساعت ۰۱:۳۹
کد مطلب : ۴۵۹۴۵۷
پاریس روی شانه‌های امباپه؛

صعود بایرن و پی اس جی در لیگ قهرمانان اروپا

توخل از آتش بزرگ عبور کرد؛
صعود بایرن و پی اس جی در لیگ قهرمانان اروپا
گروه ورزشی: در یکی از مهم‌ترین دیدارهای این هفته، بایرن مونیخ و لاتزیو در بازی برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان در استادیوم آلیانز آرنا در مقابل یکدیگر قرار گرفتند. بایرن برخلاف بازی قبل در این بازی با نمایشی مقتدرانه لاتزیو را شکست داد و به مرحله بعد صعود کرد.
طبق انتظار این بایرنی‌ها بودند که بازی را بهتر آغاز کردند. در دقیقه ۶ شوت سانه در لبه محوطه جریمه در آغوش پروودل قرار گرفت.
چند دقیقه بعد بایرن باز هم صاحب یک موقعیت شد اما شوت یوشوا کیمیش با واکنش زیبای پروودل مواجه شد.
در دقیقه ۱۷ هری کین در پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد. او که خود را در موقعیتی خوب دید اقدام به شوت‌زنی کرد اما ضربه‌اش از کنار دروازه به بیرون رفت.
در ادامه با اینکه بایرن صاحب توپ و زمین بود شاهد موقعیتی نبودیم تا اینکه در دقیقه ۳۹ ضربه ناقص گریرو را کین در مقابل دروازه با ضربه سر تبدیل به گل کرد.
1998339
حملات بایرن ادامه داشت. در دقیقه ۲+۴۵ پس از ارسال کرنر از سمت گریرو، توپ توسط مدافع لاتزیو به سمت راست محوطه دفع شد. در آنجا ماتیاس دلیخت یک والی زیبا را روانه دروازه کرد و در مقابل چارچوب توماس مولر با یک ضربه سر عالی گل دوم را به ثمر رساند تا نیمه اول با برتری دو گله بایرنی‌ها خاتمه یابد.
1998340
در نیمه دوم لاتزیو برای برگرداندن نتیجه رویکردی هجومی به خود گرفت و حتی چند موقعیت نصفه و نیمه هم خلق کرد اما نتوانست دروازه نویر را به شکل جدی تهدید کند.
بایرن دوباره مالکیت را در دست گرفت. در دقیقه ۵۹ ضربه گریرو در محوطه جریمه با اختلاف زیادی از سمت راست محوطه جریمه به بیرون رفت.
در دقیقه ۶۶ مولر در سمت راست به توپ رسید. او به سمت محوطه جریمه رفت و سپس ضربه‌اش را به سمت مخالف زد. این شوت با واکنش پروودل مواجه شد اما کین روی ریباند دروازه خالی را به راحتی باز کرد.
1998341
با از دست رفتن امیدهای لاتزیو برای صعود، بایرن بازی را مدیریت و مالکیتش را حفظ کرد. آنها در این راه حتی یک موقعیت بزرگ هم خلق کردند. در دقیقه ۷۱ باز هم توپ در سمت راست به مولر رسید. او ضربه‌ای عالی را روانه دروازه پروودل کرد اما دروازه‌بان لاتزیو با یک تاثیر کوچک توپ را دفع و به تیر کوبید.
در ۲۰ دقیقه پایانی بازی لاتزیو سعی کرد که توپ را تصاحب کند و بایرن را زیر فشار حملاتش قرار دهد اما تیم توخل به خوبی آنها را مهارت کرد و به کنترل جریان بازی پرداخت تا این بازی حساس با نتیجه ۳-۰ به سود بایرنی‌ها به اتمام برسد. آنها که در بازی رفت ۱-۰ باخته بودند حالا با برد ۳-۱ در مجموع به مرحله یک‌چهارم نهایی راه پیدا کردند.
 در دیداری دیگر پاری سن ژرمن میهمان رئال سوسیداد بود. این تیم با پشتوانه پیروزی در بازی رفت در پارک دو پرنس با نتیجه 2-0 به میدان رفت و با خیال راحت و آرامش بازی را در دست گرفت و موفق شد با درخشش امباپه، که در روزهای قبل شایعه اختلافش با لوئیس انریکه و ناصر الخلیفی پخش شده بود، بازی را پیروز شود.
این تیم از همان ابتدا توانست مالکیت توپ و میدان را در دست بگیرد.
اولین موقعیت این بازی را بردلی بارکولا برای پاریس از دست داد. توپ در محوطه شش قدم به او رسید اما ضربه پای چپش با مهار شگفت انگیر الکس رمیرو همراه شد.
1998345
در دقیقه 16 کیلیان امباپه به زیبایی دروازه میزبان را باز کرد. . حمله تیم میهمان با حرکت عثمان دمبله از میانه های زمین حریف شروع شد و این ستاره یک پاس زمینی و عمقی بسیار خوب برای امباپه ارسال کرد که در سمت چپ محوطه جریمه سوسیداد به فوق ستاره فرانسوی رسید. او ابتدا مدافع مستقیمش را دریبل کرد و با یک سر توپ او را فریب داد و ضربه پای راست خودش را از زاویه ای بسته به زیبایی به سمت راست دروازه حریف فرستاد و تیمش را پیش انداخت.
10 دقیقه بعد در یکی از معدود موقعیت های بازی برای سوسیداد تاکه فوسو کوبو از پشت محوطه جریمه اقدام به شوت زنی به سمت دروازه جان لوئیجی دوناروما کرد که این شوت با اختلاف کمی به بیرون رفت.
در دقیقه 30 امباپه از سمت راست صاحب موقعیت شد و ضربه دقیق پاس راستش به سمت راست دروازه را دروازه بان سوسیداد به خوبی مهار کرد.
در دقیقه 44 ویتینیا از فاصله ای دور شانس خود را برای گلزنی امتحان کرد که شوتش بی حاصل بود و دو تیم با همین نتیجه به رختکن رفتند.
در نیمه دوم هم پاریس بازی را بهتر شروع کرد اما در ادامه سوسیداد کمی فشار را روی دروازه تیم میهمان افزایش و حملات موثرتری ترتیب داد.
در اولین موقعیت شوت کانگ این لی قبل از رسیدن به دروازه تیم میزبان بلوکه شد.
1998347
8 دقیقه بعد روی پاس همین بازیکن پاریس به گل دوم رسید. کانگ این لی در میانه های زمین توپ زیبایی را پشت خط دفاعی سوسیداد، که برای حمله تیمشان جلو کشیده بودند، برای امباپه فرستاد. مهاجم 25 ساله و کاپیتان پاریس که منتظر این پاس بود با هوشمندی از تله آفساید دور ماند و با سرعت خودش را به توپ رساند و با حمل توپ تا درون محوطه جریمه با دروازه بان سوسیداد تک به تک شد و زاویه بسته تر را انتخاب کرد و توپ را از کنار پای الکس رمیرو، دروازه بان سوسیداد، به گل تبدیل کرد.
بعد از این گل سوسیداد فشار را برای جبران این شکست سنگین در مجموع دو بازی افزایش داد. 
در دقیقه 66 حمری ترائوره، از فاصله 30 متری شوت زیبایی را به کنج راست دروازه دونا روما فرستاد و ستاره ایتالیایی را ناچار به واکنش کرد.
7 دقیقه بعد و در خطرناک ترین موقعیت سوسیداد در این بازی، میکل اوریازابال سمت راست محوطه جریمه از زاویه ای بسته ضربه پای چپ خود را با دقت به سمت دروازه دوناروما فرستاد و دروازه بان ایتالیایی به خوبی آن را دفع کرد.
دوناروما در بیست دقیقه پایانی بازی ستاره تیمش بود و یکبار دیگر هم در دقیقه 79 ضربه بنت تورینتز را از فاصله ای نزدیک و تقریبا روی نقطه پنالتی مهار کرد.
بعد از این صحنه بازی کمی آرام شد و دو تیم موقعیت های زیادی خلق نکردند تا اینکه در نهایت در دقیقه 90، سوسیداد مزد بازی هجومی خود را در نیمه دوم با گل میکل مرینو دریافت کرد.
1998344
مدافعان پاریس یک توپ ارسالی به روی دروازه شان را به طور ناقص دفع کردند و نهایتا به کوبو در سمت راست رسید. این ستاره هم با تکنیک خودش توپ را روی دروازه ارسال کرد و مرینو هم این ارسال را سر ضربه به گل اول تیمش تبدیل کرد.
دو تیم موقعیت دیگری نداشتند و بازی در نهایت با همین نتیجه 2-1 به پایان رسید و پی اس جی در مجموع دو بازی مقتدرانه و با برتری 4-1 به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد و باید منتظر مشخص شدن حریفش بماند.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها