به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۷:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ساعت ۱۸:۳۱
کد مطلب : ۴۶۰۵۲۳

پزشکان بریتانیایی با هدست اپل ویژن پرو یک بیمار را جراحی کردند

پزشکان بریتانیایی با هدست اپل ویژن پرو یک بیمار را جراحی کردند
گروه فناوری:در عمل جراحی ستون فقرات که در لندن انجام شد، یکی از دستیارهای جراح که قبلاً از هدست هولولنز ۲ مایکروسافت استفاده می‌کرد، این‌بار سراغ هدست ویژن پرو اپل رفت.
سووی ورهو، دستیار جراح، هولولنز ۲ را با ویژن پرو عوض کرد و نتیجه برای او بسیار خیره‌کننده بود. او که در طول عمل هدست واقعیت مجازی اپل را روی چشم خود داشت، آن را «تغییردهنده‌ی قواعد بازی» توصیف کرد.
ورهو در مصاحبه‌ی خود می‌گوید: «بر خلاف روش‌های سنتی که دستیارها ممکن است نیاز به یافتن ابزارها داشته باشند، ویژن پرو احتمال خطاهای انسانی را از بین می‌برد و اطمینان بیشتری به شخص می‌دهد.»
این اولین تجربه‌ی ورهو در به‌کارگیری هدست‌های واقعیت افزوده در اتاق عمل نیست. او قبلاً از هدست مایکروسافت برای جراحی‌های مشابه استفاده کرده بود. با این حال، به‌نظر می‌رسد که ویژن پرو کیفیت بالاتری را ارائه داده است.
مزایای استفاده از هدست اپل تنها به از بین‌بردن خطاهای انسانی محدود نمی‌شود. دکتر سید آفتاب، جراحی که عمل را انجام داده، معتقد است که این هدست می‌تواند در افزایش کارآیی دستیارها حین عمل و کاهش زمان لازم برای کارآموزی آنان و آشنایی سریع‌تر با ابزارها مؤثر باشد.
تجربه‌ی ورهو و مشاهدات دکتر آفتاب، گام امیدبخشی برای ادغام فناوری واقعیت افزوده در جراحی خواهد بود. قابلیت مشاهده و دسترسی بلادرنگ به ابزارها در حین عمل جراحی، امکان بهبود دقت، کاهش خطاها و افزایش سرعت را فراهم می‌آورد.
هدست واقعیت مجازی اپل به‌تدریج کاربردهای گسترده‌ی خود را در عرصه‌های مختلف پیدا می‌کند و با توسعه‌ی نرم‌افزارهای بیشتری که مخصوص ویژن پرو هستند، این کاربردها افزایش پیدا خواهند کرد.
از طرفی، اپل تأکید ویژه‌ای بر استفاده از هدست خود در زمینه‌ی پزشکی و درمان دارد و از نرم‌افزارهای متعددی که از بررسی پرونده‌ی بیمار تا برنامه‌ریزی عمل جراحی قابل استفاده هستند، رونمایی کرده است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها