به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۲۵ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب : ۴۶۰۸۹۱

اسرائیل پیشنهاد جدید حماس را  رد كرد

اسرائیل پیشنهاد جدید حماس را  رد كرد
گروه بین الملل: اسرائیل جدیدترین پیشنهاد‌های حماس برای برقراری آتش بس در غزه را «رد کرده و گفته است که این گروه همچنان خواسته‌های غیرواقعی» خود را مطرح می‌کند.
حماس روزپنج شنبه پیشنهاد جدید به میانجی‌های مذاکرات آتش‌بس داد و آن را «چشم‌اندازی جامع» توصیف کرد.
رسانه‌های اسرائیل پیشنهاد تازه حماس را اتفاق مثبت دانسته بودند، اما دفتر بنیامین نتانیاهو در بیانیه‌ای رسمی آن را رد کرد.
در بیانیه نخست‌وزیر اسرائیل، حماس به عدم تمایل برای پیشرفت در مذاکرات متهم شده است.
فشارهای بین‌المللی برای دستیابی به توافقی که شامل آزادی بیشتر گروگان‌ها که در حملات هفتم اکتبر حماس به غزه برده شدند، افزایش یافته است.
 روزپنج شنبه، سناتور چاک شومر، رهبر اکثریت مجلس سنا کنگره آمریکا، در سخنانی بی‌سابقه بنیامین نتانیاهو را متهم کرد که منافع خود را بر منافع کشورش ترجیح داده و به دنبال استفاده از اوضاع جاری برای ماندن در قدرت است.
 شومر، بر همین اساس خواستار برگزاری انتخابات در اسرائیل شد.
چاک شومر که سناتور ارشد ایالت نیویورک است و به لحاظ مقام سیاسی، بالاترین منصب به عنوان یک یهودی را در آمریکا دارد، گفت که از نظر او «نتانیاهو راه خود را گم کرده است».
این مقام ارشد آمریکا با اشاره به آمار بسیار بالای جان باختگان و مجروحان در غزه گفته که ادامه عملیات نظامی در غزه موجب انزوای اسرائیل و «تبدیل شدن آن به یک قدرت منفور جهانی» شده است.

انتصاب نخست وزیر تشکیلات فلسطین
محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگران فلسطینی در کرانه باختری رود اردن، محمد مصطفی را به عنوان نخست وزیر جدید منصوب کرده است.
 مصطفی، اقتصاددان و تحصیل کرده در ایالات متحده و یکی از مقامات ارشد سابق بانک جهانی و مشاور قدیمی محمود عباس است.
محمد اشتیه در هفتم اسفند از این سمت استعفا داد و در بیانیه‌ای خطاب به کابینه نوشته است که او در پی «تحولات مربوط به تجاوز به نوار غزه و تشدید تنش در کرانه باختری و بیت‌المقدس» استعفا می‌دهد.
 عباس از سوی ایالات متحده آمریکا تحت فشار بود تا دست به اصلاحاتی در تشکیلات خودگردان بزند تا بتواند پس از پایان جنگ اسرائیل و حماس، غزه را اداره کند.
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، ماه گذشته چشم‌اندازی از نحوه اداره غزه پس از جنگ داد و در آن هیچ اشاره‌ای به نقش تشکیلات خودگردان نداشت.

اتهام جدید به اسرائیل 
مقامات شهر غزه که وابسته به حماس هستند بار دیگر نیروهای اسرائیلی را متهم کرده‌اند که به سوی جمعیت فلسطینی که منتظر کامیون‌های کمک رسانی در شهر غزه بودند، آتش گشوده‌اند.
مقامات بهداشتی حماس در غزه اعلام کردند که در یک حادثه در میدان کویت، حداقل بیست نفر کشته و بیش از صد و پنجاه نفر زخمی شده‌اند.
ارتش اسرائیل گفته است که این گزارش‌ها صحت ندارد و در حال تجزیه و تحلیل این حادثه هستند.
دو هفته پیش نیز مقامات بهداشتی غزه اعلام کردند که سربازان اسرائیلی بیش از صد فلسطینی را در نزدیکی شهر غزه که در انتظار کمک بودند، به ضرب گلوله کشته‌اند.
اسرائیل در خصوص آن حادثه نیز می‌گوید که کشته شدگان به علت ازدحام بیش‌ از حد جمعیت زیر دست و پا رفته و یا زیر گرفته شده‌اند،‌ با این حال برخی مقامات سازمان ملل در سفر به منطقه گفتند که در بیمارستان‌ها آثار تیراندازی بر بدن فلسطینی‌ها دیده‌اند.

 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها