به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۲۳:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۰۳ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب : ۴۶۱۷۹۷

آمریکا یک موشک هایپرسونیک را آزمایش کرد

آمریکا یک موشک هایپرسونیک را آزمایش کرد
گروه بین الملل: نیروی هوایی آمریکا برای اولین بار یک موشک کروز هایپرسونیک را در اقیانوس آرام آزمایش کرده است.
این آزمایش، به گفته تحلیلگران، به منزله پیامی به چین است که نشان می‌دهد واشینگتن همچنان در عرصه رقابت تسلیحاتی، به‌ویژه در زمینه فناوری هایپرسونیک که پکن در آن برتری پیدا کرده، حضور فعال دارد.
هایپرسونیک نوعی از موشک‌های مافوق صوت است که می‌تواند ۱۵ برابر سرعت صوت حرکت کند.موشک آزمایش‌شده اِی‌آرآردبلیو (ARRW) نام دارد و از یک بمب‌افکن بی-۵۲ در جزیره گوام آمریکا شلیک شده است.
این موشک قادر به حمل کلاهک متعارف و پرواز با سرعتی بیش از پنج ماخ (حدود ۶۴۰۰ کیلومتر در ساعت) است که رهگیری آن را بسیار دشوار می‌کند.آزمایش موشک اِی‌آرآردبلیو [پیکان] در پاسخ به پیشرفت‌های چین و روسیه در زمینه سلاح‌های هایپرسونیک انجام شده است.چین از سال ۲۰۱۴ در حال آزمایش با کلاهک‌های هایپرسونیک بوده و روسیه نیز اوایل سال جاری میلادی یک موشک کروز از همین نوع را علیه اوکراین شلیک کرد.
کره شمالی نیز مدعی توسعه سلاح‌های هایپرسونیک است و خبرگزاری دولتی این کشور  اعلام کرد کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی،  شاهد آزمایش یک موتور جدید برای یک سلاح هایپرسونیک برد متوسط بوده است.هنوز مشخص نیست که آیا موشک آمریکایی اِی‌آرآردبلیو به‌طور کامل عملیاتی خواهد شد یا خیر. نیروی هوایی ایالات متحده اطلاعات دقیقی از آزمایش ارائه نکرده و در مورد آینده این برنامه تردیدهایی وجود دارد.
با وجود این، آزمایش موشک اِی‌آرآردبلیو نشان می‌دهد که ایالات متحده متعهد به حفظ برتری نظامی خود در منطقه اقیانوس آرام است.
 
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها