به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۲:۳۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۰۶ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب : ۴۶۵۱۵

فرصت حضور ایران بر بام والیبال جهان

گروه ورزشي: مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال در شهر فلورانس ایتالیا، زادگاه لئوناردو دا وینچی دانشمند و هنرمند ایتالیایی برگزار می شود و ملی پوشان ایران برای حضور در مرحله نهایی، باید امشب (جمعه) از سد لهستان بگذرند.
فرصت حضور ایران بر بام والیبال جهان
تیم ملی والیبال ایران در هفته ششم لیگ جهانی والیبال، دو دور مسابقه با لهستان را باید ببرد تا برای صعود به مرحله نهایی این رقابت ها در فلورانس ایتالیا، پیروز میدان باشد. هفته ششم لیگ جهانی والیبال از ساعت 21 امشب (جمعه ششم تیرماه) آغاز می شود. تیم ملی والیبال ایران در دو مسابقه با لهستان میزبان این کشور در تهران است.

تیم ملی والیبال ایران که در حال حاضر با 13 امتیاز در رتبه دوم جدول گروه یک لیگ جهانی والیبال قرار دارد، تا پایان دور مقدماتی چهار دیدار دیگر پیش رو دارد که هر چهار بازی در برابر لهستان خواهد بود. دو دیدار در چارچوب هفته ششم در تهران و دو مسابقه در هفته پایانی دور مقدماتی در لهستان. تیم ملی والیبال ایران اگر در دو بازی تهران موفق به کسب پنج امتیاز شود، صعودش به مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال قطعی خواهد شد و دیگر نگرانی برای بازی خارج از خانه برابر لهستان نخواهد داشت.

تیم های ملی والیبال ایتالیا، ایران، لهستان و برزیل به ترتیب با 19، 13، 11 و 11 امتیاز در رتبه های اول تا چهارم گروه یک لیگ جهانی والیبال قرار دارند. تیم های ایتالیا و برزیل 10 بازی انجام داده اند و در هفته پایانی دو بازی دیگر خواهند داشت، اما تیم های ایران و لهستان تا کنون هشت مسابقه برگزار کردند و چهار دیدار دیگر تا پایان دور مقدماتی خواهند داشت. از گروه یک لیگ جهانی والیبال سه تیم به مرحله نهایی صعود خواهند کرد و چون ایتالیا که در این گروه قرار دارد، خود میزبان مرحله نهایی این رقابت ها است. بنابر این اگر برزیل در دو مسابقه باقی مانده خود که در هفته هفتم به مصاف ایتالیا می رود، پیروز میدان باشد و شش امتیاز هم بگیرد، جمع امتیازهایش به 17 خواهد رسید. اگر ملی پوشان ایران در بازی های تهران پنج امتیاز از لهستان کسب کنند، 18 امتیازی می شوند و صعودشان به مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال قطعی خواهد شد. والیبال لهستان چندین افتخار بزرگ در این رشته ورزشی از جمله قهرمانی المپیک سال 1976 را در پرونده کاری خود دارد. تیم ملی والیبال لهستان در سال 2012 نیز قهرمان لیگ جهانی شد و نباید شکست این تیم را ساده پنداشت.

مدال برنز لیگ جهانی والیبال سال 2011 و مدال نقره جام جهانی 2011 از دیگر افتخارات این کشور در ورزش والیبال جهان است. دو تیم ایران و لهستان از نظر تعداد بازی، پیروزی و شکست در جدول گروه یک مشابه هم هستند. هشت دیدار، چهار پیروزی و چهار ناکامی. تنها تفاوت ملی پوشان ایران نسبت به حریف لهستانی، اقتدار در پیروزی ها است که دو امتیاز بیشتر از بازیکنان لهستان کسب کردند.


** تیم ملی والیبال لهستان در یک نگاه
سرمربی فرانسوی تیم ملی والیبال لهستان در لیگ جهانی 2014 برای نخستین بار سرمربیگری یک تیم ملی را تجربه می کند و از این نظر همانند کواچ سرمربی تیم ملی والیبال ایران است.
استفان آنتیگا برای دیدار با ایران 12 بازیکن خود را انتخاب کرده است که اسامی آنان به قرار زیر است:
لوکاش زیگادلُو - میخال وینیارسکی- کارُول کلوس - داوید کُونارسکی - فابیّن دِژیزگا - پاوِل زاتُورسکی - میکا مّتِئوش - میخال روچیاک - رافال بوشِک - پیُوتر نُواکُفسکی - آندرِی ورُونا و گِژِگُژ بُوچک.

استفان آنتیگا سرمربی فرانسوی تیم ملی والیبال لهستان 38 ساله است. وی ملی پوش و کاپیتان سابق تیم ملی والیبال فرانسه است که در سال های 1998 تا 2010 که به همراه فرانسوی ها مدال های نقره لیگ جهانی (2006) و نقره قهرمانی اروپا (2003 – 2009) و برنز قهرمانی جهان (2002) را به گردن آویخت. او در اکتبر سال 2013 با یک قرارداد سه ساله جایگزین آندره آ آناستاسی ایتالیایی در تیم ملی والیبال لهستان شد و فعالیت خود را در دنیای مربیگری به عنوان سرمربی یک تیم قدرتمند و پرافتخار به نام لهستان آغاز کرد.
مرجع : ايرنا