به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۱۵ ساعت ۱۶:۱۶
کد مطلب : ۵۰۴۷۷

حمایت آمریکا از شرط لغو محاصره غزه

گروه بين‌الملل: وزیر خارجه آمریکا امروز چهارشنبه از موضع اسراييل در زمینه مشروط کردن لغو حصر غزه به خلع سلاح حماس حمایت کرد.
حمایت آمریکا از شرط لغو محاصره غزه
به گزارش خبرگزاری ˈرویترزˈ، ˈجان کریˈ در مصاحبه با شبکه خبری ˈبی بی سیˈ ضمن ادعای حمایت از فلسطینیان و خواسته آن ها در زمینه برخورداری از شرایط زندگی بهتر، باز شدن گذرگاه های مرزی و بازسازی غزه، تصریح کرد که ˈمسوولیت مهم ترˈ واشنگتن متوجه اسراییل است و این مسوولیت چیزی جز خلع سلاح نیروهای مقاومت نیست.

این اظهارات در حالی ایراد می شود که ˈجنبش مقاومت اسلامی فلسطینˈ (حماس) و رژیم صهیونیستی با آتش بس 72 ساعته در نوار غزه که از روز سه شنبه آغاز شد، موافقت کرده اند. این آتش بس به پیشنهاد و میانجی گری مصر منعقد شده است. هیات های نمایندگی فلسطین در مذاکرات غیرمستقیم با رژیم صهیونیستی که در قاهره در جریان است خواستار پایان دادن به حصر غزه و آزادی اسرای فلسطینی شده اند.

اسراييل پذیرش این مطالبات را به خلع سلاح حماس مشروط کرد. ˈمارک رگوˈ سخنگوی ˈبنیامین نتانیاهوˈ به ˈرویترزˈ گفت: برای اسراییل مهم ترین مساله خلع سلاح غزه و جلوگیری از مسلح شدن مجدد حماس است. حماس که در انتخابات سال 2007میلادی فلسطین پیروز شد، کنترل منطقه غزه با یک میلیون و 800 هزار نفر جمعیت را در دست دارد و تا کنون در برابر خلع سلاح مقاومت کرده است.