به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۵ ساعت ۱۰:۰۱
کد مطلب : ۵۳۶۵۶
ابتکار در یک نگاه

تغییر صف بندی اصولگرایان دربرابر دولت

گروه سیاسی: روزنامه ابتکار روز شنبه تیتر های تغییر صف بندی اصولگرایان دربرابر دولت و حذف پرانتزهای روی میزمذاکره را بازتاب داد.
تغییر صف بندی اصولگرایان دربرابر دولت
این روزنامه عنوان تغییر صف بندی اصولگرایان دربرابر دولت را به تیتر یک اختصاص داد و نوشت: حمایت از دولت در کنار انتقادهای سازنده از جمله موارد و موضوعاتی است که در چند ماه گذشته بارها از کلام رهبرمعظم انقلاب خطاب به مسوولان کشور بیان شده است. در دیدار اخیر اعضای مجلس خبرگان رهبری با ایشان که در روز پنجشنبه هفته گذشته انجام شد، رهبر انقلاب با صراحت و تاکید بیشتری نسبت به دفعات قبل، توصیه کردند که نقد از همه دستگاه‌ها و به ویژه دولت باید سازنده و مشفقانه باشد و حتما همراه با آن باید از تلاش دستگاه‌ها حمایت کرد. به تصریح بسیاری از اعضای خبرگان در گفت وگوها و سخنانی که پس از این دیدار داشته‌اند، رهبر انقلاب همواره در همه نشست‌ها و دیدارها و به ویژه در دیدار اخیر با خبرگان، بر لزوم حمایت سران نظام از دولتمردان و دولت تاکید کرده‌اند و این تاکید نشان دهنده فوریت موضوع است.

روزنامه ابتکار عنوان حذف پرانتزهای روی میزمذاکره را انعکاس داد و نوشت: طی روزهای گذشته ایران و آمریکا به صورت مستقیم با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند. نمایندگان جمهوری اسلامی ایران و آمریکا از روز پنجشنبه دور جدید مذاکرات دو جانبه خود را در سطوح سیاسی و کارشناسی در هتل ویلسون شهر ژنو سوییس آغاز کردند تا از اختلافات خود در راه رسیدن به توافق نهایی بکاهند و پرانتزهایی که در پیش نویس متن توافقنامه جامع هست حذف شود. اختلافاتی که گفته می‌شود بیشتر بر سر میزان غنی‌سازی جمهوری اسلامی ایران و نیز مدت زمان توافق جامع است.

موش‌هایی که در شهر پول پارو می‌کنند تیتر دیگر این روزنامه است. این روزها، عروسک‌ها از آدم‌ها در سینمای ما باورپذیرترند و این مساله را آمارهای فروش گیشه به خوبی نمایان ساخته است. این تجربه نه تنها درباره شهر موش‌ها، که دردهه هفتاد در مورد کلاه قرمزی نیز مشهود بود. در دورانی که حال سینمای ایران وخیم است، این موش‌ها هستند که امیدی دوباره به کالبد نیمه جان سینما می‌دمند. فیلم سینمایی شهر موشها که از روی مجموعه تلویزیونی مدرسه موشها به کارگردانی محمدعلی طالبی و مرضیه برومند ساخته شد، به فروش بسیار خوبی در گیشه‌ها رسید و رفته رفته به بخشی از نوستالژی بچه‌های دهه 60 تبدیل شد.

روزنامه ابتکار موضوع ضوابط پرداخت وام 80 میلیونی مسکن را برجسته کرد و نوشت: ولی الله سیف با اشاره به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی برای راه اندازی صندوق پس انداز مسکن گفت: وام مسکن 80 میلیون تومانی هنوز قطعی نشده است. وی توضیح داد: توافقات انجام شده به این صورت است که بنابر مکانیزم‌های طراحی شده، صندوق‌های پس انداز مسکن که تک تک بانک‌ها می‌توانند به طور مستقیم در مورد آن اقدام کنند راه اندازی شده و بتواند با توجه به نوع برنامه زمانی که ارائه می‌کند به پرداخت وام مسکن بپردازد.

این روزنامه عنوان ضرب الاجل انتظامی به سایت‌های خبری بدون مجوز را انتخاب کرد. معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد تاکید کرد که از این پس مطابق ماده قانون مطبوعات سایت‌های خبری فاقد مجوز از هیات نظارت برمطبوعات، مسدود می‌شوند و مدیران این سایت‌ها به مراجع صالحه قضایی معرفی می‌شوند. حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد با بیان این مطلب و اشاره به این نکته که تاکنون چند بار برای چنین سایت‌هایی ضرب الاجل تعیین شده توضیح داد: هیات نظارت درخواست‌های سایت‌ها را با اولویت رسیدگی می‌کند تا فضای قانونی برای فعالیت‌های خبری ایجاد شود.