به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۷ - ۱۴:۰۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۲۳ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب : ۵۴۶۲۱
آرمان در یک نگاه

تلاش می کنیم تا 4 آذر ماه به توافق برسیم

گروه سیاسی: روزنامه آرمان روز یکشنبه به بازتاب عنوان های از بقایی شکایت کردیم و پازل پیچیده انتخابات پرداخت.
تلاش می کنیم تا 4 آذر ماه به توافق برسیم
این روزنامه تیتر یک را به عنوان از بقایی شکایت کردیم، اختصاص داد و نوشت: منتسبان دولت دهم می‌گویند، از ما شکایتی نشده است. اما واقعیت چیز دیگری است. اکبرترکان مشاور ارشد رییس جمهوری می‌گوید: از دولتمردان متخلف، شکایت شده است، دولت یازدهم اصرار دارد که اموالش را پس بگیرد، شکایت ما وارد مرحله رسیدگی در قوه قضاییه شده است بعد از «م.ر» و بابک زنجانی اکنون نوبت رسیدگی به تخلفات حمید بقایی است. روزنامه  آرمان با انتخاب موضوع پازل پیچیده انتخابات، نوشت: حل پازل پیچیده انتخابات مجلس دهم با حساسیت‌ها و شرایط ویژه اش و اهمیت خطیری که برای نحله‌ها و طیف‌های مختلف سیاسی دارد، تابع مولفه‌های فراوان و آیند و روندهای متعدد و نقش آفرینی‌های مختلفی است. بی‌گمان یکی از مهمترین فرازهایی که می‌تواند نقش ماندگار بر این فرآیند بزند و معادلات را تحت تاثیر مستقیم خود قرار دهد میدان داری بزرگان سیاسی است.

تلاش می کنیم تا 4 آذر به توافق برسیم تیتر دیگر این روزنامه است. معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه گفت: اختلافات بین ما و گروه 1+5 همچنان جدی است اما اگر طرف مقابل حسن نیت داشته باشد ما هم تلاش می‌کنیم تا چهارم آذر به توافق برسیم. مجید تخت روانچی، درباره میزان حل اختلافات بین ایران و گروه 1+5 در مذاکرات هسته‌ای افزود: ما در مذاکرات ژنو و وین درباره متن مذاکره نکردیم بلکه درباره موضوعاتی گفت وگو کردیم که اگر نهایتا به تفاهم برسیم تاثیر بسیاری در دستیابی به توافق خواهد داشت.

روزنامه  آرمان با انعکاس عنوان سال فرهنگی با طوفان آغاز شد ، نوشت: علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم جشن روز ملی سینما که 21 شهریور ماه برگزار شد تاکید کرد از این پس فیلمنامه‌ها با دقت بیشتری مورد بررسی قرار می‌گیرند تا وزارت ارشاد بتواند پای مجوزهایی که صادر می‌کند بایستد و زمان اکران فیلم‌ها با مشکل روبه رو نشوند. وی افزود: فعالیت تیم جدید مدیریتی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در یک سال گذشته با طوفان آغاز شد اما در سایه یکرنگی به آرامش رسیدیم. تجربه یک سال گذشته نشان داد با اعتماد و احترام متقابل با تکریم و حفظ کرامت انسانی بسیاری از گره ها گشوده می شود.

این روزنامه با برجسته کردن موضوع بازارچندصد میلیاردی قاچاق آدامس به ایران، نوشت: در حالی ارزش بازار آدامس ایران بالغ بر چند صد میلیارد تومان برآورد می‌شود که بررسی آمارها حاکی از آن است که طی سال‌های اخیر واردات قانونی آدامس به کشور به شدت کاهش یافته و در عوض قاچاق این محصول رونق چشمگیری پیدا کرده است. یکی از کالاهایی نیز که معمولا در جریان کشفیات قاچاق به چشم می‌خورد آدامس است که قاچاق آن هم کار چندان دشواری نیست. از جمله موارد مربوط به کشف آدامس‌های قاچاق می‌توان به کشف 160 هزار عدد آدامس قاچاق ساخت کره جنوبی به ارزش 30 میلیون تومان در خرم آباد در اردیبهشت ماه امسال، کشف بیش از 114 هزار آدامس قاچاق به ارزش 151 میلیون تومان در محور خرم آباد - بروجرد در اردیبهشت امسال، کشف 60 نوع عدد آدامس قاچاق در قم در اردیبهشت امسال و ... اشاره کرد.تاکنون آمارهای مختلفی درباره حجم بازار آدامس کشور اعلام شده و برخی منابع حتی از مصرف سالانه 500 میلیارد تومان آدامس توسط ایرانی‌ها خبر داده‌اند.