به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۸:۱۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب : ۶۱۰۴۶
آرمان در یک نگاه

فروش کلیه به خارجی ها توهین آمیز است

گروه سیاسی: روزنامه آرمان موضوع‌های چهارمین نه، ظریف: سوم آذر روز پیروزی ملی و فروش کلیه به خارجی ها توهین آمیز است را برای چاپ در شماره روز چهارشنبه انتخاب کرد.
فروش کلیه به خارجی ها توهین آمیز است
این روزنامه با انعکاس عنوان چهارمین نه برای تیتر یک نوشت: چهارمین گزینه هم با نه 170 نماینده مجلس مواجه شد؛ این نه در درون خود چندی آری داشت. آری به بی‌وزیر ماندن یکی از مهمترین وزارتخانه‌های دولت، آری به مشغول ماندن فکر دولت، آری به تلاش برای تحقق خواست تعدادی از نمایندگان دارای دیدگاه جناحی و آری‌های زیاد به موضوعاتی که نیاز مردم نیست. شاید از آنجا که نمایندگان قسم خورده‌اند به دنبال تحقق خواست ملت باشند، برخی از این آری‌ها هم از سر دلسوزی بوده باشد اما بالاخره تکلیف وزارتخانه‌ای که قرار است مدیران آینده کشور را تربیت کند، چه خواهد شد. از همان زمان که قبل از اعلان رسمی گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای تصدی وزارت علوم، پیامکهای شبانه با محتوای منفی در مورد دانش آشتیانی ارسال شد و صبح فردایش نمایندگان مجلس همین پیامک‌ها را دریافت کردند، مشخص بود راه پرفراز و نشیبی باید طی شود که امید به رسیدن به پایان خط بود اما دیروز در میانه راه تابلوی ورود ممنوع دولت را از ادامه مسیر بازداشت. روز گذشته 170 رای منفی به دانش آشتیانی داده شد و 70 رای مثبت. این یعنی در اتاق ریاست شهرک غرب فعلا بسته می ماند!

روزنامه آرمان با بررسی موضوع ظریف: سوم آذر روز پیروزی ملی نوشت: وین پایتخت موسیقی جهان با سمفونی باران آذینی وزین به خود گرفته و به استقبال مهمترین مذاکرات هسته‌ای می‌رود. همه چیز گواه از اتفاقات بزرگ و تحولات شگرف داده و هر لحظه از مذاکرات را آبستن رویدادهای غیر منتظره کرده است. محمدجواد ظریف پس از دیدار 3 ساعته با کاترین اشتون و صرف ناهار کاری با وی در جمع خبرنگاران، تاکید کرد: صحبت‌های خوبی داشتیم و از این پس دیگر به اراده سیاسی نیاز است تا به نتیجه برسیم. این سخن بدان معنی و مفهوم است که سنگ‌ها را واکنده و چانه‌ها را زده‌ایم و اکنون راه حل‌ها نیز شفاف‌تر از گذشته در برابر طرفین است و تنها با یک اراده سیاسی معطوف به نتیجه می‌توان بازی برد- برد را سامان داد. احساس خطر لابی قدرتمند صهیونیست‌ها در آمریکا موسوم به آیپک در قالب ارائه 6 شرط برای رسیدن به توافق هسته‌ای و نیز اظهار نظر وندی شرمن، مذاکره کننده ارشد آمریکایی مبنی بر اینکه: هم اکنون وقت آن رسیده که کار را تمام کنیم جملگی نشان می‌دهد که مذاکرات این دور با حساسیت بالا در شرف تکوین گام نهایی است، نکته‌ای که در گزارش روزنامه پر تیراژ لس آنجلس تایمز نیز بدان اشاره رفته و تاکید شده است: احتمال اعلام حصول یک توافق نهایی غیرمنتظره در نیمه شب 24 نوامبر (3 آذر) وجود دارد. وزیر خارجه کشورمان پس از ورود به وین گفت: امیدوارم نتیجه هر چه باشد چه توافق و چه ایستادگی در برابر زیاده خواهی، روز سوم آذر ان شاءا... روز پیروزی ملی در رسیدن به اهدافی باشد که از این مذاکرات به دنبال آن بودیم.

فروش کلیه به خارجی‌ها توهین آمیز است، تیتر دیگر این روزنامه محسوب می‌شود. رئیس سازمان نظام پزشکی کشور معتقد است که با همراهی و همکاری جامعه پزشکی می‌توان از تکرار اتفاقات ناخوشایند گذشته جلوگیری کرد. علیرضا زالی در گفت و گو با آرمان این نوید را می‌دهد که تا سه سال آینده و با واقعی شدن تعرفه‌ها می‌توان جامعه پزشکی بدون زیرمیزی را تصور کرد. وی در گفتگو با آرمان بیان داشت که من میان تاکید بر گردشگری سلامت و توقف پیوند کلیه شهروندان خارجی در ایران تناقضی نمی‌بینم. واقعیت این است که موضوع پیوند کلیه در ایران موضوعی ملی و راهبردی است. زمانی که قصد داریم خدمتی را در داخل کشور به شهروندان خارجی ارائه دهیم، در مرحله اول باید نیازهای درون کشور را مرتفع کنیم. در موضوع پیوند کلیه در سال‌های گذشته افراد از کشورهای اطراف به ایران می‌آمدند و از شهروند ایرانی کلیه خریداری می‌کردند. این مساله به نوعی توهین به جامعه ایرانی بود. ضمن اینکه، به دلیل کسب منفعت اقتصادی، نوعی اغواگری، رفتار غیراخلاقی و غیر قانونی رواج پیدا کرده بود. البته در حال حاضر هم فرد خارجی می‌تواند یکی از هموطنان خود را برای عمل پیوند به ایران بیاورد.

پاسخ نامه اخیر اوباما داده شد، تیتر دیگر روزنامه آرمان است. دبیر شورای عالی امنیت ملی درباره نامه اوباما به مقام معظم رهبری گفت: پاسخ شفافی به این نامه داده شد. واقعیت این است که این مسئله را جمهوری اسلامی به اشکال مختلف بیان کرده و در عمل نیز ثابت کرده است، ما به دنبال یک صنعت هسته‌ای کاریکاتوری یا یک صنعت هسته‌ای نمایشی نیستیم. ما به دنبال آبرو و یک حیات نباتی در صنعت هسته‌ای نیستیم چون صاحب فناوری آن هستیم. علی شمخانی افزود: لذا به گونه ای به این نامه پاسخ داده شد که بر این قدرت ایران تاکید می‌کند. اگر بر اساس آنچه در نامه آمده آنها به دنبال هدفی برای تاثیر فرصت طلبانه در فضای داخل ایران نباشند و اهداف ادعایی نداشته باشند به طور قطع بر اساس کلمات مکتوب و پاسخ روشن ما حتما می‌توان به توافق رسید.