به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۷ - ۱۷:۱۰
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۲۳ ساعت ۱۴:۳۴
کد مطلب : ۵۷۸۰۵
آرمان در یک نگاه

وین بدل به شهرتاریخی مردم ایران می‌شود؟

گروه سیاسی: روزنامه آرمان در شماره روز چهارشنبه به بازتاب عنوان‌های پازل توافق نهایی درحال تکمیل است و تمایلات شخصی در وزارت اطلاعات جایی ندارد پرداخت.
وین بدل به شهرتاریخی مردم ایران  می‌شود؟
این روزنامه تیتر یک را به موضوع پازل توافق نهایی درحال تکمیل است، اختصاص داد و نوشت: روز گذشته فرودگاه وین میزبان مهمانان زیادی بود و بار دیگر قلب تحولات سیاسی دنیا لقب گرفت. بسیاری با بدبینی معتقد بودند این بار هم مذاکره برای مذاکره است و خبری از پیشرفت نیست. خوشبین‌ها معتقد بودند که به هر حال دولت راه حلی برای برون رفت از این مساله پیدا خواهد کرد و به وعده‌های رییس جمهور در کنفرانس خبری دوشنبه‌اش اشاره می‌کردند. اما هیچ کدام از خوشبین‌ترین خوشبین‌ها هم باورشان نمی‌شد که این دور از مذاکرات ایران و 1+5 به مذاکرات سه جانبه پیوند بخورد و روز پنجشنبه مقامات 6 قدرت دنیا برای مذاکره با وزیر خارجه ایران راهی وین شوند. به نظر می‌رسد با توجه به خبرهایی که از گوشه و کنار منتشر می‌شود وین بدل به شهر تاریخی مردم ایران شود. خبرهایی که هنوز برای تایید کردن آنها زود است!

روزنامه آرمان با انعکاس عنوان تمایلات شخصی در وزارت اطلاعات جایی ندارد، نوشت: وزیر اطلاعات تاکید کرد که وزارتخانه متبوعش تمایلات شخصی را در تصمیم‌های خود دخالت نخواهد داد. ایسنا نوشت؛ حجت الاسلام محمود علوی روز گذشته در نشستی خبری به مناسبت سی و یکمین سالگرد تاسیس وزارت اطلاعات به سوالات خبرنگاران در زمینه‌های مختلف پاسخ داد و در پاسخ به سوالی درباره دلایل پس گرفتن شکایت وزارت اطلاعات در مورد تخلفات انجمن صنفی روزنامه نگاران با تاکید بر این که وزارت اطلاعات در این گونه مطالب کاملا فرامرزی عمل می‌کند گفت: کارکنان وزارت اطلاعات وقتی وارد این وزارتخانه می‌شوند 2 چیز را در کازیوی جلوی درب گذاشته و وارد وزارتخانه می‌شوند؛ یکی موبایل و دیگری تمایلات سیاسی شان. وی با تاکید بر این که برای ما نیت‌ها، عنوان‌ها، خوشنامی‌ها و بدنامی‌ها مهم نیست تاکید کرد: این امور مربوط به مراجع ذی صلاح خود است، ما کار حرفه‌ای خود را انجام می‌دهیم.

این روزنامه با انتخاب عنوان موجود زنده به فضا فرستادیم اما نتوانستیم پراید را درست کنیم، نوشت: یک نماینده مجلس گفت: ما موجود زنده را به فضا فرستادیم و زنده برگرداندیم اما پراید را هنوز نتوانسته‌ایم درست کنیم. یکی از دلایلش این است که همه ما رانت خوار نفت شده‌ایم و از خصوصی تا دولتی و از پولدار تا مستضعف همه به دنبال رانت هستند. محمدرضا باهنر اظهار کرد: ما در حوزه‌های مختلف دستاوردهای با ارزشی در کشور داشته‌ایم چنانکه در بعد سیاسی دستاوردی چون مدل مردم سالاری دینی، در بعد نظامی دستاوردهای ناشی از دفاع مقدس و در بعد علمی دستاوردهای با ارزشی چون هسته‌ای، نانو و بیوتکنولوژی داشته‌ایم با این وجود در اقتصاد کلان خوب نبوده‌ایم. وی خاطرنشان کرد: یا بلد نبوده‌ایم یا نخواستیم چراکه نه متوسط رشد اقتصادی 35 ساله کشور خوب بوده است نه نرخ اشتغال قابل دفاعی داشته‌ایم و نه سطح عمومی قیمت‌ها مناسب بوده است.

جزییات توزیع دومین بسته حمایت غذایی، تیتر دیگر روزنامه آرمان است. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به آغاز توزیع دومین بسته حمایت غذایی اعلام کرد: تعداد افرادی که در مرحله نخست قرار گرفتند حدود7.5میلیون نفر بودند که در مرحله دوم تعداد آنها به 9.5 میلیون نفر خواهد رسید. علی ربیعی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: دولت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را مکلف کرده است افراد دارای ناامنی غذایی را شناسایی کند. وزیر کار افزود: به همین دلیل کمیته‌ای برای شناسایی افرادی که از امنیت غذایی برخوردار نیستند، تشکیل شده است و براساس آن هم افراد نیازمند و هم افرادی که نیازهای بیشتری دارند شناسایی می‌شوند.

این روزنامه با برجسته کردن موضوع دلواپسان نگران سرنوشت سیاسی‌شان هستند نوشت: همایش همگرایی اصولگرایان انعکاس گسترده‌ای در رسانه‌ها داشت. این بازتاب نه ناشی از تحقق وحدت اصولگرایان یا گردهم آمدن تمام این طیف در زیر چتری واحد که به واسطه اجتماع حامیان اصلی و جدی دولت احمدی نژاد تحت عنوان همگرایی اصولگرایان بود. حجت الاسلام والمسلمین قدرت ا... علیخانی، فعال سیاسی و مشاور پارلمانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام معتقد است پایداری‌ها و احمدی‌نژادها به شدت نگران سرنوشت سیاسی‌شان هستند. علاوه بر این می‌گوید بخشی از مشکلات ناشی از دلواپسان و مخالفان دولت است که در این همایش حضور داشتند. در مقابل علیخانی اعتقاد دارد اصلاح طلبان همچنان قابلیت بسیج مردم را دارند.