به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۰۹:۴۴
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ساعت ۱۰:۱۱
کد مطلب : ۵۵۰۲۱
شرق در یک نگاه

الهام: در ولنجک ترافیک زیاد است!

گروه سیاسی: روزنامه شرق عنوان های زنجانی برای نفت فروشی مجوز قانونی نداشت و گلایه‌های سیدحسن خمینی را برای انتشار در روز چهارشنبه برگزید.
الهام: در ولنجک ترافیک زیاد است!
این روزنامه تیتر یک را به عنوان ناگفته‌های شمس اردکانی در گفت وگو با شرق اختصاص داد و نوشت: زنجانی برای نفت فروشی مجوز قانونی نداشت، چند روز پس از افشای نام بابک زنجانی و معرفی بانک مالزیایی از سوی وی، مدیر این بانک در کوالالامپور ترور می‌شود. رسانه‌های داخلی ایران خبری از این ترور منتشر نمی‌کنند. چه ارتباطی میان پرونده میلیاردر جوان ایرانی و این حادثه وجود دارد؟ علی شمس اردکانی معتقد است این حادثه ردپای مافیا در پرونده زنجانی را نشان می‌دهد. هرچند وکیل زنجانی این روزها به خواست موکلش سعی دارد بدهی وی را به دولت ایران صاف کند تا شاید راه نجاتی برای موکلش بیابد. اما شمس اردکانی یک نسخه برای عاقبت این پرونده می‌پیچد: ایران باید خواب منابع ارزی خود را که در دستان میلیاردر جوان بوده است ببیند. البته با انتشار خبر ترور مدیر بانک مالزیایی و پیگیری دلایل آن، ممکن است پرونده بابک زنجانی وارد فاز جدیدی شود.

روزنامه شرق با بازتاب عنوان گلایه‌های سیدحسن خمینی نوشت:حجت الاسلام سیدحسن خمینی تحریف را ازجمله آفت‌های تهدید امام و اندیشه ایشان ذکر کرد و گفت: تحریف که بازگرداندن یک شیء از معنای اصلی‌اش است در دو نوع مستقیم و غیرمستقیم رخ می‌دهد که نوع مستقیم آن روشن بوده و در طول تاریخ نمونه‌های فراوانی دارد. به این معنا که بغض و کینه باعث می‌شود تا یک اتفاق یا جمله صریح به طور مستقیم مورد تحریف قرار گیرد. وی ضمن روایت چند نمونه تاریخی از تحریف مستقیم، جلوگیری از این نوع تحریف را وظیفه همگان دانست و افزود: متاسفانه امروز اینگونه است که اگر نفع افراد در یک تحریف بود، در قبال آن، سکوت می‌کنند و اگر ضرری به آنها وارد می‌کند حرف می‌زنند و اعتراض می‌کنند و اگر خاطره‌ای به نفعشان بود سکوت اختیار کرده و در غیر این صورت معترض می‌شوند.

مشاهدات خبرنگار شرق از دفتر احمدی نژاد، در ساختمان ولنجک چه می‌گذرد، تیتر دیگر این روزنامه است، ترافیکی در خیابان یکطرفه نیست. به جز ردیفی از خودروهای پارک شده کنار خیابان که عبورومرور را برای خودروهای عبوری مشکل کرده است، رفت وآمد چندانی دیده نمی‌شود. گهگاه، یکی، دونفر می‌آیند و می‌روند. در خیابان یکطرفه شمالی - جنوبی چسبیده به پمپ بنزین ولنجک، روبه روی کیوسک نگهبانی، ساختمان سه طبقه نسبتا بزرگی قرار دارد. دفتر رییس سابق دولت، احمدی نژاد آنجاست. حامیانش می‌گویند که رفت وآمد به دفتر زیاد است. غلامحسین الهام گفته است در ولنجک ترافیک زیاد است و افرادی می‌روند و می‌آیند. برخی حامیان هم از ازدحام مردمی می‌گویند که برای تقدیم عریضه و حل مشکلات یا ملاقات با او به دفترش می آیند.

دفتر احمدی نژاد اما فرقی با دفاتر دیگران ندارد. نه مراجعانش ویژه است و نه بوروکراسی‌اش ساده‌تر. اینطور نیست که در به راحتی روی همه باز باشد یا خیل عریضه نویسان جلو در صف کشیده باشند. زنگ را که می‌زنم یک نفر باز می‌کند سوال می‌کند با چه کسی کار دارم و برای چه آمده‌ام، بعد هم سوال می‌کند آیا قرار قبلی دارم، کسی از آمدن من خبر دارد و هماهنگ شده است؟ می‌گویند باید منتظر بمانم. در پشت سرم بسته می‌شود و بعد از لحظاتی به داخل راهنمایی می‌شوم. همان طبقه همکف، درست روبه روی در، اطلاعات یا حفاظت است. فردی گوشی را به دستم می‌دهد و من با مسوول دفتر ثمره هاشمی مشاور ارشد احمدی نژاد تلفنی صحبت می‌کنم. می‌گویم شنیده‌ایم که ترافیک رفت وآمدی به دفتر ولنجک زیاد است. می‌خواهیم گزارشی از این رفت وآمدها تهیه کنیم. می‌گوید اجازه بدهید باید هماهنگ شود، بعدا به شما اطلاع می‌دهیم.

روزنامه شرق با درج عنوان مشاور ارشد رییس جمهور: بقایی اموال مناطق آزاد را به خود اجاره داده است، نوشت: هرچه بقایی، تخلفات خود را انکار می‌کند و برای اثبات بی‌گناهی خود نامه می‌نویسد اما هرروز ردی تازه از تخلفات وی پیدا می‌شود. این بار، ترکان خبر از تخلفات جدید وی در مناطق آزاد تجاری داده است؛ تخلفاتی که نشان می‌دهد با گذشت یک سال از خروج دولت دهمی‌ها از مناطق آزاد تجاری، هنوز بخشی از اموال این مناطق در اختیار آنان است و خیال بازپس دادن آنها را هم ندارند. ترکان یک سال بعد از حضور در مناطق آزاد و با وجود تغییر مدیران این مناطق هنوز حرف‌های جدیدی از فساد گسترده دارد. این بار اما نوبت حمیدرضا بقایی است؛ معاون اجرایی رییس جمهور و مسوول سابق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور. به گزارش ایرنا، اکبر ترکان با اشاره به اقدام غیرقانونی بقایی در این مناطق گفت: آقای بقایی در زمان مسوولیت خود، اموال مناطق آزاد را به قیمت بسیار نازلی به مدت طولانی به خود اجاره داد به طوری که هم به عنوان موجر و هم مستاجر نقش ایفا می‌کرد و خانه خود را به خودش اجاره داد.