به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۶:۳۴
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۱۴ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب : ۵۶۹۰۷
شرق در یک نگاه

هدایای دریافتی احمدی ​نژاد پیدا شدند

گروه سیاسی: در صفحه نخست روزنامه شرق روز دوشنبه تیترهای هدایای دریافتی احمدی نژاد پیدا شد و لغو تحریم بابک زنجانی دیده می‌شود.
هدایای دریافتی احمدی ​نژاد پیدا شدند
این روزنامه تیتر یک را به عنوان هدایای دریافتی احمدی نژاد پیدا شد اختصاص داد و نوشت: سرانجام هدایای دریافتی احمدی نژاد پیدا شد. حالا مشخص شده آنچه نزدیکان احمدی نژاد خبرسازی نامیده بودند خبر واقعی بوده است. هدایای ریاست جمهوری نهم و دهم که در واپسین روزهای ریاست احمدی نژاد بر دولت، بی سروصدا و خارج از چارچوب قانونی به دستور رییس دفترش بار کامیون شد و از سعدآباد بیرون رفت، حالا در نامه‌ای که از سوی احمدی نژاد منتشر شده، قرار است به موزه امام(ره) هدیه شود؛ موزه‌ای داخل حرم که هنوز ساخت آن تکمیل نشده است. خبر را البته موزه امام(ره) هنوز تایید نکرده و تنها منبع آن، نامه رسانه‌ای شده خود احمدی نژاد است.

روزنامه شرق به عنوان لغو تحریم بابک زنجانی اشاره کرد و نوشت: وزارت خزانه داری انگلستان با انتشار خبری اعلام کرد که تحریم بابک زنجانی و شرکت او یعنی سورینت لغو شده تا به این ترتیب پس از اعلام خبر فعال بودن شرکت‌های زنجانی و گردش میلیاردی حساب او، حالا رفع تحریم شرکت و شخص زنجانی نیز بر اتفاق‌های خوبی که این روزها برای این متهم بزرگ اقتصادی، به وقوع می‌پیوندد اضافه شود؛ چهره‌ای که این روزها در ایران همه از زمان پرداخت بدهی‌های بزرگش به دولت می‌پرسند و همچنان این سوال مطرح است که دارایی هایش کجاست.

این روزنامه در تیتری به موضوع برنج 500تومانی را 5000تومانی می‌کنیم، پرداخت. محمدهادی رجبی مشاور راه اندازی خطوط صنعتی و خدمات پس از فروش دستگاه‌های تولید برنج مصنوعی در پاسخ به این سوال که محصولات این دستگاه‌ها از نظر قیمت با برنج طبیعی چه تفاوتی خواهد داشت، گفت: ما برنج دانه مرغی را هر کیلو 500 تومان می‌خریم. با فرآوری‌های انجام شده؛ برنج دانه بلند تولیدشده از پنج هزار تومان به بالا قیمت خواهد داشت.

احیای تسهیلات بانکی بافت های فرسوده تیتر دیگر روزنامه شرق است. محمدسعید ایزدی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران از قصد دولت نسبت به توجه به بافت‌های فرسوده و پرداخت تسهیلات ویژه تر خبر داد. تسهیلاتی که قرار است بر اساس هر مترمربع محاسبه و به مالکان جهت مقاوم سازی تخصیص یابد. این روزنامه در تیتری دیگر درگیری شدید حزب الله لبنان با داعش در مرز سوریه را برجسته کرد. بر اساس گزارش‌ها از لبنان و به نقل ازبی بی سی، نیروهای حزب الله لبنان در مرز سوریه با شبه نظامیانی که گفته می‌شود از اعضای گروه داعش و جبهه النصره هستند، به شدت درگیر شده‌اند. این درگیری ها که در شرق لبنان رخ داده، تلفاتی به جا گذاشته است.