به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۰۱:۴۳
 
۱۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ساعت ۱۵:۱۹
کد مطلب : ۶۰۱۳۰

طرح قتل ملکه الیزابت بریتانیا خنثی شد

گروه بين الملل: رسانه های بریتانیایی گزارش دادند، پلیس ضد تروریسم این کشور، یک طرح برنامه ریزی شده برای ترور ملکه الیزابت دوم را خنثی کرده است.
طرح قتل ملکه الیزابت بریتانیا خنثی شد
به گزارش روزنامه بریتانیایی سان پلیس ضد تروریسم این کشور، پس از تفتیش چند خانه مشکوک و بازرسی چندین خودرو در لندن، چهار مظنون را که به دست داشتن در طرح توطئه برای قتل ملکه 88 ساله بریتانیا و انجام دیگر اقدامات "تروریستی"، دستگیر کرده است. پلیس مبارزه با تروریسم بریتانیا موسوم به "متروپولیتن " ابتدا 3 مرد جوان را در یکی از محله های غرب لندن، دستگیر کرد و چهارمین مظنون نیز توسط ماموران امنیتی مسلح این کشور بدون اینکه بتواندعکس العملی از خود نشان دهد، دستگیر شد. در بیانیه پلیس "متروپولتین" بدون اشاره به جزئیات آمده است که 4 شخص بازداشت شده، به مشارکت در یک "طرح تروریستی " متهم هستند.

سن این افراد بین 19 تا 27 سال ذکر شده است .به گفته پلیس بازداشت شدگان که به کمک سازمان اطلاعات داخلی بریتانیا "MI5" دستگیر شدند، در بازجویی اولیه خود در یکی از مراکز پلیس لندن به دست داشتن در طرح توطئه برای یک اقدام توریستی نافرجام اعتراف کردند.پلیس در بیانیه خود هیچگونه توضیحی در باره ماهیت گروه های تروریستی که با این افراد مظنون در ارتباط بودند، نداده است.

بر اساس این گزارش این افراد برای قتل ملکه بریتانیا با چاقو هنگام مشارکتش در مراسم "روز صلح" که به مناسبت 96 مین سال پایان جنگ جهانی اول برگزار می شود، برنامه ریزی کرده بودند. دستگاه امنیتی بریتانیا گزارش کامل از نحوه دستگیری افراد مظنون و خنثی کردن طرح تروریستی آنها را به دیوید کامرون، نخست وزیر و ملکه الیزابت دوم ارائه داده است.

روزنامه های بریتانیایی هویت افراد مظنون را کشف نکرده اند اما روزنامه دیلی میل، در گزارش خود نوشته است، نام یکی از آنها "یوسف سید" که پاکستانی الاصل و نام مادری وی سمیه 41 ساله است که اکنون به عنوان کارمند در یک شرکت هواپیمایی کار می کند.
مرجع : العربيه