به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۴:۰۶
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۱۴ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب : ۶۵۳۰۶
پیشنهاد کاهش قیمت بنزین به وزارت نفت داده شد

قيمت نفت نصف شد، چرا بنزين ارزان نشد؟

گروه اقتصادي: رئیس اتحادیه جایگاهداران با اشاره به کاهش قیمت جهانی بنزین اعلام کرد: به دلیل کاهش قیمت جهانی بنزین پیشنهاد کاهش قیمت را با مقامات مسئول وزارت نفت دادیم اما آن ها عنوان کردند قیمت توزیعی بنزین پایین تر از قیمت جهانی آن است.
قيمت نفت نصف شد، چرا بنزين ارزان نشد؟
بیژن حاج محمد رضا در گفت وگو با میزان، با اشاره به ذخیره سازی بنزین یورو 4 برای نوروز سال آینده اعلام کرد: با وجود تاکید وزارت نفت برای توزیع بنزین یورو چهار در کلان شهرهای کشور هم اکنون در توزیع آن با محدودیت مواجه هستیم به طوری که بنزین یورو 4 در مراکز شهرهای تهران و کرج توزیع می شود به طوری که پیش بینی می شود در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات توزیع بنزین یورو 4 در کل کشور با مشکل مواجه شود.

رئیس اتحادیه جایگاهداران، در ادامه با اشاره به اظهارات رئیس انجمن کارفرمایی جایگاه داران سوخت کشور مبنی بر واردات بنزین توسط جایگاهداران ادامه داد: اظهارات اخیر رئیسی مبنی بر این که جایگاه داران در صورت فراهم شدن زیر ساخت ها حاضر به واردات بنزین با استاندارد و کیفیت بالا و مطابق با سیاست های وزارت نفت هستند کاملا غیر منطقی است.

وی ادامه داد: در صورتی که جایگاهداران نسبت به توزیع بنزین اقدام کند. میانگین قیمت بین یک هزارو 800 تا دو هزار تومان خواهد بود که این قیمت برای مردم و خود جایگاهداران صرفه اقتصادی ندارد. رئیس اتحادیه جایگاهداران سوخت کشور، در ادامه سخنان خود میزان ذخیره بنزین 400 تومانی را در کل کشور 400 میلیون لیتر اعلام کرد و گفت: در حال حاضر محدودیتی برای عرضه بنزین اعلام نشده است.