به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۳۰۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۲۳ ساعت ۲۳:۲۷
کد مطلب : ۶۶۲۳۶
درباره نطق مطهري

نامه همسران شهید همت و شهيد باکری

گروه سياسي: فاطمه چهل امیرانی همسر حمید باکری نامه ای در فیسبوک با امضای خود و زیلا بدیهیان همسر شهید همت منتشر کرده، که در آن با اشاره به اتفاق روز یکشنبه در زمان ایراد نطق علی مطهری، خطاب به رییس مجلس نوشته اند: از شما انتظار داریم سطح فرهنگی و دیدگاه‌های مجلس را بالا ببرید تا برازنده‌ی یک مجلس اسلامی باشد.
نامه همسران شهید همت و شهيد باکری
به گزارش انصاف نیوز، در این نامه آمده است:رفتار شنیع و غیر اسلامی یک عده مسلمان نمای کاسب باعث تاسف است. ظاهرا قال الباقر و قال الصادق‌ها فقط برای ما مردم عامی که هیچ نقشی در اداره کشور و سیاست گذاری‌ها نداریم، بوده. کجا رفت مجلس چند هزاری امام صادق (ع) که با کسانی که منکر وجود خدا بودند، بحث و گفتگو می‌کردند؟ واقعا قرار است چه قرائتی از اسلام را داشته باشیم؟ ما با افکار امام خمینی و بهشتی و مطهری و شریعتی وارد جریان انقلاب شدیم. و بعد از انقلاب نمود عینی مسلمانی را در همت‌ها و باقری‌ها و باکری‌ها و کاظمی‌ها و سلیمی‌ها دیدیم و باور کردیم اسلام واقعی چه انسان‌هایی را می‌تواند تربیت کند. و امیدوار به ایجاد یک جامعه‌ی آزاد و متعالی شدیم. برای رسیدن به آرمان‌های امام و شهدا، آنچه در توان داشتیم در طبق اخلاص تقدیم انقلاب کردیم. نمردیم ولی زندگیمان را از دست دادیم. البته خیلی وقت است که توقع خود را کم کردیم. بهتر از ما می‌دانید که تجلی اسلام در انسان در اخلاق و ادب او ظاهر می‌شود.

به نظر جنابعالی بهتر نیست شهدا را به عنوان چماق از روی سر چند بدحجاب برداریم و به عنوان خط کش برای محک زدن مسوولین و نمایندگان جمهوری اسلامی به کار ببریم؟ شهدا برای حفظ کشور و امنیت و وحدت از آبرو و زن و فرزند و جان خود گذشتند. جناب اقای دکتر مطهری با قبول همه‌ی حملات و توهین‌ها که به حق فرزند راستین پدر شهیدشان است، سعی می‌کند بعضی از ارزش‌ها را یادآوری کنند. درست است که عده‌ای در مجلس سخنان ایشان را نمی‌فهمند یا قرار است دیر بفهمند و یا به صرفه نیست بفهمند. اما ما از شما انتظار داریم سطح فرهنگی و دیدگاه‌های مجلس را بالا ببرید تا برازنده‌ی یک مجلس اسلامی باشد. برای نمایندگان توضیح بدهید انصافا نماینده‌ی چند درصد از مردم حوزه‌ی انتخابیه خود هستند؟ خیلی جو گیر نشوند. چون خیلی‌ها در این کشور زندگی می‌کنند و موافق برداشت از اسلام این جماعت [معترض به مطهری] نیستند. و در مقابل خدمات، مالیات می‌دهند که حقوق و مزایای آقایان و خانم‌ها از این منبع پرداخت می‌شود.
اصلا از اول هم قرار نبود همه مثل هم فکر کنند. در ضمن اگر اعتراض خود را با نامه ابراز می‌کنیم، از ترس نیست. بلکه به حکم عقل می‌خواهیم ما باعث از بین رفتن اتحاد نباشیم.