به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۳۹
 
۳۰۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ساعت ۰۹:۰۴
کد مطلب : ۶۷۴۹۳

موج هشتگ«من هم ‌عوضی‌ام» در اينترنت

گروه سياسي: هزاران ایرانی با اشتراک گذاشتن هشتگ "من هم عوضی‌ام" در شبکه‌های اجتماعی، به سخنان احمد جنتی دبیر شورای نگهبان درباره رفع حصر خانگی میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد واکنش منفی نشان داند.
موج هشتگ«من هم ‌عوضی‌ام» در اينترنت
دبیر شورای نگهبان، روز شنبه در سخنرانی خود در همایش سراسری ستادهای دهه فجر انقلاب اسلامی گفت، شکستن حصر حرف چهار تا آدم عوضی است! ...ما باید در دهان آنهایی بزنیم که می‌گویند حصر باید شکسته شود.... آنهایی که می‌گویند حصر باید شکسته شود به دنبال آن هستند تا فتنه‌گران دوباره بیرون آمده و فتنه‌انگیزی کنند. ...اگر ۴ آدم عوضی شروع به حرف زدن در این زمینه کنند آیا این حرف ۷۵ میلیون نفر ایرانی است؟"

جالا معترضان به سخنان جنتی با اشتراک گذاشتن هشتگ "من هم عوضی‌ام" در توییتر، فیس‌بوک و اینستاگرام به این سخنان جنتی اعتراض کرده و بار دیگر خواستار برداشتن حبس خانگی میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد شده‌اند.

گفتني اينكه، در بسياري از سايت ها و بكه هاي اجتماعي کاربرد عبارت "۴ تا عوضی" از سوی جنتی با "خس و خاشاک" خواندن معترضان به نتایج انتخابات ۱۳۸۸ از سوی احمدی‌نژاد مقایسه شده است. جنتي در بهمن ماه ۱۳۸۹ و چند روز پیش از حصر موسوی و کروبی خطاب به قوه قضاییه گفت: «كاری كه قوه قضاییه می‌تواند انجام دهد این است كه ارتباط سران فتنه با بیرون را قطع كند و اینها را در خانه خودشان زندانی كند. رفت‌وآمدهای آن ها را محدود كند و اجازه دسترسی این فتنه‌گران به تلفن و اینترنت را ندهد تا نتوانند بامردم ارتباط داشته باشند و پیام دهند.»

رفع حصر موسوی، کروبی و خانم رهنورد یکی از وعده‌های مهم حسن روحانی در تبلیغات انتخاباتی او بود. اما او تاکنون نتوانسته به این وعده خود عمل کند. علی مطهری، نماینده اصول‌گرای مجلس از جمله کسانی است که در سال‌های اخیر حصر را "غیرقانونی" خوانده و خواستار شکستن آن شده  و در یک سال اخیر چندین بار وعده‌ی انتخاباتی روحانی در این مورد را یادآور شده است.