به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۰۹:۴۹
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۱۷ ساعت ۰۸:۵۰
کد مطلب : ۷۱۵۴۲
نماینده سوریه در سازمان ملل:

آماده همکاری با آمریکايیم؛امریکا نمی‌خواهد

گروه بين‌الملل: بشار جعفری نماینده سوریه در سازمان ملل متحد گفته است، که اکنون زمان آن فرا رسیده است ایالات متحده و کشورهای غربی‌هایی اذعان کنند که بشار اسد همچنان بر قدرت باقی خواهد ماند.
بشار الجعفرى نماينده سوريه درسازمان ملل
بشار الجعفرى نماينده سوريه درسازمان ملل
به گزارش خبرگزاری رویترز، نماینده سوریه در سازمان ملل متحد که در آستانه چهارمین سالگرد بحران سوریه در سازمان ملل نطق می‌کرد، گفت: «رئیس جمهور سوریه آماده همکاری با آمریکا و متحدانش در چارچوب مبارزه با «تروریسم» است. ما خواستار ایجاد خلأ در قدرت و بوجود آمدن هرج و مرج مانند آنچه به سر لیبی، عراق و افغانستان آمده، نیستیم. ما آماده همکاری با آمریکا هستیم اما امریکا نمی‌خواهد»! بشار الجعفری اظهار داشت: «بشار اسد از آنجا که رئیس جمهور قدرتمند است، مي‌تواند به وعده‌هایش عمل کند. وی نهادی قدرتمند همچون ارتش سوریه را اداره می‌کند. وی از چهار سال پیش در برابر فشار‌ها مقاومت کرده است بنابرین راه حل این مناقشه بحران از او می‌گذرد.»

گفتنی است که آمریکا و فرانسه هر گونه انعطافی در باره از سرگیری گفت‌و‌گو با دمشق یا رویکردی مثبت در قبال بشار اسد را رد می‌کنند. ایالات متحده بارها اعلام کرده که برغم همه مشکلاتی که با داعش و القاعده و نیروهای تندرو در سوریه و عراق دارد اما حاضر نیست با رژیم اسد که تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار شهروند سوری را قتل عام کرده، ارتباط برقرار کند. همچنین اغلب کشورهای خاورمیانه بویژه کشورهای عربی روابط خود را با رژیم اسد قطع کردند. اتحادیه عرب نیز عضویت سوریه را به تعلیق درآورد و نماینده بشار اسد را از این اتحادیه اخراج کرد.