به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۸:۱۲
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۱۱ ساعت ۰۸:۱۶
کد مطلب : ۷۰۹۶۳
مسئول سازمان ملل متحد در امور آوارگان:

دو میلیون کودک‌سوری آواره در معرض خطرند

گروه بين‌الملل: مسئول سازمان ملل متحد در امور آوارگان جنگی گفت: دو میلیون کودک سوری در معرض خطر قرار گرفتن به عنوان نسل گمشده هستند.
دو میلیون کودک‌سوری آواره در معرض خطرند
به گزارش خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا ـ «آنتونیو گوترسو» کمیسر عالی شورای پناهندگان و آوارگان سازمان ملل به بررسی وضعیت آوارگان سوری پرداخت. وی وضعیت این آوارگان را بحرانی انسانی نامید و تداوم این وضعیت را تهدیدی برای جامعه بشری و امنیت بین المللی دانست.

کمیسر عالی شورای پناهندگان و آوارگان سازمان ملل در مورد مهاجرت پناهندگان سوری به کشورهای دیگر گفت: تاکنون 3میلیون و 300 هزار نفر از شهروندان سوری به کشورهای همسایه این کشور پناهنده شده اند. وضعیت این آوارگان بحرانی است و نیازمند کمک های سریع انسانی در عرصه بین المللی هستند. «آنتونیو گوترسو» در مورد تاثیر این مهاجرت ها در کشورهای همسایه نیز گفت: این موج پناهندگان موجب بحران ها و مشکلاتی در کشورهای میزبان نیز شده است. به طوری که لبنان و اردن با افزایش یکباره جمعیت مواجه شدند، در حالی که این حجم افزایش جمعیت برای ده ها سال آینده در لبنان و اردن پیش بینی می شد و یا ترکیه با میزان پذیرش بالای آوارگان به پر پناهنده ترین کشور جهان تبدیل شد.

وی ادامه داد: مهاجران سوری موجود در لبنان، اردن و شمال عراق با بحران های فراوانی مواجه هستند، آنها تحت تاثیر بحران های اقتصادی و اجتماعی قرار گرفته اند و از سوی دیگر آنها خود نیز منجر به این بحران ها شده اند. کمیسر عالی شورای پناهندگان و آوارگان سازمان ملل در ادامه گفت: قریب به 2 میلیون پناهنده سوری در کشورهای مختلف زیر 18 سال هستند و با توجه به وضعیت انسانی این پناهندگان می توان گفت که آنها تبدیل به نسل گمشده و یا نسل سوخته شده اند.