به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۳:۳۷
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۰۳ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب : ۷۰۴۰۹
براي حفاظت از آرامگاه بنیانگذار امپراتوری عثمانی

ارتش‌ترکیه با عبور از کوبانی وارد سوریه شد

گروه بين الملل: نیروهای نظامی ترکیه با عبور از شهر کوبانی وارد خاک سوریه شده اند تا از آرامگاه بنیانگذار امپراتوری عثمانی در این منطقه حفاظت کنند.
ارتش‌ترکیه با عبور از کوبانی وارد سوریه شد
آرامگاه سلیمان شاه که از او به عنوان بنیانگذار سلسله عثمانی یاد می‌شود در محلی تاریخی قرار دارد که بخشی از خاک ترکیه و محصور در اراضی سوریه است. خبرگزاری ها به نقل از منابع محلی گزارش داده اند که کاروانی از نیروهای نظامی ترکیه شامل نفربرهای زرهی برای حفاظت از این آرامگاه، از شهر کوبانی در خاک سوریه عبور کرده اند. شبه‌نظامیان کرد سوریه ماه قبل توانستند شهر کوبانی را از دست نیروهای گروه موسوم به "دولت اسلامی" (داعش) پس بگیرند.

منابع محلی گفته اند ورود نیروهای ترکیه به منطقه با هماهنگی کردها صورت گرفته است. شهر مرزی کوبانی در شمال سوریه در ۳۵ کیلومتری آرامگاه سلیمان شاه و نزدیکی رود فرات قرار دارد. بنا به روایت‌های تاریخی، سلیمان شاه پدربزرگ عثمان اول، بنیانگذار امپراتوری عثمانی، در این محل و در رود فرات غرق شده است. محلی که آرامگاه سلیمان شاه در آن قرار دارد بنا به توافقی که در سال ۱۹۲۱ بین ترکیه و فرانسه به امضا رسید بخشی از خاک ترکیه محسوب می‌شود و همواره گروهی از سربازان این کشور از آن نگهداری می‌کنند.

بنا به گزارش ها کاروان نظامی که اخیرا ارتش ترکیه به این محل فرستاده، مجهزتر است و سلاح‌های سنگین به همراه دارد. از زمان خروج شبه‌نظامیان داعش از کوبانی، نیروهای کرد متشکل از "یگان‌های مدافع خلق" و دیگر گروه‌های نظامی پیشمرگه کنترل شماری از روستاهای مجاور را در دست گرفته اند.
مرجع : بي بي سي