به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۸:۵۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۱۰ ساعت ۱۶:۴۹
کد مطلب : ۷۳۱۹۲

آمریکا نظامیان اوکراینی را آموزش می دهد

گروه بین الملل: وزیر کشور اوکراین از آموزش نیروهای گارد ملی توسط چتربازان آمریکایی خبر داد.
آمریکا نظامیان اوکراینی را آموزش می دهد
آرسن آواکف اعلام کرد: از 20 آوریل (31 فروردین) 290 چترباز آمریکایی برای آموزش گاردملی در پایگاه زمینی 'ایاووریف' مستقر خواهند شد. این برنامه آموزشی برای 900 نفر از اعضای گاردملی و به مناسبت رزمایشی در غرب اوکراین پیش بینی شده است. گارد ملی اوکراین زیر نظر وزارت کشور فعالیت می کند و بیشتر اعضای آن را نیروهای داوطلبی تشکیل شده که در آغاز ناآرامی های اوکراین در قالب شبه نظامیان هوادار غرب، فعالیت داشتند.به گفته وزیر کشور اوکراین، پس از یک دوره آموزشی هشت هفته ای، رزمایش نظامی مشترکی برگزار خواهد شد. این تمرینات نظامی می تواند خشم روسیه را که آمریکا را منشا اعتراضات 'میدان' و در نهایت سقوط دولت طرفدار مسکو می داند، برانگیزد.

اوکراین از فوریه 2014 (بهمن 1392) به دلیل خودداری ویکتور یانوکوویچ رییس جمهوری پیشین آن کشور از امضای توافق تجاری با اتحادیه اروپا و پس از آن، روی کارآمدن دولت جدید طرفدار غرب در کی یف، به صحنه درگیری بین نیروهای دولتی و جدایی طلبان مناطق شرقی بدل شد.دولت اوکراین در 15 آوریل 2014 (26 فروردین 93) عملیاتی را با هدف سرکوب ناآرامی های شرق اوکراین آغاز کرد. ناآرامی های آن کشور تاکنون جان بیش از شش هزار نفر را گرفته است.

کی یف و کشورهای غربی، مسکو را به مسلح کردن شورشیان طرفدار روسیه و مستقر کردن نیروهای نظامی اش در شرق اوکراین متهم می کنند. مسکو این اتهامات را رد می کند.
مرجع : ایرنا