به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ساعت ۱۸:۱۲
کد مطلب : ۷۳۳۷۹

حمله القاعده به زندان‌يمن و فرار 300زنداني

گروه بين‌الملل: منبعی امنیتی در یمن اعلام کرد القاعده در شبه جزیره عرب روز پنجشنبه به زندان مرکزی مکلا در جنوب شرق این کشور حمله کرد و بیش از 300 زندانی از جمله یکی از فرماندهان خود را آزاد کرد.
حمله القاعده به زندان‌يمن و فرار 300زنداني
این منبع به خبرگزاری فرانسه گفت: «خالد باطرفی یکی از سرکرده‌های القاعده در شبه جزیره عرب که از بیش از چهار سال پیش زندانی بود از جمله 300 زندانی است که موفق شدند از زندان مرکزی مکلا در استان حضرموت فرار کند». این حمله بامداد امروز صورت گرفت.

به گفته این منبع، در درگیری که پس از این حمله روی داد یکی از دو نگهبان زندان و پنج زندانی کشته شدند. خالد باطرفی یکی از فرماندهان اصلی شاخه القاعده در شبه جزیره عرب به ویژه در ابین، یکی از استان‌های جنوبی یمن، است. القاعده در فاصله 2011 تا 2012 به مدت یک سال کنترل ابین را در اختیار داشت. شبه‌نظامیان القاعده در شبه‌جزیره عرب در مکلا علاوه بر زندان به یک مجتمع دولتی که شعبه بانک مرکزی، پاسگاه پلیس و دفاتر سرویس‌های اطلاعاتی در آن قرار دارد، حمله کردند.

کشتي‌هاي سعودي و مصري ده‌ها نظامي را وارد عدن کردند

احمد الشامي عضو انصارالله (حوثي‌ها) يمن گفت که ده‌ها نظامي از طريق کشتي‌هاي سعودي و مصري وارد بندر عدن شدند. به دنبال خبرهاي ضد و نقيض درباره ورود نظاميان ناشناس به شهر عدن،‌ يک عضو انصارالله خبر داد که کشتي‌هاي سعودي و مصري ده‌ها نظامي وارد اين شهر بندري کردند.

عضو انصارالله يمن در گفتگو با اسپوتنيک گفت:‌ «تعداد نظامياني که به شهر بندري عدن وارد شدند مشخص نيست اما اينجا صحبت از ده‌ها نظامي است. آنها پوشش(هوايي) چندين هواپيما را داشتند. آنها از کشتي‌هاي سعودي و مصري پياده شدند». احمد الشامي همچنين افزود: «اگر اين(اقدام) آمادگي براي عمليات زميني(عليه يمن) باشد،‌ پاسخ آنها را با آتش خواهيم داد».