به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۵:۲۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۱۳ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب : ۷۶۵۴۲

تاکید کانادا برحمایت نظامی از کردستان‌عراق

گروه بین الملل: نخست‌وزیر کانادا در سفر به عراق با رئیس اقلیم کردستان در اربیل دیدار و بر ادامه حمایت نظامی کشور خود از پیشمرگ‌ها برای مقابله با داعش تاکید کرد.
به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، استفان هاربر، نخست‌وزیر کانادا در دیدار با مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در اربیل تاکید کرد: جهان از پایداری و اراده اقلیم کردستان حیرت زده است چراکه پیشمرگ‌ها توانسته‌اند از جان تمامی اقشار این اقلیم محافظت کرده و با تروریست‌های داعش که تهدیدی برای جهان هستند مقابله کنند برای همین ما همچنان به پیشمرگ‌ها کمک خواهیم کرد و کمک‌های نظامی و انسانی خود به این اقلیم را افزایش خواهیم داد.

بازرانی نیز تاکید کرد: تروریست‌های داعش به منزله تهدیدی علیه انسانیت، تاریخ، تمدن، گذشته و آینده هستند لذا همگان باید برای مقابله با تروریست‌ها تلاش کنند. وی افزود: ما افتخار می‌کنیم که پیشمرگ‌ها توانستند از اقلیم کردستان و انسانیت دفاع کنند و داعش را از بین ببرند و باید از مردم و دولت کانادا به دلیل کمک‌هایی که به ما ارائه کرده‌اند قدردانی کنیم.

در همین راستا صلاح فیلی، مسوول وزارت پیشمرگ‌ کردستان عراق اعلام کرد که 70 مربی نظامی کانادایی در اقلیم کردستان نیروهای پیشمرگ را برای استفاده از سلاح سنگین آموزش می‌دهند و برخی از آنها نیز به این نیروها در محور «خازر» در زمینه مسائل نظامی مشورت می‌دهند.