به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۵:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۰ ساعت ۱۴:۲۴
کد مطلب : ۷۷۳۴۳

روحانی مچکریم!

گروه فرهنگی: قطعات موسیقی شهرداد روحانی با پیانونوازی این هنرمند و همراهی ارکستر، در برج میلاد تهران طنین‌انداز شد.
 اعضای ارکستر زهی یک به یک روی صحنه حاضر شدند و علی جعفری‌پویان به‌عنوان کنسرت‌مایستر مقدمات لازم را برای حضور رهبر ارکستر فراهم کرد. پس از چند دقیقه، شهرداد روحانی روی صحنه آمد و دستانش را برای اجرای قطعه‌ی «جشن دهقان» به حرکت درآورد. سپس نوبت به قطعه‌ی «باغ ایرانی» رسید که یکی از قطعات محبوب شهرداد روحانی محسوب می‌شود.

اجرای «عذرا» با تشویق‌ها ممتد مخاطبان همراه شد و مردم از روحانی خواستند که این قطعه را دوباره اجرا کند؛ اما او گفت: امیدوارم در یک فرصت دیگر باز هم این قطعه را اجرا کنیم.سپس نوبت به قطعه‌ی «ابدیت» رسید. قطعه‌ای غم‌انگیز و با ریتم آرام که روحانی آن را برای مرگ پدرش نوشته است. پس از چند دقیقه آرامش حاکم بر فضا جای خود را به یک قطعه‌ی «حماسی» به نام «فریاد تهی» داد که روحانی درباره‌ی آن توضیح داد: این قطعه را در دوران هشت سال جنگ تحمیلی عراق علیه ایران ساختم. قطعات «مادر»، «زیبایی عشق»، «سرزمین مادری» و «رقص بهار» دیگر قطعاتی بودند که در این کنسرت اجرا شدند .

با تشویق ممتد مخاطبان، روحانی قطعه‌ «عذرا» را به‌عنوان قطعه‌ی بیز اجرا کرد و نوازندگان از صحنه خارج شدند. حاضران در سالن نیز در حالی که می‌گفتند: «روحانی مچکریم!» سالن را ترک کردند.
مرجع : ایسنا