به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۳:۴۴
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ساعت ۰۸:۵۲
کد مطلب : ۱۶۱۶۹
صريح با «دولتمردان» يازدهم؛ شرايط دشوارست اما ...!

دولتي ويژه كه دل‌ها برايش مي‌سوزد!

گروه سياسي: دوست و مخالف حداقل در يك نكته اشتراك نطر دارند كه «شرايط دولت يازدهم يكي از استثنايي‌ترين شرايط در تاريخ جمهوري اسلامي است.» ويرانه‌ و از نظر اقتصادي سرزميني سوخته برايش به ارث رسيده، ميلياردها دلار، تومان و ريال از منابع ملي و خرانه بيت‌المال، به اضافه منابع، اقلام، و حتي اسناد و مدارك و ...حيف و ميل و به غارت برده شده‌اند و...! وضعيت بغرنج به ارث رسيده به روحاني و تيمش، آنقدر تيره و تار است كه حتي رسانه‌هاي اصولگرا پيشنهاد تشكيل «كميته تحقيق غارت ملي» را مي‌دهند! و نماينده اصولگراي مجلس هم صراحتا مي‌گويد: دلم براي اين دولت و وزيرانش مي‌سوزد!... با همه اينها و در همين وانفساي نوميدي و تيره و تاري، همه به اين مجموعه «دولتمردان يازدهم» اميدها بسته‌اند. مجموعه‌اي كه اسمش را هم رييسش، در كوران تبليغات «تدبير و اميد» نهاده است.
دولتي ويژه كه دل‌ها برايش مي‌سوزد!
دکتر عباس حاتمی

«دولتمردان» شامل مدیران اجرایی اعم از وزیران، معاونین وزراء، روسای سازمان‌ها، مدیران کل، استانداران و فرمانداران هستند که كافي است فقط به نکات ذیل توجه و در اجراي آن همت کنند، باور كنيد كه مي‌توانيد خود و رييس‌تان «روحانی» را نزد ملتتان سرافراز نمائید:
- مزيت اصلي و با ارزش اين دولت با همه مصائبي كه محاصره‌اش كرده و برايش به ارث مانده، وفور نيروها و مديران «متخصص و باتجربه» است كه به ناحق سالها خانه‌نشين شدند. برگ برنده اين دولت همين است. اگر با چاشني مردم‌داري تلفيق شود، بسياري از سختي‌هاي راه هموار خواهد شد. به همين دليل تا مي‌توانيد به «تخصص و تجربه» ميدان بدهيد. ضرر نخواهيد كرد. ديگر فرصت آزمون و خطا براي نظام باقي نمانده است. باور كنيد.
- کمتر صحبت کنید، بیشتر بشنوید، کمتر گزارش دهید. گوش و روح و وجود مردم ايران سالهاست از اين همه سخنراني، نطق و گزارش‌هاي تكراري و بي‌حاصل، خسته شده است. رييس‌جمهور قبلي صبح تا شب در چندين مراسم شركت و ساعت‌ها سخنراني مي‌كرد، نتيجه‌اش چه شد؟ مردم هوشيارند و عاقل. عملکرد شما را می‌بینند و نیاز به صرف وقت و منابع برای گزارش‌دهی شما نیست، با کمال سکوت کار کنید، مهمترین وظیفه شما اجرای شعارها و برنامه‌هاي انتخاباتی رييس‌دولتتان آقای روحانی است، باور كنيد كه مي‌توانيد روحانی را سرافراز نمائید.
-از نقد عملکرد دولت گذشته خودداری کنيد. نقد از وظایف مفسران، تحلیل گران ورسانه‌هاست، شما نقدها را بشنوید و برنامه‌هاي دولت را اجرا کنید که مردم بی‌صبرانه انتظار آنرا می‌کشند. هرگز در ادارات دولتی سیاسی کاری نکنید و به یکنفر بیش از یک مسئولیت واگذار ننمائید.
-مراقب باشید خطر رفتارهای پوپولیستی (عوامگرایی) دولت یازدهم را تهدید نکند، وقت وزیران و مدیران ارشد نباید صرف افتتاح پروژه‌ها باشد، پروژه‌ها را مدیران محلی افتتاح کنند. رفتارهای هیجانی، مظلوم نمایی و فرافکنی اقدامات پوپولیستی هستند.
-همه مدیران دولتی از طریق اینترنت و شبكه‌هاي اجتماعي پر مخاطب مثل فیس‌بوک «همانند دکتر ظریف» با مردم و جامعه در ارتباط باشند و در اين راه مرعوب تندروها نشوند.
-با کارشناسان بخصوص با کارشناسان منتقد بطور مستمر مناظره کنید و ارتباط داشته باشيد.

جهت یادآوری دولتمردان يازدهم مهمترین شعارهای انتخاباتی آقای روحانی كه مي‌تواند «منشور» و «نقشه راه» دولت يازدهم باشد را به صورت فهرست‌وار گرد آورده‌ايم، تا در اين راه بس دشوار، آويزه عمل و سخن و تصميم‌گيري‌هايتان باشد:
1-به روش‌های کودکانه پایان دهیم تا افراد شایسته انتخاب شوند.
2- اگر فضای دانشگاه امنیتی شود، نمی‌تواند علم تولید کند.
3- آزادی اندیشه، کلید توسعه و پیشرفت همه‌جانبه کشور است.
4-مطالبات کارگری مورد توجه مسوولان باشد.
5- برنامه‌های
شرايط دشوارست اما مي‌توانيد خود و روحانی را سرافراز كنید
مدارس بر مبنای دانش‌آموزمحوری باشد.
6- دولت آینده، دولت فرصت برابر برای مردان و زنان است.
7- فضای سیاسی و مدارا را دنبال می‌کنیم.
8- باید امید را بسازیم نه آن‌که فقط آرزو کنیم.
9 - هیچ خیانتی بالاتر از خیانت به صندوق امانت ملی نیست.
10 - هیچکس را نمی‌شود بدون محاکمه مجازات کرد.
11 - آمده‌ام قدمی برای سامان امور مردم بردارم.
۱2 - در مورد حوادث سال ۸۸ حرف‌های زیادی داریم.
۱3- آموزش عالی مهم‌ترین رکن توسعه سرمایه انسانی است.
۱4 - قلم و اندیشه باید آزاد باشد.
۱5 - نباید در روابط خارجی خود هر روز اخم کنیم.
۱6 - شعارم اعتدال، عقلانیت و تدبیر است.
17 - تحقق عدالت نیازمند اقتصاد کارآمد است.
18 - پایداری حاکمیت صرفا در پیوند با مردم تحقق می‌یابد.
19 - اقتصاد مقاومتی به معنای اقتصاد ریاضتی نیست.
20 - می‌خواهم تهدید را تبدیل به فرصت کنم.
21 - فرق قطعنامه و کاغذ را می‌دانم.
22 - نگذاریم توطئه‌دشمن برای انزوای ایران عملی شود.
23 - میثاق ما عدل است.
24 - مردم ما ثبات امنیت و زندگی آرام می‌خواهند.
25 - هر فکر ایرانی یک کلید است.
26 - باید تحولی در اقتصاد بوجود بیاوریم.
27 - من عزت و غرور ملی ایرانیان را بازخواهم گرداند.
28 - اگر کسی می‌خواهد تحریم ادامه پیدا کند، به من رای ندهد.
29 - مشارکت مردم نباید محدود به ۲۴ خرداد و ۲۲ بهمن باشد
30 - آزادی اندیشه حق مسلم ماست.
31 - هر کس بخواهد اقوام ایرانی را جدا جدا ببیند،‌او ایرانی نیست.
32 - نخواهیم گذاشت دریاچه ارومیه خشک شود.
33 - دولت تدبیر و امید نخواهد گذاشت جوانان بیکار باشند.
34 - نگرش به جوانان باید تغییر اصولی پیدا کند.
35 - باید انقلابی در سینما شود.
36 - به عهدی که با مردم بسته‌ام وفادار خواهم بود.
37 - اعتدال متکی به مسیر قانون‌گرایی است.
3۸ - گام اول، رفع نیازهای فوری مردم است.
3۹ - دوره تعلیق غنی‌سازی گذشته است.
4۰ - داس» نداریم که مدیران را درو کنیم.
41 - انجمن صنفی روزنامه‌نگاران را احیا می‌کنیم.
42 - دروغ و تهمت، شایسته نظام اسلامی ما نیست.
43 - نگاه‌ها در کشور باید معطوف به آینده باشد.
44 - سیاست ما جذب است نه دفع.
45 - جنگ با آمریکا را قبول ندارم.
46 - دولت یازدهم منادی صلح و دوستی برای همه ملت‌هاست
47 - سختگیری نکنید، مردم اخلاق‌مدارند.
48 - حکومت مردمی، از رسانه آزاد نمی‌هراسد.
49 - تحقیر مردم قابل قبول نیست.
50 - دولت قوی به معنی دولت مداخله‌گر نیست.
51 - هویت روحانیت در مردمی بودن آن است.
52 - نباید گسستی میان حکومت، روحانیت و مردم وجود داشته باشد.
53-ازاستبدادرای وبستن دهان رقیبان به خداوندپناه مي‌برم.
54 - خطر زمانی است که یک گروه خود را مساوی اسلام، انقلاب و ولایت فقیه بداند.
55-حقوق شهروندی راتدوین مي‌کنم، مردم صداقت می‌خواهند .
56-وضعیت معیشتی مردم را بهبود می بخشم.
57-هیچ کشوری بدون ارتباط فعال و سازنده با جهان توسعه نخواهد یافت و با انزوا، رشد و پیشرفت امکان‌ناپذیر است.
58- همه‌پرسی یکی از اصول فراموش‌شده قانون اساسی کشورمان است که منطبق بر حقوق و منافع ملی است و ما باید بتوانیم با افزایش سرمایه اجتماعی تعلق مردم به نظام را بیشتر کنیم.

یاسر
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۰۹:۱۴
آقا این چه حرف بی اساسیه..... یعنی چی گزارش ندید؟؟؟
یعنی چی سیاسی کاری نکنید؟؟؟
دولتی که سیاسی کاری نکنه و از حذب برخواسته ازش حمایت نکنه که خیانت کرده.... وقتی طرف اصولگرا داره قلع و قم میکنه تمام عناصر محافظه کار و اصلاح طلب رو میای میگی سیاسی کار نکنید و حذبی نباشید احمقانه ست.... اصلا راه پیشرفت هرکشوری از کار حذبی میگذره... بدون حذب میشه دیکتاتوری...
حرف نامربوط دیگه این بود. که دولت قبلی رو انتقاد نکنید... یعنی چه؟؟؟ خیلی مسخره ست.... باید تمام عوام فریبی های دولت قبلی که گناهش به گردن تمام اصولگراهاست که با شعار ساده زیستی اومدن مشخص بشه و بارز بشه.... نویسنده مطلب فکر کنم اصولگرا بوده (128637)
saeed
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۰:۰۱
برادر محترم نويسنده نگفته دولت گذشته نقد نشه بلكه گفته اين كار را به اهلش بسپاريد و شما فقط روي كار دولت متمركز بشيد روي خدمت به مردم شما منظورشون را درست متوجه نشديد . اگر دولتمردان فعلي بخوان دائما دولت قبل را نقد كنند پس كي بايد به مشكلات فعلي برسه؟ ولي هستند كساني كه كار نقد كردن را خيلي بهتر مي تونن انجام بدن . به نظر من اگر دولتمرداي قبلي هم به جاي اينكه دنبال دعواهاي سياسي وحاشيه هاي ديگر مي افتادند به وضع مردم و دولت و مملكت مي رسيدند الان وضع مملكت اينقدر اسفبار نبود (128646)
ایرانی منصف
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۳:۱۷
ایشان فرمودند سیاسی کاری نکنید نگفتن فعالیت حزبی نکنید یا ممنوع است بحث بحث شایسته سالاری است که اکثر برخواستگان از احزاب شایسته اند شما نگران نباشید.و اینکه فرمودند نقد دولت گزشته را بگذارید برای مفسران و وقتتان را صرف پیشبرد اهداف بنمایید.دقیقا بجا فرموده اند (128809)
حامد
United States
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۳:۴۹
4 تا سایت خوندی یک چیزی برا خودت بلغور می کنی! تو هنوز نمی دونی حزب درسته نه حذب!! (128840)
ایرانداد
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۰۹:۴۶
شعار شعار شعار. بسه بسه بسه!
تو هم هیچ کاری نمیتونی انجام بدهی. (128642)
ایرانداد
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۰:۴۳
این همه منفی برای چیه!؟حرف حق تلخه. من حرف دل اون 15 میلیونی که رای ندادند را گفتم و به خودم میبالم که رای ندادم.شما همتون بازیچه اید و فقط وقت انتخابات عزیز میشوید.گشت ارشاد این روزهای اخیر داره غوغا میکنه.بازهم تا میتونید منفی بارانم کنید چون این منفی ها حقانیت حرفهایم را میرساند. (128662)
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۲:۱۱
اگه ماها رای نمی دادیم الان ممکن بود کسی مثل جلیلی ریس جمهورمیشد یا قالیباف. انوقت حال همین 15 میلیون دیدن داشت. همه مشکل که یه شبه حل نمیشه یخورده صبرکنید جامعه از این وضع بگذره گشت ارشاد هم حل میشه (128744)
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۰۲:۳۷
آخه چی بگم به تو؟ ما رو با جلیلی ترسوندن که به روحانی پناه ببریم دیگه! کی می خواید حق و حقوق خودتون رو بشناسید؟ (129201)
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۶:۱۷
اون ١٥ ميليون كجا به تو حق سخنگويي دادن ؟
چقدر شماها پرروييد (128970)
mina
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۰۹:۴۹
آفرين به شما واقعا حرف دل مردم ايران را در چند جمله خلاصه كرديد . واقعا لذت بردم . واقعا دلم براي آقاي روحاني و كابينش مي سوزه كه بايد در چنين شرايطي وظيفه چنين مهمي را انجام دهند. با وجود تمام مشكلات ، كارشكني ها ، توهين ها و اتهاماتي كه اقليت تندرو برايشان ايجاد ميكنند و ويرانه اي كه دولت كذشته برايشان بجا گذاشته ولي اين را قلبا مي گويم آقاي روحاني ما مردم ايران قدر زحمات شما را مي دانيم و دعاگوتان هستيم. همينطور آرام و با تمانينه كه تابحال بوديد فقط به هدفتان فكر كنيد به مردم بيگناه ايران فكر كنيد به بيماران به قشر مستضعف مملكت كه به شما راي دادند فكر كنيد و آنها را از اين وضعيت اسفبار نجات دهيد ما مردم ايران قدر زحمت هاي شما را مي دانيم. (128643)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۰:۵۶
من بيشتر دلم بحال خودمون ملت ميسوزه كه هيچ نقشي در بدبختيمون نداريم
دولتها عوض ميشن ولي مشكلات همچنان باقي است
واقع بين باشيم خودمونو گول نزنيم. . . . . (128682)
دكتر
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۱:۱۰
خيلي شعار‌هاي خوبيه، اميدوارم تا پايان اين 4سال ببينيم حداقل بيش از نيمي از اين‌ها عملي شده باشد. و در صورت وجود 4سالي ديگر يعني 8سال ديگر تمامي اين شعارها را به صورت عملي در سطح جامعه ببينيم. به اميد آن روز. (128695)
کارمند
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۱:۲۶
واقعاً آدم از شنیدن این همه تاراج منابع و حیف و میل بیت المال سرش سوت می کشه آخه چرا باید یکی نباشه که این آقایونی که8سال ثروت ملت را برباد دادن محاکمه کنه ؟یه بدبختی در اداره ای اگه یه صبحونه براش بخرن فوراً حراست اداره صداش میزنه ولی هزاران هزار میلیاردی را میخورن و میبخشن و از بین میبرن تازه ازشون هم تشکر میکنن ؟والا باید اینارو به دلیل این بدبختی که سر مردم آوردن به اشد مجازات محکوم کنن تا درس و عبرتی بشه برای دیگران (128711)
edman
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۱:۵۵
مظلوم نمايي و بهانه براي كار نكردن خيلي وقته كه تو اين دولت شروع شده (128721)
ر-م
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۲۳:۴۱
هنوز سه ماه نشده برادر صبور باش داره کار میکنه دیگه باید شرایط رو مردم درک کنند تا انتظارات معقول داشته باشند و عجولانه قضاوت نکنند (129131)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۲:۳۹
ايا مسول وضعيت فعلي كشور به جاي اينكه محاكمه بشود بايد راهي مجمع تشخيص گردد (128777)
مازیار
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۴:۱۶
آفرین عالی گفتی (128868)
همشهری
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۵:۵۳
مسخره بازی درنیارین .
اینم شیوه ی جدید این دولته که هی سیاه نمایی کنه و بگه اوضاع خرابه و بده و نمیشه و وای چه افتضاحه
برای اینه که کار نکردن کسی از اونا بازخواست نکنه و بگن آره اوضاعشون بد بود .
آخر سرم میخوان بگن نذاشتنو نشد .
من به روحانی رای دادم ولی الان خیلی خیلی پشیمونم .
تنها دولتی بود که شروع کرده به پاک کردن تاریخ .
بابا با این چیزا هیچی فراموش نمیشه .
نمونه ها : پاک کردن آرشیو سال 88 روزنامه ایران - پاک کردن تمام لوایح 8 سال اخیر از سایت رسمی دولت - پاک کردن تمام اطلاعات سایت ریاست جمهوری - برداشتن عکس روسای 8 ساله اخیر کتابخانه ملی
اینها تندرویه نه اعتدال
و متاسفم که گول شعار اعتدال رو خوردم .
خدایا منو ببخش :( (128949)
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۶:۴۳
درخواست میکنم پیگیری کند:
عملکرد صدا و سیما مخصوصا خبر20.30 در زمان احمدی نژاد و روحانی
هنوز دوماه از ریاست جمهوری روحانی نگذشته که هجمه هایی غیر مستقیم و گاه مستقیم به ایشان و کابینه میشود ،درحالیکه در زمان احمدی نژاد در مقابل رفتارهای مخالف قانون او کوچکترین سخنی گفته نمیشد
مسلما مغرضانه میباشد و شباهتی به انتقاد ندارد
به عنوان مثال:
با آب و تاب فراوان خبری درخصوص فیسبوک خانم افخم و اینکه" ایشون برای ارتباط با مردم پست الکترونیکی جیمیل را در فیسبوکشون اعلام کردن و با طعنه بیان شد که ایمیلها ابتدا توسط امریکایی ها حتما خوانده میشود"، در خبر های مختلف سیما پخش شد .درحالیکه اون پیج اصلا مربوط به خانم افخم نبود و شخصی با سواستفاده از نام افخم ادمین پیج بود
نباید توضیح مربوط و عذرخواهی از خانم افخم در بخشهای خبری پخش میشد؟
همچنین درحالیکه هرروز خبر جدیدی از اختلاس های کوچک و بزرگ دولت قبل درخبرگزاریها و توسط افراد موثق و شخص معاون اول روحانی بیان میشود ،کوچکترین خبری در این زمینه در اخبار سیما وجود ندارد ،درمقابل خبر خانم راستگو که یک خبر حاشیه ای است به صورت بمب خبری در تمام ساعات اخبار سیما پخش شد
خواهشمندم پیگیری کنید (128995)
ر-م
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۲۳:۴۸
آره واقعا گل گفتی هنوزم خیلی تابلو داره از محمود دفاع میکنه اختلاس 80 میلیاردی رو با اختلاس سه هزار میلیاردی و دزدی های دیگه مقایسه میکنه از محمود دفاع میکنه کسی که همه رو دزد خونده بود در حالیکه ..........تازه بعضی از دوستان اصلاح طلب شاکی میشن که چرا این سرقتها رو میشن و میگن شرایط بده (129133)
ناصر
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۲۳:۳۹
من افتخار ميكنم به آقاي روحاني راي دادم.چون ميدونم رهرو آن نيست كه گهي خسته وگهي تند رود رهرو آن است كه آهسته وپيوسته رود .شما كه ادعاداريد دوست عزيز كار دولت سياه نمايي هست شما ميتونيد اين خرابه را دو ماهه درست كنيد بسم الله . در ضمن من از بند 3 ،8 و 54بشدت حمايت ميكنم. (129130)
سام
Latvia
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۰۷:۴۲
مثل احمدی نژاد کم کاری ها رو به بهانه ها وا گذار نکنید مگر ایشون از شرایط کشور آگاه نبودند ؟؟؟؟؟؟؟؟ (129223)