به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۸:۰۹
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۱۹ ساعت ۱۹:۱۳
کد مطلب : ۳۹۶۴۸۳

در پوستین خلق افتاده‌اند!

در پوستین خلق افتاده‌اند!
احمد زیدآبادی
فرد معممی که گویا خود را  «ارزشی» و  «آمر به معروف» معرفی می‌کند، در اعتراض به حضور بدون روسری دو خانم هنرپیشه در مراسم خاکسپاری مرحوم کیومرث پوراحمد خطاب به آنها نوشته است: «درسته که حجاب برای شما پیرزن‌ها لازم نیست، اما قانون است. کاش اول گوش شماها را بابت تخلف از قانون بپیچن. تأثیرش خیلی بیشتره.» این آقا به زعم خود با پیرزن خطاب کردن دو هنرپیشه، خواسته آنها را تخفیف و تحقیر کند! اگر سن و سال دلیل موجهی برای تحقیر دیگران باشد، در آن صورت آیا نوع برخورد مخالفان نظام با شیخ احمد جنتی که در 97 سالگی ریاست مجلس خبرگان و دبیری شورای نگهبان را به عهده دارد، مجاز و موجه است؟این «آمر و ناهی» خود اذعان کرده است که برداشتن روسری زنان در سن و سالی خاص، به لحاظ شرعی مجاز است‌؛ اما غیرقانونی است!
خب، در یک نظام مدعی اجرای شریعت چرا قانون مغایر شرع به تصویب رسیده است؟ مگر فقیهان شورای نگهبان حقوق نمی‌گیرند که قوانین را با شرع تطبیق دهند؟ پس چرا قانون غیرشرعی تصویب کرده‌اند؟! آیت‌الله خمینی(ره) در مصاحبه‌اش با اوریانا فالاچی از او خواست که اگر ناراحت است روسری‌اش را کنار بگذارد در حالی که فالاچی در آن تاریخ بیش از 50 سال نداشت! چیزی را که آیت‌الله خمینی هم روا دانسته شما با تکیه بر کدام فتوا ممنوع کرده‌اید؟خلاصه اینکه  «آمران به معروف» امروز بد جوری به پوستین خلق افتاده‌اند.‌ ای کاش حداقل به حرف سعدی شیرازی توجه می‌کردند که در گلستان آورده است:  «یاد دارم که در ایام طفولیت متعبد بودمی و شب‌خیز و مولع زهد و پرهیز.شبی در خدمت پدر رحمةالله‌علیه نشسته بودم و همه شب دیده بر هم نبسته و مصحف عزیز بر کنار گرفته و طایفه‌ای گرد ما خفته.پدر را گفتم: از اینان یکی سر بر نمی‌دارد که دوگانه‌ای بگزارد. چنان خواب غفلت برده‌اند که گویی نخفته‌اند که مرده‌اند.»
شرع و پوشش بانوان!
حتی اگر از زاویۀ برداشت‌های سنتی از شرع نیز به ماجرای حجاب در ایران بنگریم، تصویب قانونی مستلزم اجبار زنان مسلمان بالای 50 سال و بانوان غیرمسلمان به رعایت فرم حجاب "زنان مؤمنه" از جمله پوشیدن روسری، از هر جهت غیرشرعی است!
برخی روحانیون به جای آنکه آتش غیرت متعصبان مذهبی را در مورد حجاب تیز کنند، اگر واقعاً در این باره در پی راه‌حل هستند، فتاوای مراجعی مانند مرحوم آیت‌الله سید محمد حسین فضل‌الله را هم در مورد حدود و ثغور پوشش شرعی مطرح کنند!

یکی از تناقض‌ها در بحث شرعی بودن حجاب اجباری
مهدی نصیری
سایت اصولگرا نوشته حجاب بر خانمها ریاحی و آدینه به دلیل سن بالا واجب نیست.‌ خب یکی از تناقض های جمهوری اسلامی در بحث شرعی بودن حجاب اجباری همین است که چرا زنان مسنّی که به تصریح قران، حجاب بر آنان واجب نیست، باید در منظر عمومی با حجاب باشند؟ آیا این همان منطق قدرت نیست که حلال شرعی را حرام سیاسی می‌کند؟!

وروجک
Romania
۱۴۰۲/۰۱/۲۰ ۰۷:۴۸
جناب اقای زید ابادی و ... با سلام واحترام بحث راجع به حلال و حرام حجاب در کشور اسلامی که همه شماها از لحظه تولدتان با سلام وصلوات و اقامه اذان شروع شده و تا به خطبه عقد عروسی تان و ... ادامه یافته کمی بی انصافی به همه اعتقادات پدران و اجدادتان است که خیلی زیباتر از ما در شرایط سخت تر از اسلام دفاع کردند و اما مسئله ونکته اصلی که مرا رنج میدهد و از شما و بیشتر روشنفکران و خاموش فکران ناراحتم این است که فضای کشور به جای اینکه راجع به 50 یا 100 سال بعد بحث کند برگشته به دوران کشف حجاب رضاخانی. (426385)
۱۴۰۲/۰۱/۲۰ ۱۲:۲۵
انتخابات مجلس و ریاست جمهوری هم که فرا رسید ، بنر ورود افراد بد حجاب ممنوع است را فراموش نکنید. (426419)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها