به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۶:۴۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۳۱ ساعت ۱۷:۵۲
کد مطلب : ۴۲۳۵۵۷

وقتی ححاب، بازیچه جنگ قدرت می‌شود!

وقتی ححاب، بازیچه جنگ قدرت می‌شود!
محمدحسین روانبخش
همه‌ی شواهد و قرائن نشان می‌دهد قانونی که مجلس برای حجاب و بی‌حجابی می‌خواهد بگذارد نه قابل اجراست و نه اصلا برای اجرا کردن تصویب شده است؛ داستان کلا چیز دیگری است و ربطی به دغدغه‌ی دوستان درباره دین و حجاب ندارد!
درباره‌ی اینکه این قانون قابل اجرا نیست زیاد سخن گفته شده و تکرارش شاید ملال‌آور باشد. خلاصه‌اش این است که قانونی که بسیاری آن را رعایت نمی‌کنند و بر اساس آن، درصد بالایی از عامه‌ی مردم - از دانش‌آموز گرفته تا کارمند و مغازه‌دار و هر که در جامعه قدم می‌زند! - مجرم هستند و باید مجازات شوند، از قبل محکوم به شکست است. نمونه‌ی قبلی این گونه قانون‌ها مبارزه با ماهواره است که قانونش هنوز هم هست و طبق آن اکثریت جامعه خلافکار و مجرمند! اما به اینکه اصولا مجلس این قانون را برای اجرا تصویب نمی‌کند و حتی اصولا جوری می‌نویسد که قابل اجرا نباشد، چندان توجهی نشده است. این نکته را باید در پرتوی رقابت و رویارویی پنهان این روزها میان متحدان دیروز و رقبای امروز فهمید.
هر بار که در قدرت، خانه تکانی می‌شود و غیر‌خودی‌ها از دایره‌‌ی حکومت کنار گذاشته می‌شوند، خودی‌های دیروز خودشان چند دسته می‌شوند و دوباره جنگ بر سر قدرت درمی‌گیرد. دایره باید بازهم تنگ‌تر شود و تسویه جدیدی لازم است!
در این جنگ یا رقابت سیاسی، هر طرف کاری کند که طرف مقابلش ناتوان و بی‌عرضه جلوه کند تا بتوان او را از میدان خارج کرد. تا زمانی که مردم، قدرت انتخاب داشتند جناح‌ها سعی می‌کردند این موضوع را بین مردم مطرح کنند؛ اما حالا که اکثریت مردم اصولا از صحنه تصمیم گیری خارج شده‌اند، باید به اقلیت صاحب قدرت و تصمیم‌ساز القا کرد که رقیب چقدر ناتوان و بی‌عرضه تشریف دارد. و در این راه چه چیزی موثرتر و کارآمدتر از الزام به قانونی حساس و بسیار مورد توجه که امکان اجرا ندارد! طیف قدرتمند مجلس دارد قانونی را می‌گذارد که اجرایی نیست. از الان هم برادرانی که از سال ۸۴ دنبال قدرت اجرایی بودند و ناکام ماندند، دارند به دولت و بازوهای اجرایی‌اش می‌خندند که در چه هچلی گرفتار خواهند شد. بعد برادران تندرو هم به کمک می‌آیند و می‌گویند که قانون حجاب داریم اما عرضه اجرایش نیست، کوتاهی می‌شود، غیرت انقلابی نیست، در مقابل دشمن ناتوان هستند... و تیر خلاص به رقیب زده خواهد شد. با این تفاصیل، بیشتر از این‌که مردم نگران این فانون باشند، باید عزیزان داخل دایره‌ی قدرت نگران باشند که بازی به جاهای خطرناکی رسیده است. آن‌ها برای حفظ خودشان باید فن بدل بزنند و... به این ترتیب خیلی معلوم نیست که حجاب و عفاف به زودی و سادگی صاحب قانون شود! اولین نشانه‌اش هم اینکه حتی فرستادن این مصوبه به شورای نگهبان اعلام می‌شود و تکذیب می‌شود...
برچسب ها: حجاب لایحه حجاب

محمودزاده
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۵/۳۱ ۱۹:۴۴
از جبهه پایداری چیزی جز این بر نمی آید شما زیاد به دل نگیرید (436495)
ارش
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۵/۳۱ ۲۱:۵۰
من میخاستم بپرسم این مجلس قرون وسطیایی به غیر از موضوع مو حرف دیگری هم دارد یا بحث و راهکاری دیگر (436505)
فریبا
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۶/۰۱ ۰۰:۰۲
احسنت از متن عالی شما که اینچنین بی پروا واقعیت ها را بیان می کنید و در این میان مردم مضحکه و بازیچه ی عده ای مسئول بی رحم شده اند و به جای پرداختن به وضعیت مسکن و....مردم مجلس را به بازی با مطرح کردن مساله ی حجاب گرفته اند . (436509)
۱۴۰۲/۰۶/۰۱ ۱۱:۱۱
کاش حجاب آزاد بود. با حجاب به حجابش افتخار مي کرد وبی حجاب احساس تنگنا و زندانی بودن نمی کرد. هر کس خودش تصمیم می گرفت.ولی حالا همه چیز سیاسی شده. حتی فرد محجبه ای که هیچ گونه گرایش سیاسی ندارد و اصولا حجاب را خودش انتخاب کرده در این جامعه راحت نیست. (436522)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۶/۰۱ ۲۱:۰۷
کسانی که بدنبال قوانین حجاب هستند خود واقفند که رف حساب آنهامردم هستند وموفق نمیشوند ولی نظام وحکومت را به مخاطره می اندازند. (436537)
۱۴۰۲/۰۶/۰۱ ۲۲:۰۹
هفت شهر عشق را عطار گشت، ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم. (436538)
داداش
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۶/۰۲ ۱۰:۵۲
این دایره قدرت که شما فرمودید دایره قشنگیه. و مرکز دایره هم خدای روی زمین ایستاده . حالا تو درس ریاضی اگر بخواهیم دایره قشنگی بکشیم حتماً باید از پرگار استفاده کنیم و برای قشنگی دایره حتماً باید نوک تیز پرگار مرکز دایره را سوراخ کند .پس نتیجه میگیریم دایره ی قشنگ تاوان دارد و آن چیزی نیست جز از بین رفتن مرکز کاغذ(دایره ). (436551)
۱۴۰۲/۰۶/۰۲ ۱۶:۳۲
هر روز آنانی که نه انقلاب دیده اند و نه زندان و شکنجه شده اند و نه ۸ سال دفاع مقدس دیده اند الان با دستمال کشی و چرب زبانی صاحبان اصلی انقلاب را به کنار میزنند و یاران امام را حذف و دارن بقیه دلسوزان انقلاب را هم حذف میکنند و هیچ گونه سابقه مبارزاتی هم ندارند و آتش بیار معرکه شده اند حالا معلوم نیست دشمنان این انقلاب چه نقشه شومی میخواهند با دست این افراد به اجرا بگذارند خدا داندامیدوارم رهبر معظم انقلاب همچو امام راحل پا پیش بگذارد و تمام نقشه های این مرز و بوم را نقش بر آب کند اینشااله (436573)
۱۴۰۲/۰۶/۰۲ ۲۱:۰۷
خدا میدونه این پولای جریمه کجامیره خداااااااا (436592)
۱۴۰۲/۰۶/۰۷ ۰۷:۵۹
جامعه اسلامی باید قانون حجاب داشته باشد وافراد در اجتماع مقيد به اجرای آن باشند (436826)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها