به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۰ - ۱۹:۳۱
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۱۵ ساعت ۱۶:۱۰
کد مطلب : ۱۴۳۸۹

پاسخ مقتدايي به وزير نفت دوره‌احمدي‌نژاد

گروه اقتصادي: عبدالحسن مقتدايي استاندار سابق خوزستان و هرمزگان در دولت اصلاحات كه خود از كارشناسان نفت و حفاري كشور به شمار مي‌رود، در نامه‌اي به مسعود ميركاظمي نماينده مجلس و وزير سابق نفت و بازرگاني در دولت احمدي‌نژاد كه عليه بيژن زنگنه وزير پيشنهادي نفت موضع‌گيري كرده است، چنين پاسخ داده است:
...اينجانب نيز همانند تعداد كثيري از مردم اظهارات تهاجمي شما را در خصوص جناب آقاي مهندس بيژن زنگنه مطالعه كردم. هر چه خواستم از كنار اين اظهارات بگذرم احساس مسئوليت مرا بر آن داشت كه نكاتي چند را خدمت جنابعالي و مجموعه افرادي كه افكار و تلقياتي مشابه شما نسبت به مديراني همانند جناب آقاي زنگنه دارند را يادآور گردم. بنده با سابقه اي بيش از ۳۶ سال در صنعت نفت و افتخار دو دوره حضور در خانه ملت و كميسيون نفت، عملكرد مديريتي حدودا" ۱۲ نفر را در كسوت مديريت عامل شركت ملي نفت ايران و يا وزير نفت در دوران قبل و بعد از انقلاب تجربه نموده‌ام.

هر كدام از آنان ويژگي خاصي در مديريتهاي خويش با توجه به شرايط زماني داشته‌اند. بي‌ترديد دوران مديريت جناب آقاي مهندس زنگنه بخشي از تاريخ پرافتخار صنعت نفت در زمينه‌هاي كارآفريني، بكارگيري مديران لايق ، خلاق و كارآمد و سرمايه‌گذاري‌هاي عظيم در صنعت نفت، گاز و پتروشيمي بوده است. ضمن احترام به عملكرد موفق برخي از وزراي سابق نفت ، به جرأت مي‌توان گفت كه دوران وزارت آقاي زنگنه جزء شاخص‌ترين و موفق‌ترين دوران وزارت نفت و با كارنامه‌اي كاملا" قابل قبول بوده است. در فرمايشات جنابعالي عصبيتي مشهود است كه منطق و عدالت شما را در خصوص اظهارنظر و ارزيابي صلاحيت ديگران مخدوش مي‌نمايد.

در اظهاراتتـان مشخص ننموده‌ايد كه معيارهاي بيان شده جهت ارزيابي وزير نفت با مأخذ كدام آئين-نامه ، دستورالعمل و قانون است. بايستي بدانيم كه خطوط قرمز براي ارزيابي سوابق وزراء را قانون تعيين مي‌نمايد نه سلايق افرادي كه در مناصب گوناگون قرار مي‌گيرند. استفاده از ادبيات و الفاظ تهديدآميز آن هم از جايگاه رئيس كميسيون انرژي منطقي به نظر نمي‌رسد و نوعي پيش‌داوري و تعدي به حقوق شهروندي تلقي مي‌گردد. اخلاق حرفه‌اي در سياست و مديريت چنين حكم مي‌كند كه افراد و مقاماتي در سطح جنابعـالي به اصول حرفـه‌اي مقيد و پاي‌بند باشند كه در اظهارات شما چنين تقيدي استنباط نمي‌گردد.

با توجه به سوابق آقاي مهندس زنگنه بعنوان وزير در وزارتخانه‌ي سنگرسازان بي‌سنگر در دوران دفاع مقدس و متعاقبا" تصدي دو وزارتخانه‌‌ي مهم و استراتژيك توليد انرژي و پشتوانه درآمدهاي ارزي كشور يعني نيرو و نفت در مقايسه با سوابق جنابعالي و افراد مشابه چه از جنبه ارشديت و خدمت در دوران دفاع مقدس و چه از جنبه پيشكسوتي در ارايه خدمات مديريتي ، فني و تخصصي در وزارت نيرو و نفت بايستي در مقابل ايشان با احترام، تواضع و دست به سينه ايستاد و يا به اصطلاح نظاميان در مقابل فردي با چنين سوابقي درخشان و خادمانه و با توجه به جايگاه ارشديت و پيشكسوتي ايشان در دوران خدمتش بايد با احترام و با قامتي راست پا بچسبانيم. با توجه به فضاي آرام و توأم با تفاهم روزهاي تنفيذ و تحليف نبايستي با اين قبيل اظهارات و تهديدها آن هم از جايگاه رياست نهادي بنام كميسيون انرژي و از درون خانه ملت فرصت خدمت به مردم را از مديران سخت‌كوش و خدوم سلب نموده و مردم را از اين فرصتهاي مناسب و طلايي محروم نمائيم.

بی نام
۱۳۹۲/۰۵/۱۵ ۱۶:۵۰
جناب آقای دکتر مقتدایی با توجه به سوابق درخشان شما انتظار چنین دفاعی از خدمات مدیران زحمت کش این کشور امری بدیهی و قابل پیش بینی بود. (105279)
۱۳۹۲/۰۵/۱۵ ۱۷:۰۶
هامانه وزیر نفت خوب (105289)
۱۳۹۲/۰۵/۱۵ ۱۷:۱۲
اینها نماینده ملت نیستند بلکه نماینده دولت احمدی نژاد و تندرو ها هستند که متاسفانه به مناصبی همچون ریاست کمیسون انرژی هم دست پیدا کرده اند. (105293)
نسیم
۱۳۹۲/۰۵/۱۵ ۱۷:۱۹
جناب آقای مقتدایی بزرگوار :
وقت ارزشمند خود را تلف نکنید
نرود میخ آهنین در سنگ (105298)
رضا
۱۳۹۲/۰۵/۱۵ ۱۷:۳۸
راست میگه (105307)
۱۳۹۲/۰۵/۱۵ ۱۷:۵۴
ای ول
خوشم اومد (105312)
میثم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۱۵ ۱۸:۲۵
درود بر آقای مقتدایی که به حق سخن نیک می گویی آقای مسعود میر کاظمی اگر توانایی داشت از کار بر کنار نمی شد پرونده ایشان در شرکت نفت ضعیف ترین مدیر وزیر نفت تا کنون بوده پس کسی که خودش دارای سوابق درخشانی نباشد به اظهار نظرش کسی توجه نمی کند. (105323)
حديث
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۱۵ ۱۸:۴۴
خيلي محترمانه و عالي جواب دادن قابل توجه بعضي ها كه وقتي چيزي باب ميلشون نيست شروع به توهين مي كنن و فرافكني مي كنن اين دولت مهر ورزي و اميد و سرمنشا شون كه خاتمي باشه زلالترينه (105329)
۱۳۹۲/۰۵/۱۵ ۱۹:۲۳
مرگ بر تندروی (105366)
یه نسل سومی
Finland
۱۳۹۲/۰۵/۱۵ ۱۹:۳۳
آخه میرکاظمی ارزش جواب دادن هم نداره ولی حیف که دولت اعتدال مجبوره فعلا با همچین کسانی راه بیاد. (105372)
۱۳۹۲/۰۵/۱۵ ۱۹:۴۸
احتملا این این مدیر سابق زنگنه هم در زمان ایشون از قرارداد کرسنت و چیزهایی دیگر بهره هایی برده (105385)
علی
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۵/۱۵ ۱۹:۵۶
با سلام
من کارمند وزارت نفت هستم بیش از40سال سابقه خدمت دارم من آقای زنگنه را یکی از وزرای موفق وکاردان میدانم اوکسی بود که نیروهای کاردان نفت را بخدمت گرفت واز آنها حمایت نمود از بیرون وزات کسانی را نیاورد که نتیجه عملکرد آنها بی توجهی به استخدام نیروهای جوان درراستای آموزش به موقع آنها در کنار سازمان پیر مدیریت میانی صنعت است که آنهمه تجارب فنی بدون اینکه استفاده بهینه ای از ان بشود در چند سال گذشته بازنشست شدند و حالا خلع جبران نا پذیری در قسمتهای تعمیراتی وبهرهبرداری بوجود آمده بهتر است آقایان اول صنعت ومشکلات ان را بشناسند آنگاه در مورد مدیر مقتدری مانند آ قای زنگنه اظهار نظر نمایند. (105392)
شروین
۱۳۹۲/۰۵/۱۵ ۲۱:۲۰
دمت گرم جناب مقتدایی عزیز که عین حقیقت بود..جان خودت اگه میتونی برگرد خوزستان که مردم بسیار از جنابعالی راضی هستن (105440)
حسن
۱۳۹۲/۰۵/۱۵ ۲۲:۳۲
ای کاش شما بیای و استاندار بشی. خسته شدیم از بی برنامگی و بی تدبیری این استاندار!!!!! (105455)
۱۳۹۲/۰۵/۱۵ ۲۲:۵۳
اقای میرکاظمی باورش شده در حد وزارت نفت بوده که احمدی نژاد وزیرش کرد..... واقعیته که شما گروهبانی وامثال مهندس زنگنه ژنرال هستن. (105469)
بنده خدا
۱۳۹۲/۰۵/۱۵ ۲۳:۱۶
صنعت نفت از صنایع مهم ومادر کشور است و تولید کننده هزاران وسیله مورد نیاز ما.ضمن انتخاب فرد واجد شرایط میبایستی پول آن برای اهداف سیاسی اشخاص استفاده نشود و باری را از دوش مردم مستضعف بردارد. (105488)