به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ساعت ۰۸:۲۷
کد مطلب : ۱۶۰۹۳
سفیر اندونزی در تهران:

4000 ایرانی در زندان‌های‌اندونزی بازداشتند!

گروه جامعه: سفیر ﺍندونزی در تهرﺍن از وجود «چهار هزار ﺍیرﺍنی در بازدﺍشتگاه‌های ﺍندونزی» خبر داده است.
دیان ویرنجوریت، با تاکید بر این که «نمی‌توانم دقیق درباره این آمار صحبت کنم، چون تعداد این افراد در بازداشتگاه‌ها تغییر می‌کند، یعنی روزانه برخی آزاد شده و تعدادی هم دستگیر یا منتقل می‌شوند» افزود: «می‌توانم بگویم حدود چهار هزار نفر در بازداشتگاه‌های موقت هستند، بیشتر آنها در ارتباط با قاچاق مواد مخدر و مهاجرت غیرقانونی دستگیر شده‌اند.»

سفیر اندونزی در ایران ضمن دفاع از لغو صدور روادید برای ایرانیان در فرودگاه‌های اندونزی گفته است: «وقتی ما تسهیلات صدور روادید در بدو ورود ارائه می‌کردیم، برخی ایرانی‌ها به اندونزی می‌آمدند، اما قصدشان این بود که خود را به استرالیا برسانند. در واقع آنها از این تسهیلات استفاده نادرست می‌کردند. بررسی‌های ما نشان می‌دهد از هر ده ایرانی که از این تسهیلات استفاده می‌کرد و به اندونزی می‌رفت، پنج نفرشان به ایران برنمی‌گشتند، و به احتمال زیاد آنها افرادی بودند که می‌خواستند خودشان را به استرالیا برسانند، در حالی که افرادی که قصد دارند به این شکل خود را به استرالیا برسانند، ممکن است در اندونزی جرائم دیگری نیز مرتکب شوند.»

دیان ویرنجوریت، همچنین گفته است که اکنون «فهرستی از بیست کشور وجود دارد که ما به اتباع آنها با دقت بیشتری روادید می‌دهیم، در این فهرست ایران کشور چهارم است و بعد از افغانستان، پاکستان و سری‌لانکا قرار می‌گیرد». بعد از جنجالی شدن ماجرای مهاجرت غیرقانونی ایرانی‌ها به استرالیا، دولت اندونزی سیاستی در پیش گرفت که بر اساس آن صدور روادید در بدو ورود برای ایرانیان لغو شد و به همین دلیل مدتی است ایرانیانی که قصد دارند به منظور سیاحت، تجارت یا دیدار با اقوام خود به اندونزی بروند برای گرفتن روادید با مشکل روبه‌رو شده‌اند.

سعید
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۱۲:۲۱
کشورهای دنیا پیش خودشون چه فکری راجع به ما میکنند؟ وقتی میبینن یه کشور (ایران) با این همه منابع و معادن مردمش تو این حال و روزن؟ (128202)
بنده خدا
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۲۲:۵۴
با قایق رفته بودند؟ اگر زندان بود خوب همین جا میرفتند!! (128535)