به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۰:۴۷
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۸ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب : ۱۹۳۸۶
رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خواستار شد

برخورد با مقصران​ حادثه​ اتوبوس‌هاي ​اسکانيا

گروه حوادث:​ رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خواستار برخورد با عوامل حادثه مرگبار تصادف اتوبوس‌ها براساس گزارش ارائه شده از سوی کمیسیون تحقیق شد.
برخورد با مقصران​ حادثه​ اتوبوس‌هاي ​اسکانيا
سیدمحمد جعفری اظهار کرد: کمیسیون ایمنی راه‌های کشور اگرچه علل حادثه مرگبار اتوبوس‌های اسکانیا را اعلام کرده اما در گزارش آن اعلام نشده که چه برخوردی با مقصران در این حادثه خواهد شد. وی ادامه داد: در همین گزارش قید شده که به دنبال ترکیدگی تایر یکی از اتوبوس‌ها و ایجاد تصادف، باز نبودن درهای هر دو اتوبوس و نبود امکان خروج اضطراری باعث افزایش تعداد جانباختگان شده است. جعفری با بیان این‌که باید مشخص شود به چه دلیل سازمان‌های مسوول از جمله راهداری و پلیس راهنمایی و رانندگی از چک کردن موارد یاد شده در جاده‌ها و پاسگاه‌های بین شهری خودداری می‌کنند، خاطرنشان کرد: مطمئنا اگر این دستگاه‌ها وظایف خود را به خوبی انجام داده و درهای این اتوبوس‌ها باز و چکش‌های مربوط به شکستن شیشه‌ها برای خروج اضطراری وجود داشت، تعداد تلفات این حادثه در این حد افزایش نمی‌یافت.

وی ادامه داد: علاوه بر آن در مورد وضعیت استاندارد اتوبوس‌های اسکانیا نیز اطلاعاتی ارائه شده است بنابراین شرکت تولیدکننده باید موارد ذکر شده درباره این اتوبوس‌ها در گزارش کمیسیون‌ ایمنی راه‌های کشور را اجرا کند. رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان تصریح کرد: شهروندان و استفاده‌کنندگان از سیستم حمل و نقل عمومی کشور نباید تاوان اجرایی نشدن درست قانون از سوی دستگاه‌ها، سازمان‌های مسوول و تولیدکنندگان را بدهند.
مرجع : ايسنا

۱۳۹۲/۰۸/۰۸ ۱۲:۴۱
مبلغی جریمه از اسکانیا میگرند و سر و ته قضیه به هم میاد. نه پلیس راهور بخاطر عدم کنترل تجهیزات امینی و خروجی های اضطراری مجازات میشه و نه راهداری بعلت گارد ریل های نا ایمن و نه استاندارد بخاطر گواهی های الکی و عدم نظارت های دوره ای. (158235)